مخالفت ۸۰درصدی افکارعمومی با بازگشت مداخله پلیسی در موضوع حجاب / شما هم نظر خود را کامنت بگذارید

گیل نامه /   نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد، بخش بزرگی از افکارعمومی، با بازگشت گشتی‌های پلیس به خیابان برای مقابله با بی‌حجابی مخالف هستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /      هفته قبل، اظهارنظر یک مقام پلیس درباره آغاز به کار گشت‌های مقابله با بی‌حجابی واکنش گسترده‌ای در پی داشت.

موافقان، از ورود پلیس به معضل بی حجابی دفاع کرده و در مقابل منتقدان، چنین روش‌هایی را ناکارآمد و تحریک‌آمیز ارزیابی کردند.

در چنین شرایطی، وبسایت خبرفوری از مخاطبان خود خواست تا در یک نظرسنجی درباره گشت‌های پلیسی مقابله با بی حجابی شرکت کنند.

براساس نتایج این نظرسنجی، بیش از ۸۰درصد مخاطبان مخالفت خود را با این گشت‌ها ابراز داشته و تنها ۱۸درصد گزینه‌های موافق این سیاست را برگزیده‌اند.

IMG_20230724_234502_736

بیشترین گزینه انتخابی کاربران در این نظرسنجی، مخالفت با مداخله پلیس در موضوع حجاب به سبب تحریک‌آمیز بودن آن است که ۶۴درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

۱۸ درصد دیگر اما با این روش برای مقابله با بی حجابی مخالفت کرده‌اند، چراکه آن را بی فایده تلقی کرده‌اند.

در مقابل، ۱۳درصد مخاطبان خبرفوری، وجود گشت‌های پلیس برای مبارزه با بی حجابی را ضروری دانسته و از میان بیش از ۱۰هزار شرکت‌کننده در نظرسنجی، تنها سه درصد گفته‌اند راهی جز شیوه‌های پلیسی در رفع معضل بی حجابی وجود ندارد.

به این ترتیب روشن است که یک سال پس از ماجرای درگذشت مهسا امینی و وقایع پس از آن، از نگاه غالب شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، پلیس نباید با بازگرداندن گشت‌های شبیه به گشت ارشاد، در موضوع حجاب مداخله کند.

اگر شما در این نظرسنجی شرکت نکرده‌اید، اینجا کلیک کنید و در ادامه نظر خود را درباره روش‌های مواجهه با پوشش بانوان، به اشتراک بگذارید.

خبر فوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.