ساماندهی معضلات زیست محیطی گیلان در بستر تعامل مسئولان

گیل نامه / نماینده ولی فقیه در گیلان: ساماندهی معضلات محیط زیستی گیلان باید در بستر تعامل جمعی مجموعه ی دست اندرکاران و مسئولان تحقق یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های نماز جمعه ی مرکز استان در مصلای رشت، با اشاره به وجود انواع آلاینده های محیط زیستی در تالاب بین المللی انزلی و همچنین آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت گفت: تالاب بین المللی انزلی ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی است که امروز به دلیل مواجه با انواع آلاینده ها به معضلی محیط زیستی تبدیل شده است.
آیت الله فلاحتی همچنین بر ضرورت ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود در رشت تاکید کرد و افزود: منشأ آلودگی این دو رودخانه مهم نیز دفع نامناسب انواع پسماندهای خانگی در منطقه ی سراوان است که ساماندهی آن می تواند زمینه پاکسازی رودخانه‌ها ی گوهررود و زرجوب را نیز فراهم کرده و بستری برای پالایش تالاب انزلی مهیا سازد.
امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به ظرفیتهای بومی صنایع کشتی سازی شهید تمجیدی در بندر انزلی، دست یابی جوانان مستعد و مصمم این سرزمین به انواع فناوری ها و تجهیزات لازم در صنعت کشتی سازی را ستود و تصریح کرد: در این مجتمع اقتدار علمی و فنی ایران اسلامی در حوزه ناوگان دریایی به نمایش در آمده که مایه غرور و افتخار هر ایرانی وطن پرست است.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن فصل برداشت محصول برنج از مزارع گیلان، بر ضرورت تثبیت نرخ این محصول استراتژیک در راستای حمایت از منافع کشاورزان شالیکار تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود دولت و نمایندگان مجلس با اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از واردات و همچنین خودداری از توزیع انواع برنج های وارداتی، فرصت تصویب و تضمین منافع اقتصادی شالیکاران کشور را فراهم کنند، و با این کار اراده خود را مبنی بر حمایت از تولید داخل تجلی دهند.
نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین با اشاره به در پیش بودن ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، روز خبرنگار را گرامی داشت و گفت: اهل قلم و رسانه، امین مردم هستند که با امانتداری در روند انتقال و انتشار پیام، می‌توانند زمینه تنویر بهینه افکار عمومی را مهیا ساخته و در روند مقابله با جنگ نرم دشمنان، اراده ملی را تقویت نمایند.
امام جمعه رشت به سی ام ذیقعده، سالروز شهادت نهمین اختر آسمان تابناک امامت و ولایت، امام جواد علیه السلام اشاره کرد و گفت: تلاش‌های وافر این امام همام در راستای ترویج علم و فقه مذهب جعفری و تربیت شاگردانی اثر بخش در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی در خور تامل و توجه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.