مهیا کردن اشتغال و سازندگی هر چه بهتر برای قشر زحمت کش روستایی| احیا ۱۸۰۰ هکتار آب بندان در استان گیلان

اختصاصی _ گیل نامه / مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت در برنامه های آتی به جهت رفاه و تامین منابع کشاورزان از  تخصیص اعتبارات و تسهیلات به کشاورزان خبر داد و به اقدامات سازنده جهاد کشاورزی که اخیرا صورت گرفته است اشاره کرد .

مسعود اسدی پرور با اعلام برنامه های جهاد کشاوزری به کشاورزان نوید آن را داد که برنامه های خوبی پیش رو داریم . منجمله مهیا کردن اشتغال و سازندگی هر چه بهتر برای قشر زحمت کش روستایی .

وی در زمینه اشتغال افزود : بالغ بر ۵۵% اعتبارات اشتغال روستایی جهاد کشاورزی به شهرستان رشت اختصاص داده شده است و این امر منجر به فراهم آوردن اشتغال برای ۵۰۰ نفر شده است .

کارشناس ارشد کشاورزی در زمینه اشتغال تصریح کرد : تسهیلات بخش کشاورزی از سال ۹۲ آغاز و تاکنون با ایجاد کار و در اختیار نهادن ماشین آلات مدرن و طرح مکانیزاسیون ، انقلابی در این بخش صورت گرفت و جهش مطلوبی نسبت به سال گذشته داشته ایم .

اسدی پرور در خصوص اعطا تسهیلات گفت : سالانه بالغ بر بیست میلیارد تومان وام به کشاورزان اعطا شده است و در این شش سال اخیر چیزی در حدود ۱۲۰ میلیارد تومان وام کشاورزی پرداخت شده است .

وی اظهار داشت : به جهت تسریع در اخذ وام توسط کشاورزان ، شرایطی را فراهم نمودیم تا پروسه وام کوتاهتر شده و با آورده ۲۰% ضمانت از جانب کشاورزان برای خرید ملزومات کشاورزی از قبیل تراکتور ، تیلر و امثالهم  مساعدت لازم در این زمینه بعمل آید تا کشاورزان جهت اخذ وام به بانک مورد نظر رجوع کنند .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت با اشاره به برنامه های قابل توجه طی سال های ۹۸ /۹۹/۱۴۰۰ اذعان کرد : جهاد کشاورزی برنامه های قابل چشمگیری در جهت رشد و ترقی کشاورزی در نظر دارد و یکی از مهمترین آنها احیا آب بندان در استان می باشد .

 وی به ۱۰۳ دهنه در حدود ۱۸۰۰ هکتار آب بندان اشاره کرد که شامل همه بخش ها ( خشکبیجار ، سنگر ، لشت نشاء ، بخصوص در بخش مرکزی دهستان های اطراف آن ، پسیخان و … ) به جهت جلوگیری از رخداد سیل و ذخیره حدود ۳ الی ۴% آب کشاورزان می باشد .

وی در سخنان پایانی همچنین به اقدام مهم دیگر جهاد کشاورزی تحت عنوان توسعه طرح تجهیز و نوسازی اراضی اشاره کرد و گفت : این طرح فواید بسیاری دارد از جمله : افزایش ۴۰ درصدی راندمان آب ، ایجاد مکانیزاسیون به جهت سهولت در ورود ماشین الات به اراضی کشاورزی و …

اسدی پرور با تاکید بر آغاز این طرح در سال های ۹۸ الی ۹۹ افزود : از امسال حدود ۵هزار هکتار از طرح مذکور را در دست اجرا گرفته ایم و درادامه عنوان کرد با اینکه دولت در تنگنای اقتصادی به سر می برد اما در زیرساخت ها کارهای بزرگ و خوبی برای استان گیلان در نظر گرفته است ، امسال ، سال پرباری برای کشاورزان و همکاران پیش بینی می شود .

وی در پایان از آیت الله فلاحتی امام جمعه رشت تشکر و قدردانی کرد و گفت : ایشان در اقدامات اخیر جهاد کشاورزی به جانب داری از جهاد کشاورزی در خطبه های نماز جمعه پرداختند و ما را در این مهم یاری فرمودند . علاوه بر تنش هایی که در مواردی از قبیل قلع و قمع ساختمان های بزرگ مواجه شدیم به یاری ما شتافتند و این اقدام را شجاعانه تلقی کردند و از جهاد کشاورزی تقدیر بعمل آوردند .

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.