مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان : معضل بیکاری در استان ریشه کن می شود

گیل نامه / مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری و بخش تعاون استان خاطر نشان کرد: با تعامل و هم افزایی هر یک از دستگاه های اجرایی متولی معضل بیکاری در استان به راحتی قابل حل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /  عباس علیزاده اظهار کرد: اشتغال موضوعی چند بعدی و فرا دستگاهی است که تحقق آن نیازمند کارکرد صحیح مجموعه‌ای از عوامل و متغیرها است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های چشم‌گیر استان، طبیعی است که جایگاه فعلی استان، مطلوب و ایده‌آل در همه حوزه‌ها، از جمله وضعیت اشتغال نیست.

علیزاده با بیان اینکه اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان تلاش کرده تا در حوزه‌های مرتبط، نقش یک نهاد کنشگر و فعال را در عرصه ایجاد اشتغال بازی کند، افزود: در همین راستا رصد اشتغال ایجاد شده از سوی دستگاه‌های اجرایی، اعطای تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا، شناسایی زنجیره‌های ارزش و تلاش برای هدایت منابع و تسهیلات اعتباری در مسیر صحیح و برخورد با واحدهایی که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، اقداماتی است که باید انجام شود.

وی در همین راستا یادآور شد: بر اساس ارزیابی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته اداره کل گیلان، چهارمین استان در خصوص جذب تسهیلات اعتباری، نظارت بر طرح‌های اجرایی و اجرای برنامه‌های فعال بازار کار در کشور بوده است.

علیزاده با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: با استمرار سیاست های اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان  مبنی بر موارد یاد شده و تعامل و هم افزایی با هر یک از دستگاه های اجرایی متولی در استان معضل بیکاری به راحتی قابل حل است.

وی اضافه کرد: بنا بر گزارش مرکز آمار کشور، نرخ شاخص بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان گیلان در سال گذشته ۹.۶ درصد بوده و در رتبه‌بندی استان‌های کشور از لحاظ نرخ پایین بیکاری، استان گیلان، استان چهاردهم کشور محسوب می‌شود.‌

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه در سال ۹۸ نرخ بیکاری در این استان ۱۰.۳ اعلام شده است، گفت: با توجه به این آمار می‌توانیم بیان کنیم نرخ بیکاری گیلان در سال گذشته در مقایسه با سال قبل تر هفت دهم درصد کاهش یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.