شناسایی عاملان توهین به مردم شمال کشور/برخورد قاطعانه با حرمت‌شکنان

فرمانده انتظامی گیلان خبر داد

گیل نامه / فرمانده انتظامی استان گیلان از شناسایی دو نفر توهین‌کننده به مردم شریف شمال کشور که با فحاشی و انتشار یک فایل ویدئویی در فضای مجازی، موجب رنجش خاطر هموطنان را فراهم کرده بودند، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /   سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از اقدام دو جوان که با توهین به مردم شریف شمال کشور و انتشار فایل آن در فضای مجازی، موجب رنجش خاطر هموطنان را فراهم کردند، از اشرافیت و قاطعیت پلیس در برخورد با عوامل تشویش اذهان عمومی و این‌گونه جرائم در فضای حقیقی و مجازی خبر داد و اظهار کرد: اهانت به هموطنان به هیچ عنوان قابل قبول نیست و پلیس در برخورد با اینگونه جرائم، به هیج عنوان کوتاه نخواهد آمد.

وی افزود: پس از انتشار ویدئو اهانت دو جوان به مردم شریف شمال کشور، شناسایی و دستگیری عوامل موثر این جریان در دستورکار پلیس فتا گیلان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: پس از پی‌جویی‌های فنی و انجام اقدامات تخصصی پلیسی، دو فردی که مرتکب این عمل شده بودند شناسایی و متهم اصلی با هماهنگی مقام قضایی و اخذ نیابت در یک عملیات غافلگیرانه، ظهر امروز  در استان البرز دستگیر شد.

این مقام انتظامی با تقدیر از همکاری خوب دستگاه قضایی استان بیان کرد: متهم پس از دستگیری، ابتدا منکر بزه انتسابی شد اما پس از مواجه‌شدن با دلایل‌، مدارک و مستندات موجود در پرونده‌، چاره‌ای جز اعتراف پیش روی خود ندید و از عمل مجرمانه‌ خود ابراز پشیمانی کرد.

سردار ملکی با اشاره به اینکه طبق قانون هرگونه توهین به اشخاص و قومیت‌ها چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی، جرم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: همان گونه که قبلا نیز اشاره کردیم پلیس با اشرافیت بر فضای مجازی و قاطعیت در برخورد با جرائم، در کمترین زمان ممکن با اشخاص خاطی که به هر ترتیب باعث تشویش اذهان عمومی و یا ایجاد نگرانی در بین شهروندان شوند برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی گیلان به مردم اطمینان داد پلیس در برخورد با جرائم و مخلان نظم، آسایش و امنیت مردم قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد عده‌ای با سوء استفاده از فضای مجازی، امنیت روانی شهروندان را به  مخاطره بیندازند.

وی در پایان از تلاش برای دستگیری متهم دوم این پرونده خبر داد و گفت: نتیجه اقدامات تکمیلی به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.