صادرات گیلان ۲۰ درصد کاهش یافت

گیل نامه/رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: صادرات گیلان نسبت به سال گذشته از نظر وزنی ۲۰ درصد و ارزشی ۱۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی    گیل نامه /، فرهاد دلق‌پوش عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در رشت اظهار داشت: به‌منظور توسعه صادرات، نمایشگاه توانمندی داخلی گیلان در هفته پژوهش و در تاریخ ۲۱ تا ۲۸ آذر برگزار می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به عدم وجود مکانی برای برگزاری نمایشگاه تخصصی در این استان گفت: نمایشگاه، پلی برای توسعه صادرات و ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی هستند و وجود مکانی مناسب، بسیج همگانی برای حمایت از توسعه صادرات را ایجاد می‌کند.

وی به آمار صادرات گیلان در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: ۳۳۱ هزار و ۲۵۲ تن کالا به ارزش ۱۸۱ میلیون و ۸۹۷ هزار دلار در نیمه نخست امسال از گمرکات گیلان صادر شدند که نسبت به سال گذشته از نظر وزنی ۲۰ درصد و ارزشی ۱۲ درصد کاهش داشته است.

دلق‌پوش خاطرنشان کرد: ۵۷۴ هزار و ۶۵۸ تن کالا به ارزش ۴۳۰ میلیون و ۸۸۸ هزار دلار سهم واردات گیلان در نیمه نخست سال است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزنی ۲ درصد افزایش و وزنی ۱۳ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به آمار ۸ هزار تنی صادرات چمدانی گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان در زمینه صادرات چمدانی رشد چشمگیری داشته است که عمدتاً مربوط به اتباع کشور آذربایجان است و دلیل آن نیز مربوط به لغو روادید می‌شود.

وی با بیان اینکه صادرات وزنی در سال ۹۷ نسبت به امسال بالاتر بود اما در سال ۹۸ به‌دلیل مشکلات ارزی و تبادل پول کاهش یافته است تصریح کرد: آمار مسافر ورودی به گیلان در شش ماهه نخست امسال، ۵۱ درصد و میزان خروج مسافر نیز ۶۱ درصد است.

تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.