سهم گیلان از تسهیلات ۱۵۰ میلیارد تومانی صندوق هنر؛ تنها ۴ میلیارد تومان!

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خبر داد؛

گیل نامه /      مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، از افزایش ۷۰ درصدی اعتبارات طرح تکریم و ۲۵ درصدی کمک مستمری خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶۰۰ نفر تحت پوشش طرح تکریم صندوق هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /       سید مجید پوراحمدی روز یکشنبه، ۲۵ تیر در مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگ و هنر استان گیلان که تحت عنوان «میلاد نامداران» در تالار مرکزی رشت برگزار شد، استان گیلان را مهد فرهنگ و هنر در طول تاریخ و دوره معاصر دانست و اظهار کرد: سرود «سلام فرمانده» که بازتاب جهانی پیدا کرده نمونه‌ای از هنر درخشان خطه گیلان است.

وی با اشاره به آغاز طرح «میلاد نامداران» صندوق اعتباری هنر از استان گیلان، افزود: اصحاب فرهنگ و هنر در جای‌جای این استان حضور دارند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، با تاکید بر لزوم تجلیل از هنرمندان فرهیخته، نامی و پیشکسوت، عنوان کرد: صندوق اعتباری هنر بزرگترین مجموعه حمایتی فرهنگ و هنر در کشور بوده و جزو معدود سازمان‌های دنیا هستیم که در حوزه حمایت و کمک و رفع مشکلات اهالی فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنیم؛ حتی میزان حمایت این صندوق از هنرمندان قابل توجه‌تر از سازمان‌های مشابه است.

پوراحمدی با اشاره به مجموعه ۱۰۰ هزار نفری صندوق اعتباری هنر، گفت: ۵۴ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و سالانه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کنیم؛ همچنین بیش از ۴۲ هزار نفر از بیمه تکمیلی استفاده می کنند.

وی از پرداخت کمک مستمری به ۳۰۰۰ نفر خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶۰۰ نفر نیز تحت پوشش طرح تکریم هستند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به پرداخت تسهیلات بدون بهره به هنرمندان عضو صندوق، عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم که سهم گیلان چهار میلیارد تومان بود و امسال نیز در این استان ۳.۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان این‌که در استان گیلان بیش از ۳۰۰۰ نفر تحت پوشش صندوق هستند، تاکید کرد: ۲۰۰۰ نفر بیمه تامین اجتماعی و ۱۵۰۰ نفر بیمه تکمیلی دارند؛ ۵۴ نفر هم کمک مستمری دریافت می‌کنند و ۱۲ نفر از نشان‌داران درجه یک هنر تحت پوشش طرح تکریم هستند.

پوراحمدی از افزایش ۷۰ درصدی اعتبارات طرح تکریم و ۲۵ درصدی کمک مستمری از روز دوشنبه، ۲۶ تیر داد و خاطرنشان کرد: استان گیلان دارای بیشترین هنرمند دارای درجه یک هنر است که فرهیختگی این استان را نشان می‌دهد؛ گیلان بزرگان فرهنگ و هنر را در خود پرورش داده و لذا به عنوان نخستین استان برای اجرای طرح «میلاد نامداران» انتخاب شد.

وی هدف از اجرای طرح مذکور را عدالت فرهنگی در رویدادها و برنامه‌های مختلف دانست و بیان کرد: صندوق اعتباری هنر علاوه‌بر رویکرد حمایتی و معیشتی، به سمت فعالیت‌های معنوی و انگیزشی حرکت می‌کند تا هنرمندان، هنرجویان و هنردوستان گرد هم جمع شوند و موضوع فقط فرهنگ و هنر باشد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر طرح «میلاد نامداران» را ذیل طرح بزرگ «هفت بحر هنر» دانست و اضافه کرد: رویدادهای فرهنگی و هنری را از تهران خارج کردیم و به استان‌ها آوردیم که با حضور چهره‌های برجسته ملی و استانی همراه خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.