محکومیت گسترده اسرائیل برای بمباران بیمارستانی در غزه

دوازدهمین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل؛

گیل نامه /    جنگ اسرائیل و حماس وارد دوازدهمین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /       وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی با اعلام آمار مجروحان صهیونیست از آغاز عملیات طوفان الاقصی، گفت که بیش از ۲۰۰ نفر حال وخیم دارند.

 وزارت بهداشت رژیم موقت صهیونیستی بامداد چهارشنبه گفت که از زمان آغاز عملیات گروه‌های مقاومت در نوار غزه، ۴۳۹۹ صهیونیست زخمی شده‌اند.

آمار شهدای غزه به ۳۲۰۰ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر رسید و ۱۱ هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت غزه صبح امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که بیش از سه هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نتیجه تجاوزات مداوم صهیونیست‌ها به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۱۱ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند که اکثر این تعداد را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

قطر: حمله به بیمارستان ها اقدامی خطرناک است

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای بمباران بیمارستان المعمدانی غزه را محکوم کرد و آن را کشتاری وحشیانه و جنایت علیه غیرنظامیان خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان المعمدانی که به شهادت دستکم ۵۰۰ فلسطینی منجر شد، محکوم کرد.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد که در جریان بمباران بیمارستان المعمدانی توسط جنگنده‌های صهیونیستی بیش از ۵۰۰ نفر به شهادت رسیدند.

واکنش حزب الله به جنایت بیمارستان«المعمدانی»

حزب الله لبنان در واکنش به جنایت جدید رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی از تمام ملت های عربی و اسلامی خواست به میدان‌ها بیایند.

به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، حزب الله لبنان در بیانیه‌ای در خصوص جنایت وحشیانه و غیرانسانی رژیم جنایتکار صهیونیستی در بیمارستان «المعمدانی» غزه که صدها بی گناه در آن شهید شدند تاکید کرد: این جنایت در ادامه جنایت‌های قبلی از زمان تاسیس این رژیم جنایتکار و غاصب در دیریاسین، حولا، صبرا و شاتیلا و همچنین کشتار قانا است که در طول سالیان اشغالگری انجام شد و چهره حقیقی و جنایتکارانه این رژیم و حامی شیطان آن را نشان می‌دهد.

محکومیت گسترده جنایت بیمارستان«المعمدانی» در جهان عرب

کشورها و ملت‌های عربی و اسلامی جنایت وحشتناک رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، کشورهای مختلف عربی در بیانیه‌هایی جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه را محکوم کردند.

وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای این جنایت را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه عربستان آمده است که این کشور به شدت جنایت وحشتناکی که اشغالگران اسرائیلی مرتکب شدند را محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که ریاض قاطعانه این تجاوز وحشیانه که نقض آشکار تمام قوانین و معاهدات بین‌المللی از جمله قوانین انسانی است، را نمی‌پذیرد.

وزارت خارجه عربستان با اشاره به این تحول خطرناک خواستار دوری جامعه بین‌الملل از معیارهای دوگانه و اعمال گزینشی قوانین بین‌المللی بشردوستانه در مورد اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی شد.

عربستان همچنین خواستار ایجاد راه‌های امن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شد و تاکید کرد که مسئولیت کامل نقض قوانین بین المللی برعهده رژیم صهیونیستی است.

بر اساس این گزارش دیگر کشورهای عربی و اسلامی مانند اردن، بحرین، مغرب، قطر، عمان، امارات، الجزایر، لبنان، مصر جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی را به شدت محکوم کردند.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز در اظهاراتی این جنایت را محکوم کرد.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس فارس نیز در بیانیه‌ای جنایت جدید رژیم صهیونیستی و کشتار مردم بی‌گناه در بیمارستان المعمدانی را به شدت محکوم کرد.

الازهر مصر نیز ضمن محکومیت جنایت جدید رژیم صهیونیستی تاکید کرد که امت اسلامی و عربی باید در تکیه بر غرب آمریکایی -اروپایی زورگو و خودخواه بازنگری کند، فلسطینیان باید اطمینان پیدا کنند که غربی‌ها با وجود تمام امکانات نظامی و ماشین‌های کشتار و ویرانی، هنگامی که با شما رویارو شوند، ضعیف و ترسو هستند.

از سوی دیگر ، مردم کشورهای مختلف عربی و اسلامی از جمله عراق، اردن، یمن، قطر، لبنان به خیابان‌ها آمده و تظاهرات گسترده علیه جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی برگزار کردند.

وزارت بهداشت در غزه سه‌شنبه شب اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی تازه، بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه را بمباران کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طبق برآوردهای اولیه، ۵۰۰ نفر از فلسطینیان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه به شهادت رسیدند.

همزمان آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که ۶ فلسطینی به دنبال بمباران مدرسه این سازمان در اردوگاه آوارگان المغازی در غزه به شهادت رسیدند.

فلسطینیان از شدت بمباران‌ها و بی‌خانمان شدن به مدارس سازمان ملل در نوار غزه پناه آورده‌اند، اما این مدارس هم به وسیله رژیم صهیونیستی بمباران می‌شوند.

جلسه شورای امنیت درباره نوار غزه در روز چهارشنبه

شورای امنیت روز چهارشنبه جلسه‌ای برای رأی دادن به پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره حملات رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه برگزار می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع دیپلماتیک در سازمان ملل بامداد چهارشنبه از تصمیم شورای امنیت برای برگزاری جلسه اضطراری درباره حمله جنایتکارانه رژیم موقت صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه خبر دادند.

شبکه «العربیه» گزارش داد که شورای امنیت روز چهارشنبه جلسه‌ای برای رأی دادن به پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره حملات رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه برگزار می‌کند.

این جلسه شورای امنیت به درخواست روسیه و امارات عربی متحده در واکنش به کشتار مجروحان، کودکان و زنان فلسطینی در جریان حمله به بیمارستان غزه برگزار می‌شود.

جنایت بیمارستان المعمدانی قابل بخشش نیست/ از سرزمین خود خارج نخواهیم شد

بایدن در راه سرزمین‎‌های اشغالی وارد یونان شد و هواپیمای خود را به یک هواپیمای نظامی تغییر داد

خبرنگار MSNBC: پس از کشتن شیرین ابوعاقله هم در ابتدا گفتند کار فلسطینی‌هاست، اما مشخص شد کار سرباز ارتش اسرائیل بوده است

تیم ما نمی‌تواند وارد غزه شود ولی این را می‌شود گفت که ارتش رژیم صهیونیستی هیچ سندی به عنوان پشتوانه ادعاهایش مطرح نکرده… همچنین می‌توانیم بگوییم که این نوع از ابزار آدم‌کشی، با راکت‌های نرمال نیروهای مقاومت فلسطینی‌ها منطبق نیست.

از طرفی بمباران‌های اسرائیل، به خصوص بمب‌های سنگرشکن که برای هدف قرار دادن تونل‌های حماس در غزه استفاده می‌شوند، پتانسیل این را دارند که صدها نفر را بکشند.

در نهایت باید گفت که در گذشته نیز مواردی وجود داشت که ارتش صهیونیستی بلافاصله پس از یک حادثه، چیزی گفت که در درازمدت مشخص شد درست نیست.

مثالی که می‌توانم بزنم، وقتی شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره را در کرانه باختری کشتند مقامات اسرائیلی گفتند که او توسط یک مرد مسلح فلسطینی کشته شده! اما مشخص شد سرباز اسرائیلی به او شلیک کرده بود.

رژیم صهیونیستی از شهروندانش خواست تا فورا ترکیه را ترک کنند

در پی افزایش تهدیدات در میانه خشم عمومی ناشی از حمله موشکی مرگبار رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در نوار غزه، رژیم صهیونیستی به شهروندانش توصیه کرد که ترکیه را فورا ترک کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، شورای امنیت رژیم صهیونیستی هشدار سفر به ترکیه را به بالاترین سطح خود افزایش داده و گفته است: با توجه به اوضاع اخیر، درباره تحرکات افزایش یافته و مهاجمان تک‌رو به منظور هدف قرار دادن اسرائیلی‌ها در کشورهای مختلف جهان نگرانی وجود دارد.

خبر فوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.