قاضی زاده هاشمی: دولت «سلام» برای تمام شهرستان‌های گیلان برنامه دارد

گیل نامه /  نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به پهناوری گیلان و شهرستان‌های زیاد در این استان گفت: «دولت سلام» برای تمام شهرستان‌های گیلان برنامه دارد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر چهارشنبه در گفت و گوی استانی با مردم گیلان با اشاره به ارزیابی «دولت سلام» از این استان ، اظهار داشت: دولت سلام نه تنها به صورت کشوری و استانی بلکه شهر به شهر برنامه ریزی کرده و امیدواریم که این دولت ثبات و آرامش را برای مردم گیلان بیاورد.

وی با اشاره به ظرفیت های استان گیلان خاطر نشان کرد: گیلان به عنوان یکی از استان های مهم در شمال کشور در خطه سرسبز بارانی، کنار دریای خزر با سابقه عظیم فرهنگی هم در ساخت ایران، حمایت از امام زادگان هم در تاریخ انقلاب و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس پیشتاز بوده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: وجود منطقه خاص گیلان شامل جنگل، باران، ارتباطات بین المللی با همسایگان در دریای خزر موقعیت ویژه و خاص به این استان داده است.

وی با اشاره به مناطق حفاظت شده محیط زیست و تالاب بندرانزلی در گیلان اضافه کرد: گیلان دارای منطقه گردشگری شامل جنگل و شهر تاریخی ماسوله بوده و مرکز تولید موادغذایی در کشور است.

وی با تشریح ویژگی های تک تک شهرستان های استان گیلان اظهار داشت: شهرستان املش از مناطق ویژه در گیلان است، این شهرستان پنج هزار هکتار باغات چای دارد و دومین مرکز تولید این محصول در گیلان و کشور بعد از لاهیجان است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه لازم است در حوزه فرآوری چای در شهرستان املش اقدامات لازم انجام شود، خاطر نشان کرد: املش دارای سه هزار و ۵۰۰ هکتار شالیکاری است و منطقه اصلی کشت برنج در منطقه شمال کشور است ضمن اینکه بدهکاری کشاورزان به موقع پرداخت نمی شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به جاذبه های گردشگری املش اظهار داشت: این منطقه زلزله خیز است که باید فکری اساسی در این باره شود.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از قدیمی ترین گمرکات کشور در شهرستان آستارا فعال است، خاطر نشان کرد: آستارا رتبه نخست صادرات را دارد، سومین مرز فعال در زمینه صادرات و واردات کشور به شمار می رود ضمن اینکه پل ارتباطی بین دروازه طلایی به اروپا است.

وی با اشاره به جاذبه های گردشگری در شهرستان آستارا تصریح کرد: نقطه قابل توجه وضعیت فوق العاده طبیعی در آنجا است، سالانه شش میلیون نفر از ایران و ۶۰۰ هزار نفر از کشورهای دیگر از جاذبه های این شهرستان بهره مند می شوند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه اقوام تالش ، ترک و گیلک در آستارا زندگی می کنند، اظهار داشت: این شهرستان معدن خاص دارد که بهره برداری نشده ضمن اینکه بیشترین واحدهای صنعتی آن تعطیل شده و بازاچه مرزی مناسب ندارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برخورداری گیلان از دریای خزر و سواحل آن بیان داشت: ایجاد پروتکل برای نحوه استفاده از دریای خزر بین ایران و آذربایجان لازم است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های شهرستان آستانه اشرفیه و تشکیل حکومت های شیعه در آن اظهار داشت: آستانه اشرفیه مرکز تولید صیفی جات است و نیاز به سرمایه گذاری در بسته بندی دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان آستانه اشرفیه در تابستان با مشکل آب مواجه است،خاطر نشان کرد: قاچاق چوب در این منطقه بالا است ضمن اینکه مردم از کاربری اراضی در این منطقه به شدت ناراحت هستند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به هجوم ویلاسازی در بندرانزلی و پرخطری این منطقه اظهار داشت: پدیده حاشیه نشینی در انزلی رواج پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بندر کاسپین و انزلی باید مکمل هم عمل کنند اما متاسفانه اینطور نیست، اضافه کرد: یکی از دلایل این امر این است که مدیرانی انتخاب می شوند که مسایل محلی را نمی شناسند و مشکلات زیاد می شود.

وی با تشریح جاذبه های طبیعی بسیار فراوان در شهرستان تالش اضافه کرد: تالش محصولات باغی زیادی دارد، که نیاز به مدیریت در این زمینه و بیشترین بهره وری از آن دارد، به جز این نیاز به تکمیل بیمارستان و مراکز بهداشتی درمانی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رشت مرکز گیلان را شهرستان تاریخی و مهاجر پذیر عنوان کرد و گفت: حاشیه نشینی در رشت شتابان و ساخت و ساز غیراصولی است ضمن اینکه مترو رشت باید به سرانجام برسد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های شهرستان رضوانشهر خاطرنشان کرد: برنج و رغفران کاری در این شهرستان قابل توجه است ضمن اینکه منابع آب غنی و با کیفیت برای پرورش ماهی دارد.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: در شهرستان رضوانشهر به رغم برخورداری از جاذبه های تاریخی، امکانات برای جذب توریسم کم است، تعداد زیادی از واحدهای صنفی و صنعتی کارشان شان را درست انجام نمی دهند.

وی با بیان اینکه شرکت چوکا در رضوانشهر به دلیل طرح تنفس جنگل نیمه فعال شده و کار درستی نتوانسته انجام دهد، اضافه کرد: در رضوانشهر دستگاه ادارای بد عمل می کند، کارها طولانی است، تنش های کارگری در این شهرستان نیز وجود دارد.

وی رودسر را مرکز پرورش گل و گیاه و صادرات آن به کشورهای حاشیه دریای خزر عنوان کرد و افزود: رودسر مرکز تولید فندق کشور است، واحدهای کمی در حوزه صنعت فعال بوده و قیمت چای در این منطقه باید اصلاح شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکل فاضلاب در رودسر اظهار داشت: در تمام شهرهای شمالی مشکل فاضلاب را داریم .

وی با بیان اینکه در شهرستان سیاهکل مشکلات بانکی وجود دارد و مهاجرت جوانان در این منطقه زیاد است، اضافه کرد: خطر منابع طبیعی در این منطقه وجود دارد که باید با کمک مردم کنترل شود.

قاضی زاد هاشمی کشت برنج و گل محمدی را از ویژگی های شهرستان شفت عنوان کرد و اظهار داشت:صومعه سرا یکی از مراکز اصلی محصولات کشاورزی است، برنج ، نیشکر و زعفران در آنجا تولید می شود و دارای مراکز مهم مرغ گوشتی و صنعتی و تخمگذار است.

وی با بیان اینکه فومن و شفت ظرفیت های زیادی در گردشگری دارند، خاطر نشان کرد: این منطقه با وجود آنکه شهرک صنعتی دارد اما متاسفانه از ۱۲۰ کارخانه ۷۰ کارخانه فعال است.

وی لاهیجان را عروس شهرهای گیلان عنوان کرد و اظهار داشت: گرایش این شهرستان به سمت کشاورزی است اما کشاورزی در سال های اخیر رونق خود را از دست داده و مردم گرایش به مهاجرت دارند که خوب نیست.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه کلوچه این شهرستان معروف است، افزود: زمینه صادرات این محصول و چای مرغوب لاهیجان را باید فراهم کرد.

وی با اشاره به مشکل آب شرب در شهرستان لاهیجان بیان داشت: جای خجالت است که مردم در گیلان مشکل آب شرب داشته باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در شهرستان لنگرود برنج حرف اصلی را می زند، اظهار داشت: باید به این عرصه کشاورزی توجه ویژه شود علاوه بر این کوه خواری در لنگرود شکل گرفته که باید توجه کرد.

وی در پایان با بیان اینکه ماسال قبلا بخشی از تالش بود، اظهار داشت: این منطقه عسل فوق العاده ای دارد، یکی از مراکز دیدنی فوق العاده و با جلوه های ویژه است، که منحصر به فردترین را در اختیار بشر قرار داده است البته با حجم بالای مهمان امکانات خدماتی ندارد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ خردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.