فعالیت‌های تولیدی در کارخانجات و واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با قوت ادامه دارد

مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران:

گیل نامه / درحالی که استانداری تهران از تعطیلی واحدهای صنعتی در تعطیلات کرونایی خبر داده، سازمان صنایع کوچک‌ و شهرك‌هاي صنعتي ايران اعلام کرده است فعالیت این واحدها ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامي فعالیت‌های کاری ادارات و بانک‌ها از روز دوشنبه تا شنبه هفته آینده ممنوع است.

بر این اساس، چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداري تهران از تعطیلی فعالیت‌های عمرانی و شهرک‌های صنعتی در این مدت خبر داد و تصریح کرد: فعالیت‌های عمرانی نیز ممنوع خواهد بود و شهرک‌های صنعتی نیز تعطیل‌اند و تنها مواردی که به تشخیص استانداری و مراجع ذیصلاح باشند و تعطیلی آن‌ها اگر به مردم آسیب برساند، فعالیت‌شان با شرایط، ضوابط و مقررات خاصی مجاز است.

اما در مقابل مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران از تداوم تولید کارخانجات و واحدهای صنعتی در تعطیلات کرونایی پیش رو خبر داده است.

امید ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا درخصوص تعطیلی اصناف و ادارات دولتی از بیست و پنجم تا سی ام مرداد در تهران و استان‌های با شرایط قرمز کرونایی، فعالیت‌های تولیدی در کارخانجات و واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با قوت ادامه دارد.

وی افزود: بالغ بر ۴۸ هزار واحد تولیدی مستقر در ۸۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی با وجود تداوم همه گیری ویروس کرونا و بروز اختلالات ناشی از قطعی برق در کشور، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و در ظرفیت‌های مختلف به تولید و تأمین نیاز بازارهای داخلی و خارجی اشتغال دارند.

مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا در شهرهای با وضعیت کرونایی قرمز همچون‌ گذشته فقط شامل واحدهای صنفی است و واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از این قاعده مستثنی هستند.

ساعی ادامه داد: تردد کارگران و مدیران واحدهای تولیدی داخل استانی و استان‌های همجوار نیز کما فی السابق با هماهنگی مدیریت شهرک‌ها و نواحی صنعتی و فرمانداری‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: جهادگران اقتصادی در خط مقدم جبهه تولید و تجارت کشور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از ابتدای شیوع بیماری کووید-۱۹ در انتهای سال ۱۳۹۸ و تنگناهای اقتصادی موجود، امیدوارانه به تولید محصولات باکیفیت ایرانی اشتغال داشته و از محدودیت‌ها و محرومیت‌های تحمیلی، فرصت ساخته‌اند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و ۳۱ شرکت‌ استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۱۰۱۱ شهرك و ناحيه صنعتي مصوب و ۸۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۳ هزار و ۹۲۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۸ هزار و ۱۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۲ هزار و ۲۴۳ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.