ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر برگزار می‌شود | اعلام جزئیات جشنواره ابوذر

سرهنگ مهدی پارسا در تشریح جزئیات جشنواره ابوذر؛

اختصاصی گیل نامه / رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به جزئیات برگزاری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان گفت: جشنواره ابوذر امسال در قالب ۱۰ محور برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۳۰ آذر ارسال نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / نشست خبری تشریح جزئیات جشنواره رسانه‌ای ابوذر و سایر اقدامات سازمان بسیج رسانه استان گیلان در سالن شاهد و ایثار رشت با حضور سرهنگ مهدی پارسا، مسئول بسیج رسانه استان گیلان برگزار شد.

پارسا با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع)، اظهار کرد: عزاداران سیدالشهدا (ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقشه‌های دشمنان انقلاب و اسلام را نقش بر آب کردند. دشمن با رفتار مناسبی که مردم ما هنگام عزاداری داشتند، شکست خوردند و انتظار نداشتند که مردم حسینی چنین یکپارچه و متحد مراسم محرم را زنده نگه دارند.

وی با اشاره تعطیلی برخی رسانه‌های مکتوب در ایام کرونا در گیلان و با قدردانی از حضور رسانه ها در این روزهای سخت بیان کرد: در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا، رسانه‌های استان در خط مقدم مبارزه با کرونا حاضر شدند و اخبار را در جامعه انعکاس دادند و علی رغم این که همه در خانه بودند اصحاب رسانه در میدان حضور داشتند و البته بیشترین آسیب را کرونا به رسانه‌ها وارد کرد و حتی در این راه شهید هم دادند.

رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه انعکاس خبرهای خوب در اولویت رسانه‌های گیلان باشد، بیان کرد: باید با امیدآفرینی در جامعه اخبار خوب را به سمع و نظر مردم برسانیم و انتقاد سازنده نیز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در انعکاس رسانه‌ای اخبار باید اولویت‌ها فراموش نشود، افزود: رسانه‌های گیلانی اولویت‌های استان شامل کشاورزی، گردشگری ، محیط زیست ، پسماند ، ورود مسافران و… را مورد بررسی قرار دهند.

پارسا با اشاره به اینکه رسانه‌ها زبان مردم هستند، گفت: امید آن می رود که در بخش محور بومی، رسانه‌ها مساعدت نمایند تا مشکلات دو صنعت بومی گیلان (برنج و چای) مرتفع گردد.

پارسا با بیان اینکه ۱۷۰ شبکه فارسی‌زبان در حال تولید برنامه علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: رسانه‌ها باید در جلوگیری از حملات رسانه‌ای دشمن نقش مؤثرتری ایفا کنند تا میزان آگاهی مردم نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان تصریح کرد: جشنواره امسال با ۱۰ محوریت جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، بصیرت و دشمن‌شناسی، مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، کرونا و کمک مؤمنانه، ۴۰ سالگی دفاع مقدس و دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدامی، امیدآفرینی و محور بومی فرصت‌ها و معضلات برنج و چای استان است.

پارسا با اشاره به نقش ویژه ششمین جشنواره ابوذر در این ایام، گفت: ششمین جشنواره ابوذر امسال در قالب تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش، یادداشت، مقاله، عکس، اینفوگرافیک، کاریکاتور، فیلم و موشن‌گرافیک برگزار می‌شود که انتظار می‌رود بتوانیم آثار ماندگاری را به نمایش بگذاریم.

وی با اذعان به ارتقای کیفی و کمی آثار هرسال نسبت به سال ماقبل گفت: آثار ارسالی به جشنواره سال گذشته نسبت به سال ۹۷ کیفیت بهتری داشتند.

مسئول بسیج رسانه گیلان با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید مطالبه‌گر باشند، گفت: مطالبه‌گری با سیاه‌نمایی فرق دارد و باید رسانه‌ها انتقادهای سازنده‌ای داشته باشند.

پارسا در ادامه سخنان گفت : یکی از عمده‌ترین وظایف رسانه‌ها زنده نگه‌داشتن امید در جامعه است؛ ما ملتی هستیم که سیلی محکمی به گوش آمریکا زده است و رسانه‌ها باید این حرکت‌هایی که در مقابل هژمونی دنیا انجام شده است به گوش مردم برسانند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید از سیره ائمه بهره ببرند، افزود: رسانه‌ها باید اخلاق حسینی داشته و اخلاق‌مدار باشند و رسانه‌ها به گونه‌ای عمل نمایند که به حفظ نظام کمک شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به تاریخ اختتامیه جشنواره ابوذر گفت : آخرین‌مهلت ارسال آثار تاریخ ۳۰ آذر است و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره ابوذر در تاریخ ۲۱ دی ۹۹ که روز قشر بسیج رسانه است برگزار می‌شود.

پارسا با بیان اینکه هر خبرنگار می‌تواند در هر محور تا پنج اثر ارسال کند، گفت: خبرنگاران می‌توانند آثار خود را در سایت جشنواره به آدرس Www.aboozarha.com ارسال کنند.

✍ مهسا یگانه پارسا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.