مشکلی برای تحقق سیاست های اشتغال در استان وجود ندارد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان:

گیل نامه / مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: با توجه به ظرفیت های استان گیلان باید با جدیت و تلاش مضاعف، سیاست های اشتغال دولت سیزدهم را محقق کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / عباس علیزاده در نشست تخصصی اشتغال گفت: جدیت دولت سیزدهم در ارایه خدمات به مردم مشهود است و به این منظور برنامه های ویژه ای نیز پیش بینی شده است که به سهم خود در گیلان موظفیم این برنامه ها را اجرایی کنیم.

وی افزود: استان گیلان به لحاظ سرمایه انسانی و منابع خدادادی غنی است لذا  مشکلی برای تحقق سیاست های اشتغال در استان وجود ندارد.

علیزاده با بیان این مطلب تصریح کرد: این ظرفیت و توانایی در مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان وجود دارد که با تلاش جهادی و سرعت بیشتر نسبت به تحقق برنامه ها اقدام کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خاطر نشان کرد: فارغ از بحث اشتغال با توجه به تنوع خدمات و جامعه هدف وسیع، به رغم مشکلات موجود تمام ماموریت ها  و برنامه های ابلاغی باید محقق شوند.

علیزاده تعامل روسای ادارات با یکدیگر و تبادل تجربه را در اجرای برنامه ها ضروری دانست و تاکید کرد: باید همه کارکنان دغدغه های شخصی را کنار بگذراند تا بتوانند با تمرکز بیشتر در خدمت مردم باشند.

وی در ادامه نقش مراکز مشاوره و کاریابی ها را در ایجاد اشتغال مهم عنوان کرد و افزود: باید افراد تحصیلکرده،اثرگذار و با تجربه در حوزه های مختلف شناسایی شوند.

علیزاده با بیان این مطلب بر راه اندازی و گسترش مراکز مشاوره و کاریابی ها در تمام شهرستان های استان تاکید کرد.

لزوم نظارت همه‌جانبه شامل (نظارت بر طرح‌های استفاده کننده از تسهیلات روستایی و عشایری، طرح‌های پشتیبان مشاغل خانگی، کاریابی‌ها، مراکز کارآفرینی) توسط شهرستان‌ها و ارایه گزارش‌های مستمر،توجه به گلوگاه‌های فسادخیز (از جمله فک تعهد مدارک تحصیلی دولتی) و پیگیری از دانشگاه‌های شهرستانی جهت ایجاد مراکز کارآفرینی از دیگر توصیه های مهم مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در این نشست بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.