صنایع‌دستی در گیلان یک برند ملی است

گیل نامه / رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اذعان به اینکه صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین محصولات تولیدشده در روستاهای گیلان است، گفت: محصولات صنایع‌دستی تولیدشده در استان گیلان یک برند کشوری است و‌ از این ویژگی و برند باید نهایت بهره را برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /  رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سفر یک‌روزه خود به استان گیلان صبح امروز به همراه استاندار و جمعی دیگر از مسؤولان استانی و کشوری از شرکت کشت و صنعت گلدشت افشره گیلان و فعالیت‌های اشتغال‌زایی اجتماع بنیاد برکت بازدید به عمل آوردند.

محمد مخبر در حاشیه این بازدید با بیان اینکه باید به ایجاد اشتغال خانگی در کشور کمک شود، اظهار کرد: ما در کشور ظرفیت اشتغال‌زایی و افراد کارآفرین در حوزه مشاغل خانگی داریم که باید از این ظرفیت به‌درستی استفاده‌شده و با پرداخت تسهیلات به توسعه این‌گونه مشاغل کمک کرد.

وی با تأکید بر لزوم‌ توجه به برند سازی فرآورده محصولات کشاورزی در استان گیلان گفت: در استان گیلان محصولات کشاورزی بسیار باکیفیتی کشت‌شده و از آن محصولاتی به‌راحتی می‌توان به محصولات فرآورده‌ای به‌مانند رب گوجه‌فرنگی و انواع مرباها را تولید کرد لذا باید از این محصولات حمایت و به برند سازی آنان کمک کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کشور با بیان اینکه صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین محصولات تولیدشده در روستاهای گیلان است، تصریح کرد: محصولات صنایع‌دستی تولیدشده در استان گیلان یک برند کشوری است و‌ از این ویژگی و برند باید نهایت بهره را برد زیرا کمک به اشتغال روستایی از طریق پرداخت تسهیلات مانع از مهاجرت مردم از روستا به شهر می‌شود.

شرکت کشت و صنعت گلدشت افشره گیلان از سال ۱۳۹۴ پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان غذا و دارو رسماً شروع به فعالیت کرد.

شرکت گلدشت در زمینه تولید و فرآوری کنسانتره مرکبات (پرتقال، لیموترش، گریپ‌فروت، نارنگی)، پرک پرتقال، پرک نارنگی، روغن پوست پرتقال، پوره سیب، پوره کیوی، پوره هلو/اسلایس هلو و رب گوجه‌فرنگی به‌صورت فله‌ای تولید و شروع به فعالیت کرده و طرح توسعه این کارخانه  با میزان سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیارد و به بهره‌برداری رسید که از این ۲۷ میلیارد تومان ۱۰ میلیارد تومان آن با سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بوده و برای ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجادشده است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.