شهروندان گیلانی توصیه‌های ‌بهداشتی را جدی بگیرند / ‌تردد‌ ‌در خیابان‌ها زیاد است

گیل نامه / رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان با تاکید بر لزوم کاهش ترددهای شهروندان گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان ۲ هزار و ۸۹۰ مأموریت از زمان آغاز طرح سلامت نوروزی در استان انجام داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /   پیمان اسدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم جدی گرفتن توصیه‌های وزارت بهداشت و درمان از سوی شهروندان گیلانی اظهار داشت: شهروندان گیلانی برای قطع زنجیره کرونا باید به توصیه‌های وزارت بهداشت بیشتر توجه کنند و در خانه بمانند تا با کاهش ترددها شاهد ریشه‌کن شدن این بیماری باشیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان با بیان اینکه تمام پرسنل این مرکز با تجهیزات کامل آماده امدادرسانی به بیماران مشکوک به کرونا در سطح استان هستند افزود: طرح سلامت نوروزی به دستور وزارت بهداشت و درمان از ۲۴ اسفند ماه آغاز شده و اورژانس استان با ۶۲ پایگاه شهری و جاده‌ای به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد.

اسدی با اشاره به ۲ هزار و ۸۹۰ ماموریت انجام شده توسط پرسنل مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان از آغاز طرح سلامت نوروزی در استان عنوان کرد: طرح سلامت نوروزی تا ۸ فروردین ماه در استان اجرا می‌شود و در راستای انجام بیش از دو مأموریت ذکر شده و خدمات‌دهی به مردم، هزار و ۲۰۰ نفر برای بستری شدن به بیمارستان‌های استان ارجاع داده شدند.

وی با بیان اینکه حدود ۲ هزار و ۴۸۲ مورد ماموریت غیر ترافیکی در ایام انجام شده است خاطرنشان کرد: بیشترین موارد اعزام در ماموریت‌های غیر ترافیکی مربوط به مشکلات قلبی و تنفسی بوده و همچنین ۴۰۸ مورد ماموریت ترافیکی نیز در استان انجام شده که ۳۲۰ مورد درون شهری و ۸۸ مورد جاده‌ای بود.

 استان گیلان به‌عنوان یکی از استان‌های شیوع ویروس کرونا همچنان در شرایط حساسی قرار دارد و این روزها هشدارهای آغاز موج دوم شیوع کرونا نیز به گوش می‌رسد بنابراین برای قطع زنجیره این ویروس لازم است که تمام مردم گیلان، توصیه‌های بهداشتی، کاهش ترددها و لغو مسافرت‌ها را جدی بگیرند تا بحران این ویروس به پایان برسد.

تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.