منحنی امیکرون رو به بالاست/ پذیرایی از مهمانان نوروزی؛ مطابق تصمیم ستاد کرونا

استاندار گیلان:

گیل نامه / استاندار گیلان، با بیان اینکه اکنون شرایط خوبی از نظر شیوع کرونا و سویه امیکرون در استان گیلان نداریم و منحنی همه‌گیری رو به بالاست، اظهار کرد: باید پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم برای پذیرایی احتمالی از مهمانان نوروزی، مطابق با تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا باشد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / اسدالله عباسی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان اظهار کرد: در صورت بهتر شدن وضعیت کرونایی استان، برنامه ریزی های انجام شده با رویکرد مدیریت و برنامه ریزی سفر های ایمن و مسئولانه، حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده، ایجاد نشاط اجتماعی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و تامین آرامش روانی جامعه را ادامه می دهیم و برای هریک از این تصمیم گیری ها، دستگاه ها باید هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اکنون شرایط خوبی از نظر شیوع کرونا و سویه امیکرون در استان گیلان نداریم و منحنی همه‌گیری رو به بالاست، اظهار کرد: باید پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم برای پذیرایی احتمالی از مهمانان نوروزی، مطابق با تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا باشد.

استاندار گیلان، با ابراز گلایه از اینکه همچنان ادامه آزاد راه رشت – قزوین باقی مانده و تغییری در بهبود مسیر ورودی و خروجی استان حاصل نشده، گفت: بنابراین باید تمهیداتی اندیشیده شود تا در تردد مردم و مسافران تسهیل گردد.

عباسی بر لزوم نظارت بر خدمات دهی به مسافران نیز تاکید کرد و افزود: شهرهایی همچون رودبار و آستارا بصورت ویژه دیده شوند و خدمات اورژانس، هلال احمر، راهداری و نیروهای نظامی و انتظامی بطور شبانه روزی آمادگی داشته باشند.

وی همچنین بر لزوم انجام پیش بینی های شایسته برای تامین میزان کافی آرد در استان تاکید کرد و گفت: به میزان کافی کالاها و اقلام اساسی مردم برای نوروز پیش بینی شده تا به راحتی در اختیار آنان قرار گیرد؛ ضمن اینکه بر کیفیت نان و عرضه کالا نظارت های لازم باید صورت گیرد.

پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای نشاط افزایی در جامه در ایام نوروز توسط متولیان و برنامه سازی مناسب صدا و سیما از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان بر آنها تاکید کرد.

وی یادآور شد: با توجه به آزادسازی سواحل استفاده صحیح از ساحل با همفکری و کمک مردم ساکن در نوار ساحلی باید در دستور کار فرمانداران و شهرداران و دیگر متولیان قرار بگیرد، ضمن اینکه پروتکل های بهداشتی در تمامی بخش‌ها باید رعایت شود.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش به صدور ۶۵ مجوز بی‌نام سرمایه‌گذاری در استان اشاره و بیان کرد: ۱۰ مجوز بی‌نام مربوط به میراث فرهنگی است و با توجه به اینکه اقتصاد گردشگری باید در گیلان پویا شود، در نوروز می توان این مجوزهای بی‌نام را در تابلوهای تبلیغاتی برای گردشگران و جذب سرمایه گذار به نمایش گذاشت.

وی بر به‌کارگیری شیوه‌های مدرن مدیریتی توصیه کرد و گفت: امروزه دیگر شیوه های سنتی پاسخگو نیست و باید برای افزایش کارایی مدیران و کارمندان دستگاه های دولتی و خدمات رسان برای ارائه خدمت بهتر به مردم آموزش های لازم در نظر گرفته شود.

ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.