عده ای به دنبال انحلال شورای شهر رشت هستند

گیل نامه /  جلسه شورای شهر رشت برگزار و اعضا از تلاش برخی برای انحلال این شورا به خاطر مسائل به وجود آمده خبر داده و به دلزدگی رشتوندان از سیاسی بازی ها اشاره کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /   یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با محوریت انتخاب شهردار عصر چهارشنبه در محل دفتر شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.

احمد رمضان پور نرگسی رئیس شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به برخی جوسازی‌ها در زمینه انتخاب شهردار رشت، گفت: در مجالس کشور و حتی دنیا اتفاقاتی رخ می‌دهد که برای تصمیم گیری در مورد مدیریت شهری به زمان بیشتری نیاز دارند در این راستا تشویق اذهان عمومی و جو سازی قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه در جلسات گذشته اعضای شورا به دنبال راه حل مناسب برای انتخاب بهترین گزینه برای سمت شهرداری این شهر بودند گفت: در این میان عده‌ای به دنبال انحلال و تعطیلی شورای شهر رشت هستند.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه از دستگاه‌های نظارتی، فرماندار و استاندار درخواست داریم در این مساله ورود کند، افزود: اگر شورایی هم تخلف کند زمان می‌برد تا اثبات شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید تحت تأثیر هر حرف و نوشته‌ای قرار بگیریم، تصریح کرد: بیش از سه سال است که این شورا مظلومانه به کار خود ادامه می‌دهد امروز هم تلاش می‌شود تا با انتخاب یک گزینه بومی برای شهرداری این شهر بتوانیم در راستای انجام تکمیل پروژه‌های زیربنایی گام برداریم.

رمضانپور در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر «سید محمد احمدی» و «عیسی مهدوی» به عنوان کاندید سمت شهرداری رشت، گفت: امیدواریم با گزینه گزینه بومی بتوانیم به برنامه‌ها و اهداف خود دست یابیم.

دادن برنامه‌های آرمانی در ماه‌های باقیمانده پاسخگو نیست

سید محمد احمدی کاندیدای شهرداری رشت نیز در ادامه این جلسه به بیان برنامه‌ها خود پرداخت و گفت: نزدیک به یک سال به پایان عمر شورای پنجم مانده و دادن برنامه‌های آرمانی معقول نبوده و جوابگو نیست.

وی با تأکید بر ضرورت تهیه برنامه‌های کوتاه مدت و پروژه محور تا سال ۱۴۰۰، افزود: پیگیری پروژه‌های دست اجرای قرارگاه خاتم در رشت، و رسیدگی و ساماندهی به دو رودخانه زرجوب و گوهررود و همچنین اجرای چندین تقاطع در اولویت برنامه‌های من قرار دارد.

احمدی توجه به وضعیت و پرداخت حقوق پرسنل را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: به دنبال کار جهادی و حفظ کرامت انسانی در مجموعه شهرداری هستم‌.

وی با بیان اینکه معتقدم یک سازمان باید اقتدار گرا عمل کند، افزود: این به معنی رعایت کامل قانون است.

حال رشت خوب نیست

اسماعیل حاجی پور یکی از اعضای شورای شهر رشت با اشاره به اینکه حال این شهر خوب نیست، گفت: دیگر جای درگیری و دعوا نبوده باید برای مرمت زخم‌های گذشته بر پیکر این شهر اقدام مؤثری انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه رشت دیگر حوصله سیاسی بازی را ندارد، گفت: رشت تشنه خدمت است و تنها ۹ ماه به پایان این شورا باقی مانده باید بسترهای لازم برای خدمت به مردم فراهم شود.

حاجی پور با اشاره به عملکرد شورای شهر رشت و با بیان اینکه بر خلاف باور برخی کارهای خوبی انجام شده است، تصریح کرد: شهردار جدید باید به جای صحبت عمل کند.

عملکرد شورای شهر رشت قابل دفاع است

فرهام زاهد یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت با دفاع از عملکرد شورا، اظهار کرد: در شورای پنجم تجربه‌های سخت و تلخی داشتیم و به واسطه اتخاذ برخی تصمیمات شهر دچار آسیب شده است.

وی با بیان اینکه از رسانه‌ها می‌خواهم واقعیت‌ها را انتقال دهند و منافع شخصی باعث انتخاب تیتر نشود، ادامه داد: در برخورد با موضوعات مطروحه در شهرداری شایسته توجه است مقاومت و منفعت زدایی در دستور کار قرار گیرد.

زاهد با تأکید بر حفظ کرامت انسانی، گفت: افراد شایسته وارد پست‌های مدیریتی شهرداری شوند و آئین نامه‌ای برای این پست‌ها مورد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد در دستور کار قرار گیرد در این زمینه نیازمند عزم جدی هستیم، ادامه داد: برای انتخاب شهردار در گذشته فشارهای فراوانی بر اعضا وارد شده است.

زاهد تأکید کرد: رشت به همان اندازه که برای کار کردن بکر بوده و در کوتاه مدت اقدامات عملیاتی می‌شود به همان انداز دارای حاشیه بوده و سبب می‌شود که عملکرد را نامطلوب شود.

نباید بین شورا و شهرداری فاصله وجود داشته باشد

عیسی مهدوی دومین کاندید سمت شهرداری رشت نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه قبل از اینکه سیاسی باشم اجرایی هستم، اظهار کرد: برای بهره گیری از همه ظرفیت‌ها در سیستم خودم برنامه ریزی دارم.

وی به شرایط امروز شهر رشت اشاره و با بیان اینکه باید تلاش شود تا نقاط ضعف برطرف شود، گفت: قهرمان نیستم و اما تلاش می‌کنم تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

مهدوی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم، افزود: بین شورای شهر و شهرداری نباید فاصله وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ها باید در چهارچوب بودجه تدوین شود، تصریح کرد: پسماند و بازیافت فضاهای شهری و ایجاد تعامل سازنده با همه ظرفیت‌های شهری در دستور کار من قرار دارد.

مهدوی ادامه داد: برنامه کوتاه مدت من بر استفاده از ظرفیت‌ها موجود و برنامه بلند مدت حل چالش‌های شهری در رشت است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.