متوسط بیمه پردازی مستمری بگیران تامین اجتماعی کمتر از ۱۶ سال است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /   بر اساس آمار اعلامی ، تا پایان سال ۱۳۹۸ در مجموع ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۲۹۹ پرونده فعال مستمری بگیران در سازمان تامین اجتماعی موجود بوده است که از این تعداد ۲ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۸۸۰ مورد ( معادل ۶۵ درصد ) بازنشسته ، ۱۵۰ هزار و ۱۱۲ پرونده ( یعنی ۵ درصد از مجموع ) ازکارافتاده و ۹۸۳ هزار و ۳۰۷ پرونده ( ۳۰ درصد ) مربوط به فوت شدگان است .

۲۰ درصد این جمعیت را زنان تشکیل میدهند و در نسبت جنسی ( نسبت مردان به زنان ) در گروه بازنشستگان برابر ۹ ، در ازکارافتادگان برابر ۱۲ و فوت شدگان ۶۱ است .

میانگین مبلغ مستمری پرداختی در سال ۹۸ به بازنشستگان معادل ۲۱ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۹۲۱ ریال بوده است که از رشدی ۲۸ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۷ برخوردار بوده است .

این مبلغ برای از کارافتادگان معادل ۱۴ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۲۴ ریال بوده و ۳۹ درصد رشد داشته و مستمری بگیران بازمانده نیز در سال ۹۸ بطور متوسط ماهانه ۱۵ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۹۵۱ ریال دریافتی داشته اند که بیانگر رشد ۳۱ درصدی در مقایسه با سال ۱۳۹۷ میباشد .

بنا بر آمار اعلام در گروه ازکارافتادگان ، ۹۰ درصد مستمری بگیران را ازکارافتادگان کلی و تنها ۱۰ درصد را ازکارافتادگان جزئی تشکیل میدهد .

یکی از ارقام شاخص و حائز اهمیت در این گزارش آمار ۴۹ درصدی بازنشستگان پیش از موعد است .

۶۰ درصد از بازماندگان مستمری بگیران را همسر متوفی ، ۳۰ درصد را فرزندان دختر ، ۹ درصد را فرزندان پسر و حدود یک درصد را والدین تشکیل میدهند .

در این آمار ، ۲۰ درصد بازنشستگان ، ۱۱ درصد ازکارافتادگان و ۱۸ درصد پرونده های فوتی دارای ۱۰ سال یا کمتر سابقه بیمه پردازی هستند .

در سال ۹۸ حدود ۳۳ درصد بازنشستگان ، ۸۳ درصد ازکارافتادگان و ۳۶ درصد پرونده های فوتی مبلغ مستمری معادل حداقل دستمزد را دریافت کرده اند .

یکی دیگر از نکات جالب در آمار ارائه شده مربوط به میانگین سنی مستمری بگیران است که برای بازنشستگان ۵۶/۶ سال ، ازکارافتادگان ۴۳/۸ سال و افراد متوفی ۶۱/۳ سال است .

در سال ۹۸ میانگین پرداخت حق بیمه توسط بازنشستگان ۲۳ سال ، از کارافتادگان ۱۰ سال و فوت شدگان معادل ۱۳/۹ سال بوده که متوسط آن در مجموع حدود ۱۶ سال است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.