قرارگاه خاتم‌الانبیا سازنده راه‌آهن رشت-آستارا است | روس‌ها تامین مالی می‌کنند

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن اعلام کرد؛

گیل نامه /  معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت اظهار داشت: در مذاکرات با روس‌ها برای اجرای راه‌آهن رشت-آستارا پیشرفت حدود ٧۵ درصدی داریم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /      عباس خطیبی درباره نحوه همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا با روس‌ها در پروژه راه‌آهن رشت-آستارا اظهار داشت: قرار نیست مدل قرارداد با روسیه در این پروژه تغییری کند، مدل قرارداد مشخص و شفاف است. مذاکرات خاص برای پروژه خاص به لحاظ تکنیکالی و هم وام خاص با روس‌ها انجام شده‌ و لازمه این موضوع که ابعاد حقوقی، فنی و مالی دارد، مذاکره است.

وی با بیان اینکه در مذاکرات با روس‌ها برای اجرای راه‌آهن رشت-آستارا پیشرفت حدود ٧۵ درصدی داریم، گفت: در حال تلاش هستیم که در همان موعد مقرر علمیات اجرایی پروژه آغاز شود و در حال حاضر هم مذاکرات ادامه دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت درباره حضور قرارگاه خاتم‌الانبیا در این پروژه توضیح داد: پروژه راه‌آهن رشت-آستارا یک شرکت سازنده و اجرا کننده می‌خواهد و اکثر قراردادهایی که به اجرا می‌رسد با تامین مالی چه به صورت فاینانس و چه به صورت BOT از ظرفیت پیمانکاران داخلی استفاده کرده‌ایم و این پروژه هم از این قاعده مستثنی نیست و قرارگاه خاتم‌الانبیا به طرف روس معرفی شده است.

خطیبی تاکید کرد: در کنار روس‌ها در این پروژه قرارگاه خاتم‌الانبیا اجرا کننده و ‌سازنده پروژه است.

وی با بیان اینکه این قرارداد بخش‌های مختلفی دارد و باید تقسیم کار صورت می‌گرفت، ادامه داد: تا به امروز مذاکراتی که با روس‌ها شده مبنی بر این است که روس‌ها هم در بخش‌هایی از اجرا حضور داشته باشند اما تجربه آنها و ما ثابت کرده که هم در بخش سیویل و هم زیرسازی و درباره موضوعاتی که در فرایند ساخت با مردم ارتباط وجود دارد، این اقدام توسط پیمانکار داخلی راحت‌تر انجام می‌شود که نمونه آن پروژه قطار سریع‌السیر  تهران-قم – اصفهان است که در آن پروژه هم با شرکت بزرگ سی آر ای سی چین قرار داد داریم اما سازنده قرارگاه خاتم‌الانبیا است.

ایلنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.