سازماندهی بناهای تاریخی میدان انزلی نیازمند بازنگری در قوانین است

گیل نامه /  مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اعلام کرد : سازماندهی بناهای تاریخی میدان انزلی نیازمند بازنگری در قوانین است.

به گزارش گیل نامه / امیر انتخابی در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی میدان امام خمینی شهرستان بندرانزلی در خصوص تعیین تکلیف بناهای تاریخی محدوده میدان امام خمینی(ره) اظهار کرد: برای بازسازی بناهای تاریخی این میدان برخی از قوانین میراث فرهنگی نیازمند بازنگری است و این امر خارج از حوزه مسئولیت اداره کل میراث فرهنگی استان است و باید در خارج از حوزه گیلان مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه تعارض نماهای دو سوی ساختمان های میدان امام خمینی(ره) باید رفع شود افزود: پرونده بناهای تاریخی میدان مرکزی بندرانزلی آماده و مشکلات میراثی آن نیز با سازمان میراث فرهنگی کشور مطرح شده و قول مساعد داده که این مشکل هرچه زودتر مرتفع شود تا شاهد بازسازی این بناها و خروج میدان امام از وضعیت فعلی باشیم.

امیر انتخابی تاکید کرد: دو بانک تجارت و رفاه کارگران موجود در میدان امام نیز باید نمای خود را به نمای سنتی تغییر داده و حساسیت های میراثی را رعایت کنند تا علاوه بر انجام مطالبات مردم ، منظر شهری با بافت تاریخی حفظ شده و شهر از این شکل بهم ریخته خلاص شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.