سامانه‌ سرد و بارشی یک هفته میهمان گیلانی‌هاست | کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا

مدیرکل هواشناسی گیلان اعلام کرد؛

گیل نامه /    محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه سامانه‌ی سرد و بارشی یک هفته میهمان گیلانی‌هاست، گفت: از عصر امروز دریا ارتفاع موج از ۱۰ سانتی متر به یک متر خواهد رسید که برای فعالیت‌های دریایی نامناسب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /      مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه آسمان گیلان هم اکنون قسمتی ابری تا ابری است، افزود: یک سامانه بارشی و سرد از عصر امروز وارد استان می‌شود و در ۳۶ ساعت آینده با نفوذ این سامانه کم و بیش ناپایدار دمای هوای ۳ تا ۵ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه از عصر امروز شرایط برای بارش مهیا است، اضافه کرد: از روز دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ با تقویت جریانات سرد وشمالی کاهش محسوس دما، بارندگی و وزش باد شدید برای ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف و مناطق مستعد جلگه‌ای مخلوط بارش برف و باران و برف پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه دریا امروز مواج است با احتیاط مناسب است، افزود: از عصر امروز دریا ارتفاع موج از ۱۰ سانتی متر به یک متر خواهد رسید که برای فعالیت‌های دریایی نامناسب است.

به گفته محمد دادرس؛ دمای هوای شهر رشت در حال حاضر ۷ درجه سلسیوس و رطوبت هوای این شهر ۱۰۰ درصد است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ماسوله با دمای منفی ۱ درجه سلسیوس سردترین و ازبرم سیاهکل با دمای ۱۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین مناطق استان بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.