شهردار رشت و مبارزه ای که ممکن است بهایی سنگین داشته باشد

گیل نامه / شهرداری رشت چند وقتی است که احکام تخریب صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰ را به اجرا گذاشته است. به بیان دیگر، ساختمان هایی که حکم تخریب آن ها قطعی شده و اصطلاحا خلاف ساز هستند، این روزها در صف تخریب قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /  شهرداری رشت چند وقتی است که احکام تخریب صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰ را به اجرا گذاشته است. به بیان دیگر، ساختمان هایی که حکم تخریب آن ها قطعی شده و اصطلاحا خلاف ساز هستند، این روزها در صف تخریب قرار دارند.

مریم گل احضار سرپرست منطقه چهار شهرداری رشت هم در گفتگویی این موضوع را تایید می کند و می گوید: تخریب این واحدها از مدتی پیش آغاز شده به نحوی که روز گذشته ۳ مورد و امروز نیز شاهد یک مورد تخریب ساختمان های خلاف ساز بودیم. وی مبارزه با مافیای خلاف سازی را مرهون دستور ویژه شهردار رشت می داند و می افزاید: این اقدام و قاطعیت در عمل را مدیون پشتیبانی آقای احمدی شهردار رشت هستیم که با افراد متخلف به صورت جدی برخورد می کنند.

خلاف سازی در شهر رشت، مدت هاست به کاسبی پررونق عده ای خاص تبدیل شده است. عده ای که با پول های بادآورده، هیچ گاه خود را مجاب به دریافت پروانه و اخذ پایان کار نمی بینند و همین مساله آنان را به کانون قدرتی تبدیل کرده که کمتر مسئولی تمایل به رویارویی مستقیم با آنان دارد.

ساده لوحی است اگر باور کنیم نسقی سازی در شهر رشت، تنها محدود به اقدام خلاف قانون چند سازنده بی نام و نشان است. خلاف سازان نه تنها شناسنامه دار شده اند بلکه در برخی مشاورین املاک خود را با افتخار خلاف ساز معروف منطقه معرفی می کنند!

بی شک مبارزه شهردار رشت با خلاف سازان، تبعاتی برای او در پی خواهد داشت. هیچ یک از شهرداران پیشین تا کنون، این چنین شمشیر را برای خلاف سازان از رو نبستند و هر یک با درجه ای از مصلحت سنجی، خود را از رویارویی مستقیم با مافیای خلاف سازی رشت بر حذر داشته اند.

احمدی آب را در حالی به لانه مورچگان ریخته که می داند دامنه نفوذ مافیای قدرتمند نسق سازی در رشت، حتی تا انتخابات شورا و چه بسا مجلس هم گسترده شده و پول های بادآورده آنان، پایگاه قدرتی مناسب برایشان به ارمغان آورده است. آنان دست روی دست نخواهند گذاشت تا احمدی سرمایه شان را به نابودی بکشاند. نخستین قدم احتمالاً ارتباط با اندک منتقدان احمدی در شورای شهر رشت و اعمال فشار بر روی شهردار رشت از این مجرا خواهد بود.

نتیجه این تقابل هر چه که باشد، شهردار رشت نشان داده جسارت تقابل با کانون های قدرت در شهر و شهرداری را دارد. جسارتی که مانع از مصلحت سنجی او و گذران دوران مدیریتی اش در آرامش خواهد شد!

خبر فارسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.