عضو سابق شورای شهر رشت مطرح کرد: رونق اقتصادی با تحقق شعار جهش تولید

گیل نامه / عضو چهارمین دوره شورای اسلامی رشت در یادداشتی پیرامون نامگذاری سال ۹۹ به نام ” جهش تولید” گفت : در چند سالی که ایران در تحریم های اقتصادی ناشی از دولت امریکا بوده ، مشکلات فراوانی را متحمل شد . وی ایستادگی و خودکفائی مردم را زبانزد همگان عنوان کرد و اذهان داشت : 《این روزها دستانمان بسیار پُر تر از روزهای اوایل انقلاب است 》
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / محمد حسین واثق کارگرنیا عضو چهارمین دوره شورای اسلامی رشت در یادداشتی پیرامون نامگذاری سال ۹۹ به نام ” جهش تولید” نوشت: فشار تحریم های اقتصادی از سوی آمریکا و همدستانش موجب بروز مشکلات فراوانی در کشور شده و این کینه ورزی ها نیز بر چرخه تولید و اقتصاد کشور و همچنین معیشت و رفاه مردم تاثیرگذار بوده است.

البته ملت بزرگ ایران اسلامی با تحریم های سنگین اِعمال شده توسط دشمنان نا آشنا نیست که حال بخواهد این روزها در مقابل اقدامات خبیثانه دشمنان خم به ابرو بیاورد.

مردم ایران در روزهایی برای نخستین بار طعم تحریم های سخت را چشیدند که پس از فرار شاه خائن و پیروزی انقلاب ، دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران با تحمیل جنگ و تحریم های سخت تمام تلاش خود را برای نابودی انقلاب به کار گرفته بودند.

اما با ایستادگی ، شجاعت وغیرت ملت ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی و با تلاش مجاهدانه مسوولان ، در روزهایی که انقلاب اسلامی ایران بسیار نوپا بود توانستیم با عزت و سربلندی در مقابل تحریم ها ایستادگی کرده و حتی تحریم ها به نقطه عطفی برای دستیابی کشورمان به خودکفایی در بسیاری از مباحث تبدیل شد.

اما این روزها دستانمان بسیار پُر تر از روزهای اوایل انقلاب است.

نبوغ دانشمندان ایرانی در تمام جهان زبانزد است و هیچ کس را یارای مقابله با غیرت ، تعصب و میهن پرستی جوانان ایرانی نیست.

رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید با تدبیری مدبرانه و همیشگی راهکاری موثر برای مقابله با تحریم های ظالمانه و مزبوحانه آمریکای جنایتکار و همدستانش در مقابل پای مسوولان و ملت نهادند.

حال همه وظیفه داریم با گوش و جان سپردن به بیانات معظم له شرایط تحقق شعار سال ۹۹ را که یقینا موجب رونق اقتصادی، رفع مشکلات معیشتی و رفاه بیشتر مردم ایران را رقم خواهد زد فراهم کنیم.

لازمه تحقق شعار جهش تولید نیازمند همین نبوغ ، غیرت، تعصب و میهن پرستی و اتحاد است.

مسوولین و در راس آنها دولتمردان وظیفه دارند با ایجاد، اصلاح و توسعه زیر بناها در امر گسترش تولید بکوشند و با تحقق شعار جهش تولید مشکلاتی از جمله بیکاری، فقر، طلاق و… در کشور ریشه کن خواهد شد.

اگر تولید کشور سرپا و با اقتدار حرکت کند جوان ایرانی با انگیزه مشغول به کار خواهد شد و با تامین معیشت نسبت به تشکیل خانواده اقدام خواهد کرد.

اگر مسوولان به تحقق شعار جهش تولید توجه داشته باشند طلاق ناشی از بیکاری و فقر در جامعه رقم نخواهد خورد.

ملت بزرگ ایران اسلامی نیز برای تحقق شعار جهش تولید وظایف مهمی بر عهده دارند.

خانواده های ایرانی برای آنکه شاهد تعطیلی کارخانجات و به دنبال آن بیکاری و بروز فقر و مشکلات نباشند باید به حمایت از تولیدات داخلی بپردازند و به جای خرید محصولات خارجی ، خرید تولیدات داخلی را مورد توجه قرار دهند .

برای تحقق شعار جهش تولید باید به تمامی ظرفیت های دیگر نیز توجه داشت و در این میان نباید از توانمندی های بخش خصوصی غافل شد.

بالاخص در شرایطی که بخش دولتی با مشکلات مالی فراوانی مواجه است با ورود و همکاری بخش خصوصی می توانیم شاهد تحولات بسیار شگرفی در چرخه تولید داخلی و تحقق شعار جهش تولید باشیم.

همه باید برای تحقق این شعار بکوشیم ، همه با هم در کنار هم ، همچون روزهای اوایل انقلاب ، روزهای هشت سال جنگ تحمیلی و …

جهش تولید یعنی رونق اقتصادی، رفاه معیشتی، عزت و سربلندی ایران و ایرانی.

صبح رشت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.