شورای نگهبان برخلاف سیره امام خمینی رفتار می‌کند/ به خاطر حزب الله لبنان به FATF نپیوستند و مردم ایران دچار مشکل شدند/ تحمل مردم سقفی دارد/ یک روز تاخیر در برداشتن تحریم خیانت به مردم ایران است/ فکر می‌کنند فقط خودشان سیاست و اسلام را می‌فهمند

مجید انصاری

گیل نامه / ​عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقایان می‌گفتند اگر به بپیوندیم دیگر نمی‌توانیم به حزب الله لبنان یا عراق و سوریه کمک کنیم در حالی که حرفشان درست نبود. آنها با این کار خود مردم ایران را دچار مشکل کردند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / حجت الاسلام مجید انصاری نگران آینده کشور بود و گفت: آژیر خطر در سال ۹۸ به صدا درآمده است. او توضیح داد: اگر عزیزان ما در نیروهای نظامی و انتظامی، قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران را به پای قدرت نظامی اتحاد جماهیر شوروی سابق که اولین یا دومین قدرت هسته ای جهان بود، برسانند، اگر بزرگترین زرادخانه هسته ای جهان را در اختیار داشته باشند اما مردم پشتیبان نظام و انقلاب نباشند این قدرت ها یک روزه و مثل برف آب می شود کما اینکه شوروی بدون شلیک یک گلوله متلاشی شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نقطه اقتدار ما در چهال سال گذشته، پشتیبانی مردم از اقتدار نظام، اعتماد مردم به نظام و حضور مردم در صحنه بوده است. اصلا بدون حضور مردم در صحنه محال بود ما بتوانیم صدام را شکست دهیم و استقلال کشور را حفظ کنیم. امروز هم محال است و اگر مسئولانی فکر می‌کنند مردم ایران مردمی هستند که با دستور به آنها بگویند فلان فرد را انتخاب کنید و فلان فرد را نه، آنها بگویند چشم.

معاون حقوقی اسبق رئیس جمهوری تصریح کرد: آژیر خطر در سال ۹۸ به صدا درآمد، بعد از آژیرهای مکرری که قبلا به صدا درآمده بود. مردم معترض به کسانی بودند که می گفتند مردم شعور دارند و می‌خواهند خودشان انتخاب کنند. بالاخره میزان مشارکت به شدت کاهش پیدا کرد و کمتر از نصف شد. تهران که پایتخت کشور است و باید مشارکت سیاسی بیشتر باشد، مشارکتش در مجلس به کمتر از ۲۵درصد رسید. یا در انتخابات ریاست جمهوری از این هم کمتر شد. این فاجعه نیست؟

او ادامه داد: فاجعه نیست که نماینده مردم تهران با ۷درصد رای به مجلس برود؟ اصلا او به پشتیبانی کدام مردم در مجلس حرف می‌زند و رای می‌دهد؟ چطور می‌تواند ادعا کند مصوبه من مصوبه کل ملت است؟

انصاری تاکید کرد: آقایان خوشحال نباشند که یک جریان را حذف کردند و طومار اصلاح‌طلب‌ها را پیچیدند. حالا شروع کرده اند طومار اصولگرایانی که با خودشان هم افق نیستند را می پیچند. اگر مردم پشتیبان نظام نباشند نیروهای امنیتی و نظامی قدرتی ندارند .اساسا بدون پشتیبانی مردم نمی‌توان نظام را حفظ کرد.

تهدید می‌کردند که FATF نباید تصویب شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: هر زمان قرار بود FATF مطرح شود، از یکی دو هفته قبل اس‌ام‌اس‌ها را شروع می کردند و اصلا معلوم نبود اینها از کجا خبردار می شوند. همزمان تمام اعضا را با پیامک از سراسر کشور بمباران می کردند اما متن پیامک یکسان بود و پیدا بود همه ماجرا طراحی شده است. وگرنه نمی شد که شبانه از یک روستای خراسان جنوبی همان متنی به من پیامک شود که مثلا از روستای زرند کرمان یا از سیستان و بلوچستان یا از تهران می رسد. نوشته بود آقای فلانی فردا این موضوع مطرح می شود و خون شهدا را در نظر بگیر. پیدا بود سازمانی پشت قضیه است.

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: بعضی از آنها طلبه‌های حوزه علمیه مشهد یا قم بودند و پیام می‌دادند که ما روز قیامت می پرسیم که چرا شما خون شهیدان را پایمال کردید. با یکی دو نفر تماس تلفنی گرفتم که برادر شما احتمال بدهید که ما هم مسلمان باشیم. کجای لایحه CFT یا پالرمو این چیزی که می گویید را نوشته است؟ می گفت من که نخوانده ام اما اینجا همه دوستان می گویند. برخی از آنها تهدید می‌کردند.

انصاری بیان کرد: مساله  FATF شده بود مساله اسلام و کفر، انقلاب و ضدانقلاب. از دید بنده در این موارد یا در مورد پرونده کرسنت، منافع بزرگ ملی قربانی شده است، نه در حجم یک میلیون یا یک میلیارد دلار، بلکه بسیار بسیار وسیع‌تر.

دولت به جای بدهی‌های خود صنایع کشور را واگذار کرده، این فاجعه است

انصاری نسبت به وضعیت مدیریتی کشور بسیار معترض است و با اشاره به اینکه کسانی به عنوان مدیرعامل بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور انتخاب می‌شوند که حتی به عنوان کارمند هم نمی‌توانستند استخدام شوند، می گوید: در صنایع مادر مانند فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان یا هفت تپه یا در دستگاه های زیربنایی مانند نیروگاه ها، افراد غیرمرتبط و غیرمتخصصی به عنوان مدیرعامل یا هیات مدیره معرفی می شوند که اگر قرار بود در شرایط عادی استخدام آن کارخانه شوند به عنوان کارمند معمولی هم پذیرفته نمی شدند اما برای بنگاه های اقتصادی تصمیم‌گیر می‌شوند. نتیجه همین بلبشویی می‌شود که اینها به عنوان رد دیون واگذار شده‌اند، این فاجعه است! دستگاهی که قرار بوده خودش درآمدزا باشد، دین ایجاد کرده است.

عضو پیشین مجلس خبرگان ادامه داد: مثلا بدهی دولت به بنیاد شهید را در نظر بگیرید که ازقضا بدهی زیادی ندارد و برای همین مثالش می زنم. اساسا چرا باید بدهی ایجاد شده باشد؟ یا قانون در مجلس درست تصویب نشده و بدون پول، حکمی را صادر کرده، یا قانون درست بوده و منبع مالی بوده اما صرف جاهای دیگر شده است. دولت به بهزیستی و صندوق های تامین اجتماعی نیز بدهکار است.

انصاری در گفتگو با خبر فوری افزود: هر سال در لایحه بودجه هزینه‌های دولت به خصوص هزینه های جاری بیشتر شده است بدون اینکه نگاه کنند صندوق ها توان پرداخت دارند یا نه. مدتی از بانک مرکزی قرض کردند و حجم نقدینگی را بالا بردند و بعد از بقیه بانک ها به طرز وحشتناکی قرض کردند. دیون انباشته شده و صندوق ها در مرز ورشکستگی قرار گرفته اند، دولت ناگزیر برای تادیه دیون جاری خود به دستگاه ها، ثروت زاینده ملی را واگذار کرده است. نیروگاه، ذوب آهن، فولاد و معادن زغال سنگ و سنگ آهن را به عنوان بدهی داده است. خود تامین اجتماعی هم اینها را نمی خواهد، پول می خواهد.

او تاکید کرد: در نتیجه مدیریتی که قرار بود چابک شود را فربه تر کرده اند، مخصوصا که حالا وزرا در هیات مدیره های این کارخانه ها قرار دارند. در کل بگویم وضع اقتصاد کشور با ۴ وزیر هماهنگ درست نمی‌شود.

دکل نفت با آن عظمت را گم کردند

مجید انصاری بیان کرد: می‌گفتند اگر به FATF بپیوندیم کمک کردن به حزب الله لبنان و نیروهای مستشاری در عراق یا سوریه مشکل می‌شود. در حالی که این حرف اصلا درست نبود، همه کشورها در چارچوب قواعد بین الملل اقدامات برون مرزی دارند. نپیوستن به FATF ضررهای مدام علیه معیشت مردم ایران دارد.

معاون پارلمانی پیشین رئیس جمهوری گفت: مگر می‌شود در این جهان پیوسته به هم مهمترین موضوع کشور یعنی اقتصاد از رهگذر نظام بانکی دنیا قطع باشد؟ مگر با حمل اسکناس چمدانی اقتصاد را اداره کرد؟ غیر ممکن است. یک مدتی این کارها انجام شد و نتایجش را دیدیم مثلا دکل نفتی با آن عظمت گم شد.

حق مردم ایران نیست که در تحریم باشند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: هر کس نقش تحریم ها را بر مشکلات اقتصادی کشور انکار می کند چشم را بر واقعیت‌ها بسته است. ما حتما و حتما باید با هر تدبیری که شده این جنگ و تحریم ظالمانه را از سر مردم برداریم. حق مردم ایران نیست که در تحریم باشند، حق اقتصاد ما نیست که در تحریم باشد.خدا می داند هزینه های سربار ناشی از تحریم چقدر بوده است؟

او ادامه داد: بالاخره باید در اقتصاد پویا سرمایه گذاری شود. گفتند باید رشد اقتصادی ما ۸درصد باشد. همان موقع کارشناسان می گفتند برای رسیدن به این رشد اقتصادی در طی ۱۰ سال ناگزیریم سالانه ۲۰۰میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید داشته باشیم. خیلی روشن بود که ما این پول را در کشور نداریم. پس باید راه سرمایه گذاری داخلی و خارجی را هموار کنیم. اما سرمایه گذار که در فضای ملتهبی که حتی نمی داند فردا قیمت ارز چقدر است، ورود نمی کند. او حداقل باید یک افق ۴۰، ۵۰ ساله ثابت پیش روی خود داشته باشد.

انصاری گفت: اگر می خواهیم صنعت خودرو را از این وضع فلاکت بار خارج کنیم و رقیب تویوتا و هیوندا و… شویم، یکی دو روزه نمی شود. سرمایه‌گذار، امنیت می‌خواهد، امنیت، قانون پشتیبان و آرامش دیپلماسی می‌خواهد. ما فکر می‌کنیم وقتی می‌گوییم جنگ با تحریم اقتصادی، این جنگ الزاما نظامی است یا دستکم ادبیات نظامی دارد. نه، روحیه ما باید انقلابی باشد اما ابزار این جنگ تعامل و گفتگو و دانش حقوقی است.

همه می‌توانند در مذاکرات رجز بخوانند

این روحانی اصلاح طلب ادامه داد: راحت می توانیم رجزخوانی کنیم و بگوییم در مذاکره به طرف گفتیم بنشین سرجایت، یا قهر کرده و میز مذاکره را ترک کردیم. این کارها را که همه بلدند.

انصاری گفت: بسیار متاسف هستم که منافع ملی در مسیر نگاه‌های تنگ جناحی رنگ می‌بازد. اینکه این دولت موفق نشود یا رفع تحریم به نفع یک فرد خاص تمام نشود، این تیم مذاکره کننده پیروز نشوند تا خودمان پیروز شویم، با منافع ملی در تضاد است. مگر این “خودمان” کیست؟ مگر ما غیر از ملت ایران هستیم؟ یک روز تاخیر در برداشتن تحریم خیانت به مردم ایران است و اگر یک سازمان حسابرسی بود که ضررهای اقتصادی مستقیم یا غیرمستقیم را محاسبه می کرد، به عددهای وحشتناکی می رسید.

لاریجانی به دلیل عدم التزام به اسلام رد صلاحیت شد

ادامه این گفتگو به سمت انتخابات و تایید صلاحیت ها رفت. حجت الاسلام انصاری در گفتگو با خبرفوری از اتفاقی که برای جهانگیری و لاریجانی افتاد، گلایه داشت و تاکید کرد: وضع انتخابات باید دگرگون شود. چرا حتی صلاحیت جهانگیری با خاندانی از جنس شهید سلیمانی تایید نشد.

او بیان کرد: یک جریان انحصارطلب در کشور وجود دارد که فکر می‌کنند فقط خودشان سیاست و اسلام را می‌فهمند. این وضع انتخابات باید دگرگون شود. در انتخابات کار به اینجا رسیده که طولانی‌ترین رئیس بر قوه مققنه ایران در قبل و بعد از انقلاب از شرکت در رقابت انتخابات ریاست جمهوری باز می‌ماند. من از موضع اصلاح طلبی نباید از یک اصولگرا دفاع کنم اما به عنوان یک شهروند برایم سوال است که آقای لاریجانی در مقایسه با تاییدشده‌ها، کم و کسری داشت؟ او رئیس سازمان صداوسیما و رئیس شورای عالی امنیت ملی که جایگاه محرمانگی بالایی دارد، بود و سالیان سال عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

او ادامه داد: گفتند دلایل ردصلاحیت محرمانه است. این عبارت آبروریزی است. اگر آنقدر وضع محرمانگی ایشان خراب است که نمی توانید بگویید، چرا قبلا تحویل قوه قضائیه ندادید؟ مگر این قضیه در شش ماه اخیر حادث شده است یا قبلا که کاندیدای مجلس شده یا در سایر مسئولیت ها بوده، این شرایط برقرار بوده؟ چطور آنجا تایید کردید؟

انصاری ادامه داد: البته جواب روشن است. یک جریان تمامیت خواه خودحق‌بین و انحصارطلب در کشور هست، من نمی گویم وابسته هم هستند اما حتما در چنین جریاناتی نفوذی هست. فرض کنیم کل جریان پاک و منزه از نفوذ است اما اندیشه دگم و انحصاری و استبدادی دارند شبیه اندیشه گروه‌های سلفی‌گری دارند، فکر می کنند اسلام چیزی است که آنها می‌فهمند. سیاست چیزی است که آنها می‌فهمند. اگر آقای ظریف غیر از آن گفت، باید سنگ بخورد، اگر آقای لاریجانی بر خلاف آن برجام را در مجلس تصویب کرد باید لنگ کفش و مهر نماز به او پرت کنند. اگر آقای روحانی چیزی گفت باید تف و لعنتش کنند و چیزی از آبرو و حیثیتش باقی نگذارند. اگر آقای هاشمی گفت باید به اتومبیلش در مرقد اما لگد بزنند. اگر حسن آقای خمینی نصیحتی کرد باید علیه کل بیت امام و موسسه حفظ و نشر آثار امام در منظر و مرعای مردم اهانت کنند. این جریان خطرناک است. با آن برخورد نشده و در بعضی نهادهای امنیتی ریشه دوانده است. اتفاقا همین‌ها پرونده‌های انتخاباتی را می‌سازند یا برای تایید صلاحیت‌ها مورد مشورت هستند.

شورای نگهبان برخلاف سیره امام خمینی رفتار می‌کند

انصاری تاکید کرد: چه کسی گفته شورای نگهبان باید در پیشگاه خداوند جواب دهد که مردم چه انتخابی می‌کنند؟ امام خمینی در گفتگو با خبرگان گفتند مردم شاید بخواهند غلط انتخاب کنند، به شما چه ارتباطی دارد؟

او ادامه داد: قرار بوده مردم ذائقه کشور را تعیین کنند، الان ذائقه مردم باید هماهنگ شود با ذائقه ۱۲ نفر در شورای نگهبان.

فوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.