لاهیجان، قطب تولید موادغذایی کشور است

گیل نامه /  فرهاد دلق پوش با حضور در همایش گرامیداشت روز کارگر شهرستان لاهیجان، ضمن تقدیر از کارگران،تولیدکنندگان ومدیران شرکت های صنعتی لاهیجان گفت: شهر لاهیجان ظرفیت‌های بسیار بالایی در امر تولید بویژه مواد غذایی دارد و قطب تولید مواد غذایی کشور محسوب می شود لذا کارخانه جات هدفمندتر و منسجم همچون گذشته به فعالیت ادامه دهند و حمایت خواهند شد.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان مشکلات موجود در تولید را نحوه بانکداری واخذ مالیات بر ارزش افزوده دانست که به درستی اجرا نمی‌شود و گفت: جهت پیشرفت درزمینه تولید؛ عوامل تولید، کارگر، ارگانها به صورت زنجیروار به هم مرتبط و متصل هستند.
وی افزود: سود ۱۸ درصدی در ارائه تسهیلات با رونق تولید انطباق ندارد و این موضوع را بارها به مسئولین کشوری انتقال داده ایم.
دلق پوش از حمایتهای مالی انجام شده در سال ۹۷ در راستای رونق تولید سخن گفت و ابراز داشت: درسال گذشته ۹۸۰میلیارد تومان جذب بودجه برای تسهیلات رونق تولید داشتیم که برای سال جاری در تلاشیم این مبلغ با همگرایی بیشتر بانکهای و نهادهای مرتبط به ۱۲۰۰میلیاردتومان برسد.


در ادامه این همایش، پس از تجلیل از کارگران نمونه شهرستان لاهیجان ، نشستی با حضور اسماعیل میرغضنفری فرماندار لاهیجان، ابوالقاسم یوسفی نژاد ناظر گمرکات گیلان، مدیرکل گمرک بندر انزلی و فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، پیرامون ارتقای صادرات و رفع موانع تولید در شهرستان لاهیجان در جمعی از کارفرمایان بخش تولید ومدیران واحدهای صنعتی لاهیجان درمحل فرمانداری این شهرستان تشکیل گردید که رئیس سازمان صمت خواستار تسهیل و تسریع در امور گمرکی شد و اظهار داشت: تامین بهنگام مواد اولیه واحدهای صنعتی و روان سازی ترخیص کالا و قطعات منجر به سرعت بخشی چرخ تولید داخلی خواهد شد.
دکتر فرهاد دلق پوش مشاوره و حضور کارشناسان گمرکی در محل واحدهای منتخب آماده صادرات را بعنوان راهکاری عملیاتی پیشنهاد کرد و افزود: عزم و اراده دستگاه های مرتبط با بخش تولید می تواند توانمندی صادراتی محصولات با کیفیت استان را ارتقاء دهد.
گفتنی است پس از نشست با فرماندار، همایش روز کارگر و رونمایی از کتاب راهنمای گردشگری لاهیجان، جلسه با صنعتگران شهرستان و بازدید از کارخانه کلوچه سازی نادی از جمله برنامه های سفریک روزه به شهر لاهیجان بود.

آغاز اجرای طرح نظارتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان در استان گیلان

محمد درویشکردار گفت: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضاهای عمومی مصرف کنندگان برای خرید برخی کالاها و مایحتاج ، از قبیل اقلام لبنی، قند و شکر، خرما، زولبیا و بامیه، مواد پروتئینی، برنج، روغن، سبزیجات و همچنین با عنایت به شرایط اقتصادی موجود در بازار و ضرورت نظارت و کنترل بر بازار را با رویکرد پیشگیرانه مضاعف کرده است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان اضافه کرد: در همین راستا، طرح نظارتی با عنوان تشدید نظارت و پایش بازار ویژه ایام ماه مبارک رمضان ، به محوریت سازمان صنعت ، معدن و تجارت با هدف نظارت مستمر و همراهی کلیه دستگاه های ذیصلاح استانی بر عملکرد اصناف و به ویژه واحدهای صنفی که فعالیت آنها در این ماه شاخص تر خواهد بود، از تاریخ شانزدهم اردیبهشت ماه جاری در سراسرگیلان آغاز میگردد .
وی همچنین گفت: معاونت نظارت و بازرسی و ادارات شهرستان های استان تمام توان خود را بکار گرفته و ضمن هماهنگی و هم افزایی با سایر دستگاههای نظارتی مرتبط در سطح استان، برای اجرای موفق طرح، تمهیدات لازم را برای پایش و نظارت مستمر عرضه محصولات و قیمت ها اتخاذ نمایند.
وی تصریح کرد: با توجه به گروههای هدف دراین طرح، نظارت بر حسن اجرای قوانین از سوی سازمان صنعت ، معدن و تجارت بر اصناف مرتبط و مراکز عرضه کننده کالاهای ضروری و مایحتاج اساسی مردم و مراکز فروش فوق العاده اعم از فروشگاه های زنجیره‌ای، در حیطه صلاحیت های سازمانی و چارچوب ضوابط قانونی انجام خواهد گرفت.
وی با اشاره به لزوم همیاری مردمی در پایش و نظارت هر چه بهتر عملکرد اصناف عنوان کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی ، عدم درج قیمت ، احتکار و …. شکایات خود را از طریق سامانه ۱۲۴ به ستاد خبری این سازمان برای رسیدگی اعلام کنند.

 

واحد روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان

 

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.