سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل/ نتانیاهو: خاورمیانه را تغییر خواهیم داد!/ حماس: با هر بار حمله رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان، ما هم یکی از گروگان های غیرنظامی را اعدام می کنیم/ تشدید درگیری اسراییل و حزب الله در مرز لبنان

گیل نامه /   تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی در سومین روز متوالی از عملیات «طوفان الاقصی» ادامه دارد که صهیونیست‌ها آمار جدیدی از کشته‌های نظامیان خود منتشر کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /      درگیری‌ها در سومین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران بین نیروهای رژیم صهیونیستی و مبارزان مقاومت فلسطین در مناطقی در داخل اراضی اشغالی ادامه دارد و صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند که منجر به شهادت غیرنظامیان بی‌دفاع و تخریب منازل و مساجد می‌شود.

 

افزایش آمار شهدای غزه

به گزارش ایسنا، از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از ۴۳۶ فلسطینی از جمله بیش از ۱۲۰ کودک شهید شده‌اند.

هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی چندین حمله به بیت حانون انجام دادند و تعدادی از خیابان‌های اصلی را ویران کردند، تعدادی از مجروحان به بیمارستان اندونزی منتقل شدند در حالیکه کادر آمبولانس به دلیل تخریب خیابان‌ها برای رسیدن به بیمارستان با مشکل مواجه هستند.

جنگنده‌های رژیم اشغالگر در حملات هوایی به نوار غزه ده‌ها خانه امن غیرنظامیان، بسیاری از نهادهای دولتی و اماکن نظامی را هدف قرار دادند.

در این راستا هواپیماهای نظامی رژیم صهیونیستی یک خانه متعلق به خانواده مشتهی در محله شجاعیه در شرق غزه و یک خانه متعلق به خانواده البریم در خان‌یونس را ویران کردند.

براساس گزارش الجزیره، منابع پزشکی بعد از نیمه شب امشب گزارش دادند که ۲۱ شهید از خانواده الزعانین بر اثر بمباران منزلشان در شهرک بیت حانون در شمال نوار غزه جان باختند.

خبرنگار فلسطین الیوم گزارش داد، در حمله اشغالگران به رفح ۱۸ شهید، در حمله به خان‌یونس پنج شهید و تعدادی مجروح گزارش شده است.

هواپیماهای اشغالگر علاوه بر منطقه العطاطره در غرب بیت لاهیا، خانه‌ای را در شهر بیت لاهیا با چندین موشک هدف قرار دادند و خانه‌ای را در شهرک القراره در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد: در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای در دیرالبلاح در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد، سه فلسطینی شهید شدند.

منابع پزشکی انتقال چند مجروح و شهید بر اثر بمباران خانه‌ای در اردوگاه بشیت در رفح متعلق به خانواده ابوهلال به بیمارستان را تایید کردند. این بمباران همچنین باعث تخریب منازل مجاور خانه مورد نظر شد.

نظامیان صهیونیست صبح امروز دوشنبه همچنین مسجدی در نزدیکی اردوگاه الشاطی را بمباران کردند.

گلوله باران شدید توپخانه رژیم صهیونیستی مناطقی در مجاورت حصار امنیتی در شرق نوار غزه

خبرنگار الجزیره گفت که حملات توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی مناطقی در مجاورت حصار امنیتی در شرق نوار غزه را هدف قرار داد.

ترور یک فلسطینی که با بلدوزر به یک ایست بازرسی نظامی در ورودی شهر قدیمی الخلیل حمله کرد

بامداد امروز دوشنبه ۹ اکتبر ۲۰۲۳، یک فلسطینی با بلدوزر به یک ایست بازرسی نظامی رژیم صهیونیستی در یکی از ورودی‌های شهر قدیمی الخلیل در کرانه باختری اشغالی حمله کرد.

به گفته شاهدان عینی، این فلسطینی با بلدوزر به ورودی شهر الخلیل هجوم برد، در حالی که صدای درگیری در منطقه شنیده می‌شد. بعدا منابع عبری از ترور این مرد جوان خبر دادند.

تلفات نظامیان صهیونیست به ۷۳ نفر از جمله ۵ تن از اعضای تیپ جولانی افزایش یافت

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی فهرست جدیدی از اسامی ۱۶ سرباز کشته شده از جمله پنج سرباز از تیپ زبده جولانی را منتشر کرد و افزود: تعداد کل کشته شدگان به ۷۳ سرباز رسیده است.

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی با تایید اینکه تعداد اعلام شده کشته شدگان اسرائیلی در «غلاف غزه» (شهرک‌های اطراف غزه) بسیار با اعداد واقعی فاصله دارد، تاکید کردند که تعداد کشته شدگان بسیار زیاد است.

رسانه‌های عبری با اشاره به اینکه ارتش در مورد آنچه در حال حاضر در شهرک‌های غلاف غزه اتفاق می‌افتد، حقیقت را نمی‌گوید، افزودند: «عملیات نجات بسیار کند انجام می‌شود و نیروهای ویژه در غلاف غزه تلفات شدید روز یکشنبه را تحویل گرفته‌اند.»

اسارت بیش از ۱۰۰ صهیونیست از جمله پرسنل عالی رتبه نظامی

یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین از اسارت بیش از ۱۰۰ صهیونیست از جمله مقامات عالی رتبه نظامی و انتقال آنها به نوار غزه خبر داد.

در عین حال حازم قاسم، سخنگوی حماس یکشنبه به اسپوتنیک گفت که مذاکرات درباره سربازان اسیر صهیونیست پس از پایان عملیات طوفان الاقصی انجام خواهد شد.

شورای امنیت ملی آمریکا: تعدادی آمریکایی در اسرائیل کشته شده‌اند

شورای امنیت ملی آمریکا به شبکه خبری «ان.بی.سی» اعلام کرد که مرگ تعدادی از شهروندان آمریکایی در حملات مقاومت فلسطین به فلسطین اشغالی را تأیید می‌کند.

شبکه «ان.بی.سی» به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که در این حملات، دست‌کم چهار تن از آمریکایی‌ها کشته شده و هفت نفر دیگر مفقود شده‌اند.

فرودگاه بن‌گوریون هدف حمله راکتی حماس قرار گرفت

گردان‌های قسام- شاخه نظامی حماس- اعلام کرد که در پاسخ به جنابات مستمر اشغالگران، فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو را هدف حملاتی راکتی خود قرار داد.

گردان‌های قسام همچنین از شلیک ۱۰۰ راکت به شهر عسقلان در واکنش به بمباران گسترده منازل مسکونی در غزه خبر داد.

ابوحمزه: مقاومت فلسطین در بهترین وضعیت خود قرار دارد

«ابوحمزه» سخنگوی «سرایا القدس» (شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین) یکشنبه شب در سخنانی اعلام کرد که تاریخی که دلاورمردان غزه خلق می‌کنند، نباید در این منطقه محصور بماند.

ابوحمزه افزود: مقاومت فلسطین در بهترین وضعیت خود قرار دارد و با تمام توان خود نبرد را ادامه می‌دهیم.

 حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به محله شجاعیه در شرق غزه

ارتش رژیم صهیونیستی هم اکنون از درگیری با مبارزان گردان های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در ۶ منطقه در اطراف مرز سرزمین های اشغالی با نوار غزه خبر داد. / ایرنا

شمار هلاکت صهیونیست‌ها به ۱۰۰۰ نفر افزایش یافت

یک رسانه صهیونیستی گزارش داد که شمار تلفات صهیونیست‌ها در عملیات اخیر رزمندگان مقاومت فلسطین در اراضی اشغالی به ۱۰۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت گزارش داد که شمار تلفات صهیونیستها در عملیات طوفان الاقصی به ۱۰۰۰ نفر می‌رسد و تعداد افرادی که توسط نیروهای حماس به اسارت گرفته شدند نیز بیش از ۱۵۰ نفر است.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه شمار تلفات عملیات اخیر رزمندگان مقاومت فلسطین در اراضی اشغالی را ۷۰۰ نفر اعلام کرده بود.

photo_2023-10-08_23-20-49

سنتکام خبر داد: ‌انتقال ناوگروه یو‌اس‌اس جرالد فورد ‎آمریکا به شرق دریای مدیترانه

ژنرال کوریلا مدعی شد: “سنتکام قاطعانه در کنار اسرائیل و شرکای منطقه ‌ای ‎امریکا ایستاده است تا به خطرات هر طرف مقابلی که به دنبال گسترش درگیری است، رسیدگی کند.”

هاآرتص: نتانیاهو مسئول اصلی نکبت ۷ اکتبر است

روزنامه صهیونیتسی هاآرتص نوشت: نتانیاهو حتی اگر خود را پشت فرماندهان ارتش و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و شین بت پنهان کند بازهم مسئول اول نکبت ۷ اکتبر است، باید هر کسی به اندازه میزان ناکامی‌اش بازخواست شود.

حمله راکتی مقاومت به نقب

در واکنش به حملات صهیونیست‌ها به غزه، مقاومت فلسطین شهرک «نیتیفوت» واقع در مرکز نقب را هدف حمله راکتی قرار داد.

منابع عبری‌زبان گزارش دادند که در پی این حمله راکتی، آژیر خطر در منطقه نقب غربی به صدا درآمد.

آوارگی حدود ۷۴ هزار فلسطینی ساکن غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی اعلام کرد که حدود ۷۴ هزار فلسطینی از خانه‌های خود آواره شده و به ۶۴ مدرسه و پناهگاه وابسته به این سازمان در نوار غزه پناه برده‌اند.

این آژانس همچنین اعلام کرد که برخی از این پناهگاه‌ها بر اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی آسیب جدی دیده‌اند.

هلاکت یک افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی

منابع عبری زبان اعلام کردند که «الی گایزنبرگ»، افسر ارشد واحد ۱۳ ارتش رژیم صهیونیستی در جریان عملیات طوفان الاقصی به هلاکت رسیده است.

شهادت «رأفت حرب حسین ابو هلال» از فرماندهان میدانی تیپ ناصر صلاح الدین

در پی حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، سحرگاه امروز «رأفت حرب حسین ابو هلال» از فرماندهان میدانی تیپ ناصر صلاح الدین، شاخه نظامی کمیته مقاومت مردمی به شهادت رسید.

فتوای عجیب خاخام صهیوینست

خاخام «حاییم مارکوویتز»: برای شکست دادن دشمنان هیچ رحمت و رافتی وجود ندارد، همه چیز مباح، همه چیز آزاد و هر اقدامی اخلاقی است.

وزیر جنگ اسرائیل: قواعد جنگ عوض شد؛ غزه را طوری فلج می کنیم که تا ۵۰ سال آینده در یادها بماند/ جماران

 بمباران یک دپوی مهمات حماس

ویدئویی از انفجاری در نوار غزه که گفته می شود مربوط به بمباران یک دپوی مهمات حماس توسط نیروی هوایی اسرائیل می باشد.

قطر به دنبال آزادی زنان ربوده شده توسط حماس در ازای اسرای زن فلسطینی است

خبرگزاری چینی «شین‌هوا» از یک منبع حماس گزارش داد که تلاش‌های میانجی‌گری در قطر برای دستیابی به توافق تبادل اسرا بین اسرائیل و حماس انجام می‌شود.

به گفته این منبع ناشناس، قطر با حمایت آمریکا خواستار توافقی برای آزادی زنان اسرائیلی اسیر حماس در ازای آزادی زنان فلسطینی در زندان اسرائیل شده است.

همچنین این منبع افزود: یکی از مقامات ارشد حماس به قطر اطلاع داد که این سازمان با این توافق مخالف نیست، مشروط بر اینکه آزادی تمام ۳۶ زن فلسطینی زندانی در زندان های اسرائیل را تضمین کند.

انتقال تانک‌ها و توپخانه‌های سنگین رژیم صهیونیستی به امتداد مرز با نوار غزه

روزنامه عبری زبان «معاریو» گفت که ارتش رژیم صهیونیستی تانک‌ها و توپخانه‌های سنگین را به ۲۰ نقطه در امتداد مرز با نوار غزه منتقل کرد.

حملات راکتی به سدیروت و چند شهرک صهیونیست‌نشین اطراف غزه

مبارزان مقاومت سدیروت و چند شهرک صهیونیست‌نشین اطراف غزه را هدف حملات راکتی قرار دادند.

هدف قرار دادن یک مسجد از سوی جنگنده رژیم صهیونیستی

یک جنگنده رژیم صهیونیستی موشکی را به مسجدی در محله شیخ رضوان در غرب شهر غزه شلیک کرد.

منبع صهیونیستی: تلفات بسیار بیشتر از آن چیزی است که اعلام می‌شود

رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع بلندپایه رسمی اعلام کرد که تعداد تلفات این رژیم غیرقابل درک و بسیار بیشتر از آن چیزی است که اعلام می‌شود.

آواره‌شدن ۱۲۰ هزار فلسطینی در غزه

سازمان ملل خبر داده در پی حملات رژیم صهیویونیست به غزه، بیش از ۱۲۳ هزار نفر از مردم این منطقه آواره شده‌اند. همچنین رسانه‌ها تصاویری از هدف قرار گرفتن مدارس آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی) در غزه را منتشر کردند.

واکنش تازه چین به تحولات فلسطین

وزارت خارجه چین اعلام کرد: جامعه بین‌الملل باید اقداماتی را به منظور کاهش تنش بین اسرائیل و فلسطین انجام دهد. چین مخالف گسترش نزاع است و امیدوار است در اسرع وقت توافق آتش‌بس حاصل شود.

تایلند: ۱۲ تایلندی کشته،۸ تایلندی دیگر زخمی و ۱۱ نفر هم اسیر شده اند

وزارت خارجه تایلند اعلام کرد که در جریان عملیات طوفان الاقصی حماس در سرزمین های اشغالی ۱۲ شهروند تایلندی کشته شدند، ۸ شهروند دیگر زخمی شدند و ۱۱ شهروند هم به اسارت گرفته شدند.

photo_2023-10-09_11-32-34

وضعیت اورژانس بیمارستان در نوار غزه

جنگنده های اسرائیل در حال بمباران مناطق غیرنظامی هستند.

سازمان ملل: سوخت تنها نیروگاه برق غزه در چند روز به پایان می‌رسد

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که سوخت تنها نیروگاه برق غزه که در حال حاضر تنها منبع تامین برق به‌شمار می‌رود تا چند روز آینده به پایان می‌رسد و ممکن است غزه با جمعیت دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفری در خاموشی کامل فرو رود.

وضعیت غزه در پی حملات اسرائیل

افزایش آمار شهدای فلسطینی به ۴۹۳ نفر

وزارت بهداشت فلسطین آمار شهدای فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه را تاکنون ۴۹۳ شهید اعلام کرد.

طبق این آمار ۲۷۵۱ نفر نیز زخمی شدند.

فراخوان ۳۰۰ هزار نفر از نیرو‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تا این لحظه ۳۰۰ هزار نفر از نیرو‌های ذخیره برای شرکت در جنگ با مقاومت در غزه فراخوانده شدند.

هلاکت یکی از اعضای ارشد یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی

«ابراهام هنکین»، از اعضای ارشد یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی به دست مبارزان مقاومت در نوار مرزی غزه به هلاکت رسید.

ادامه روند تخلیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از مجموع ۲۴ شهرک صهیونیست‌نشین مجاور غزه، تا این لحظه ۱۵ شهرک تخلیه شده و روند تخلیه شهرک‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

شمار شهدای غزه به بیش از ۵۱۰ نفر رسید

مدیر اورژانس غزه اعلام کرد که شمار شهدای غزه به بیش از ۵۱۰ نفر رسید. همچنین ۲ هزار و ۷۵۰ فلسطینی در نتیجه بمباران مستمر رژیم صهیونیستی در نوار غزه مجروح شد‌اند.

میانجی‌گری قطر برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی

خبرگزاری چینی شینهوا نوشت: جنبش حماس به قطر اطلاع داد که مانعی در اجرای معامله تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی که شامل آزادی تمام اسرای زن فلسطینی باشد، نمی‌بیند.

مقام اطلاعاتی مصر: به تل‌آویو هشدار داده بودیم

یک مقام اطلاعاتی مصر می‌گوید، قاهره که اغلب به عنوان میانجی میان رژیم صهیونیستی و حماس عمل می‌کند، مکررا با اسرائیلی‌ها در مورد «موضوعی بزرگ» صحبت کرده بود. او می‌گوید که مقامات رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری متمرکز شده بودند و تهدید غزه را کم‌اهمیت جلوه دادند.

رام‌الله: ملت فلسطین در داخل و خارج همه متحد هستند

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، مردم فلسطین در غزه، کرانه باختری و آنهایی که دور از وطن هستند، همگی متحد و یکپارچه هستند.

شهادت ۵۰ فلسطینی در بمباران منطقه پرجمعیت

هواپیماهای اسرائیلی  منطقه پرجمعیت «الترنس» در اردوگاه «جبالیا» در شمال نوار غزه را بمباران کردند و ده ها غیرنظامی را به شهادت رسانده و زخمی کردند.

تصاویر منتشر شده نشان می دهد که ویرانی گسترده و اجساد در خیابان بمباران شده پخش هستند.

برخی رسانه های محلی از شهادت دست کم ۵۰ فلسطینی در این تجاوز هوایی خبر دادند./ جماران

لحظهٔ برخورد موشک به نزدیکی فرودگاه بن‌گوریون

تل‌آویو: یحیی السنوار را باید مُرده فرض کنید

ارتش اسرائیل ضمن اشاره به فراخوانی ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره به جنگ با گروه‌های مقاومت فلسطینی، مدعی شد که رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه را باید «یک مرد مُرده» فرض کرد./ فارس

اسرائیل: دستور محاصره کامل غزه را صادر کردیم

در پی حمله راکتی سنگین مقاومت به اراضی اشغالی، نیروگاه برق عسقلان در آتش سوخت

201797_349

بمباران آمبولانس‌های حامل مجروحان و شهدا از سوی رژیم صهیونیستی

عملیات موشکی علیه تل آویو

گردان‌های القسام اعلام کرد: در پاسخ به بمباران خانه‌های غیرنظامیان در غزه، تل آویو را با دسته‌ای از موشک هدف قرار دادیم.

شهادت ده‌ها نفر در اردوگاه جبالیا

در حمله رژیم صهیونیستی به بازاری در اردوگاه جبالیا ده‌ها نفر شهید شدند.

ژنرال آمریکایی: اگر ایران یا سوریه مداخله کنند وارد جنگ می شویم

کانال تلویزیونی ۱۳ رژیم اسرائیل: شلیک راکت از لبنان به سمت اسرائیل/ المیادین: هیچ شلیکی از سوی لبنان صورت نگرفته است

از حزب الله تضمین مشروط برای عدم حمله به اسرائیل دریافت کردیم

۸۰۰ اسرائیلی کشته و ۲۴۰۰ نفر زخمی شدند

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که شمار کشته های اسرائیلی تا کنون به ۸۰۰ کشته رسیده است و تعداد زخمی ها به ۲۴۰۰ نفر رسید./ جماران

بورل: نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای بررسی وضعیت اسرائیل برگزار می‌شود

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای بررسی وضعیت رژیم صهیونیستی برگزار می‎شود./ میزان

مسکو: خواستار تقویت تلاش‌های میانجی‌گری هستیم

وزیر خارجه روسیه گفت: راه حل دو دولتی راه درستی برای پایان دادن به مناقشه است. ما خواستار تقویت تلاش‌های میانجی‌گری و پایان فوری تنش بین اسرائیل و حماس هستیم.

کرملین نیز در بیانیه‌ای گفت: خطر بزرگی وجود دارد که طرف‎های ثالث در بحران اسرائیل و فلسطین درگیر شوند.

واکنش دبیرکل اتحادیه عرب به بمباران غیرنظامیان غزه

دبیرکل اتحادیه عرب گفت: انتقام از غیرنظامیان غزه امنیت را برای اسرائیل به ارمغان نخواهد آورد.

رژیم صهیونیستی دستور توقف فوری آب‌رسانی به نوار غزه را صادر کرد

وزیر رژیم صهیونیستی دستور توقف فوری آب‌رسانی به نوار غزه را صادر کرد.

فیلم لحظه شلیک موشک به جنگنده های اسرائیلی

گردان های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس تصاویری از شلیک به هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی با موشک های دوش پرتاب را منتشر کرد.

پایان مذاکرات عربستان و اسراییل برای عادی سازی روابط!

رسانه اسراییلی گزارش داد: عربستان سعودی به تمام مذاکرات برای عادی سازی رابطه با اسراییل پایان می دهد.

جروزالم پست ادعا کرد که عربستان سعودی به آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا خبر داد که ریاض به تمام مذاکرات برای عادی سازی رابطه با اسراییل پایان می دهد.

ارتش اسرائیل مناطقی از جنوب لبنان را بمباران کرد

روسیه: گسترش درگیری فلسطین و اسرائیل خطرناک است

نتانیاهو: خاورمیانه را تغییر خواهیم داد!

نخست‌وزیر اسراییل گفت: اسرائیل با پاسخ نظامی خود به حماس، خاورمیانه را تغییر خواهد داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل گفت: محکم بایستید زیرا ما خاورمیانه را تغییر خواهیم داد.

به گزارش اسپوتنیک، نتانیاهو همچنین با بیان اینکه عملیات نظامی اسراییل علیه حماس در مراحل اولیه قرار دارد، گفت: هنوز روزهای سخت سپری نشده است.

کشته شدن ۹ آمریکایی در عملیات طوفان الاقصی

وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که ۹ شهروند این کشور در اراضی اشغالی در پی عملیات طوفان الاقصی کشته شده و ۴ نفر دیگر ناپدید شده‌اند.

 ارتش لبنان ضمن تایید حملات رژیم صهیونیستی از مردم خواست به مناطق مرزی نروند

ارتش لبنان: شهرهای ظهیره و عیتا الشعب و سایر مناطق مرزی مورد بمباران هوایی و توپخانه ای اسرائیل قرار گرفتند.

احتمال ورود زمینی نظامیان صهیونیست به غزه که منجر به تقابل مستقیم دیگر اجزای جبهه مقاومت علیه صهیونیست‌ها خواهدشد، محتمل است

نتانیاهو خطاب به بایدن: باید وارد غزه شویم

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته است که اسرائیل چاره ای جز آغاز عملیات زمینی در غزه ندارد./ایرنا

سیدحسن نصرالله: ما حمله قهرمانانه به اسرائیل را تبریک می‌گوییم و به دلیل خلاء ریاست جمهوری در لبنان نمی‌توانیم در آن شرکت کنیم.

وزرای خارجه اتحادیه عرب چهارشنبه هفته جاری نشست فوق‌ العاده‌ای را درباره «تجاوز اسرائیل به نوار غزه» برگزار می‌کنند.

خبرنگاری که گزارش ارتباط ایران با حملات حماس را نوشت، به دلیل بی‌صداقتی از رویترز اخراج شده بود.

جهاد اسلامی مسوولیت حمله از لبنان و نفوذ به مناطق اشغالی از سمت لبنان رو برعهده گرفت

حزب الله:۲۵۰هزار موشک آماده شلیک داریم

گردان‌های قدس: مسئولیت عملیات امروز در جنوب لبنان در مرز‌های فلسطین اشغالی را اعلام می‌کنیم

گردان‌های قدس: ما مسئولیت خود را در قبال عملیاتی که در جنوب لبنان در مرز با فلسطین اشغالی انجام شد و به مجروح شدن ۷ نظامی اسرائیلی انجامید، اعلام می‌کنیم؛ عملیات امروز در جنوب لبنان در چارچوب نبرد طوفان الاقصی انجام می‌شود.

رژیم صهیونیستی: یکی از بزرگترین حملات هوایی علیه حماس در حال انجام است

ارتش رژیم صهیونیستی: ما در حال انجام یکی از بزرگترین حملات هوایی تاکنون علیه حماس در غزه هستیم.

ارتش لبنان: شهروندان به مناطق مرزی نروند

ارتش لبنان: از شهروندان می‌خواهیم مراقب باشند و برای امنیت خود به مناطق مرزی نروند.

۹ شهید و زخمی در پی بمباران رژیم صهیونیستی در خان یونس

در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای در خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد، دو نفر شهید و ۷ نفر مجروح شدند.

بمباران ۱۳۰ سایت در غزه در یک ساعت گذشته

ارتش رژیم صهیونیستی: در یک ساعت گذشته ۱۳۰ سایت در غزه را بمباران کردیم.

نتانیاهو آغاز رسمی جنگ را اعلام کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار این ویدئو نوشت: شروع کردیم، اسرائیل پیروز است.

حزب الله: اگر آمریکا مستقیما در جنگ با اسرائیل مداخله کند، هیچ خط قرمزی وجود نخواهد داشت.

رادیو ارتش اسرائیل: حملات به غزه حتی اگر منجر به آسیب رساندن به گروگان ها شود، ادامه دارد.

امارات با صهیونیست‌ها ابراز همدردی کرد.

دستور رژیم صهیونیستی به ساکنان شمالی: به پناهگاه‌ها بروید.

گوترش خواستار پایان دادن به حملات و آزادی همه گروگان‌ها و بازداشت شدگان توسط اسراییل شد.

«جروزالم پست»، روزنامه صهیونیستی هک شد.

سردبیر روزنامه جروزالم پست از هک شدن تارنمای این روزنامه صهیونیستی خبر داد و گفت که طی ۴۸ ساعت گذشته در مقاطعی چنین اتفاقی افتاده است.

هشدار شدید ابوعبیده به رژیم صهیونیستی: گروگان های غیرنظامی (صهیونیست) را که در اختیار داریم اعدام می کنیم

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس: از این ساعت به بعد اعلام می کنیم که با هر بار حمله رژیم صهیونیستی به مردم (غیرنظامی) ما در خانه های خود بدون هشدار قبلی، ما هم یکی از گروگان های غیرنظامی (صهیونیست) را که در اختیار داریم اعدام و با صدا و تصویر آن را ثابت خواهیم.

زخمی شدن ۴ اسرائیلی در اثر اصابت یک موشک به جنوب قدس

مسئولان اسرائیلی اعلام کردند که در اثر اصابت یک موشک مقاومت فلسطینی به شهرک یهودی نشین بیتار عیلیت در جنوب قدس اشغالی ۴ اسرائیلی زخمی شدند./  جماران

 

 هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل: از زمان هولوکاست تا به حال این همه یهودی در یک روز کشته نشده‌ بودند.

تعداد کشته‌شدگان اسرائیل به ۹۰۰ نفر و مجروحان از ۲۵۰۰ گذشت.

فراخوان آیت‌الله سیستانی برای حمایت از فلسطین

به گزارش مشرق، دفتر آیت الله سیستانی در صفحه مجازی خود نوشت : آیت الله سیستانی، ملت های آزاده را به حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین در بازپس گیری حقوق سلب شده فرا می خواند.

آیت الله سیستانی گفت: از خداوند متعال می خواهیم که ملت فلسطین را یاری کند و پیروزی خود را مددکار ایشان قرار دهد وهمانا که پیروزی فقط از جانب خداوند متعال و حکیم است.

گوترش: محروم کردن غزه از مواد غذایی غیرقابل قبول است

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل به تصمیم رژیم صهیونیستی برای محاصره کامل نوار غزه واکنش نشان داد.

وی در سخنانی گفت: «محروم کردن نوار غزه از مواد غذایی و خدمات اساسی غیرقابل قبول بوده خواستار وارد شدن کمک‌های انسانی به نوار غزه هستیم».فارس

 

فرماندهی عالی حزب الله ویدئویی با عنوان: “ما داریم می آییم” منتشر کرد

 

رژیم صهیونیستی از حمله به سه نقطه متعلق به حزب‌الله لبنان خبر داد

تهران-ایرنا-رژیم صهیونیستی دوشنبه شب مدعی شد که سه نقطه متعلق به حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، در همین راستا حزب‌الله لبنان نیز اعلام کرد که سه  تن از اعضای آن در حمله هوایی امروز اسرائیل به جنوب لبنان کشته شدند.

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره از حمله خمپاره‌ای و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به مواضعی در جنوب لبنان خبر داد.

این درحالی است که «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه شب اعتراف کرد که در درگیری‌های مسلحانه امروز در مرزهای شمالی، ۲نظامی این رژیم به هلاکت رسیدند.

سخنگوی ارتش همچنین تاکید کرد که در تبادل آتش با افراد مسلح در مرز با لبنان ۴ نظامی و ۳ افسر اسرائیلی دیگر زخمی شدند که حال دست کم ۳ نفر از آنان وخیم است.

رژیم صهیونیستی کشته شدن ۲ نظامی خود در مرز با لبنان را تأیید کرد

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه شب اعتراف کرد که در درگیری‌های مسلحانه امروز دوشنبه نهم اکتبر در مرزهای شمالی، ۲نظامی این رژیم به هلاکت رسیدند.

وزیر صهیونیست‌: دستور دادم آب غزه را قطع کنند

وزیر انرژی رژیم اسرائیل در اقدامی غیرانسانی و خلاف حقوق و موازین بشری اعلام کرد که دستور داده است آب غزه به کلی قطع شود.

کشته و مفقود شدن شهروندان خارجی در اسرائیل

آمریکا ٩ کشته

کانادا یک کشته، ٢ مفقود

بریتانیا  – بیش از ١٠ کشته یا مفقود

فرانسه یک کشته، چندین مفقود

تایلند ١٢ کشته، ١١ مفقود

نپال ١٠ کشته

آلمان – تعداد تلفات تایید نشده/مفقود شده

روسیه یک کشته

کامبوج یک کشته

چین – تعداد کشته ها/تلفات تایید نشده است

برزیل ٣ مصدوم

پاراگوئه ٢ کشته/مفقود

اوکراین ٢ کشته

مکزیک ٢ زندانی

ایرلند یک مجروح

تانزانیا ٢ مجروح

تانیاهو: هر جایی که حماس از آنجا فعالیت کند به ویرانه تبدیل خواهد شد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی: آنچه ما با دشمنان خود خواهیم کرد برای نسل ها طنین انداز خواهد شد.

اخطار انصارالله یمن به آمریکا: دخالت کنید، وارد جنگ می شویم

خبر فوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.