رویکرد دولت تمرکززدایی از بودجه های فرهنگی است

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان:

گیل نامه / مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه دولت مردمی آمده تا عدالت فرهنگی را در اقصی نقاط کشور پیاده کند، افزود: یکی از رویکردهای این عدالت محوری در فرهنگ و هنر تمرکززدایی از فعالیت ها، برنامه ها و بودجه های فرهنگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / رضا ثقتی در آیین بازگشایی مجدد مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) کیاشهر، با اشاره به سابقه فرهنگی و هنری مردمان این منطقه از استان فرهنگ خیز گیلان، اظهار کرد: گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم براساس عدالت فرهنگی نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه دولت مردمی آمده تا عدالت فرهنگی را در اقصی نقاط کشور پیاده کند، افزود: یکی از رویکردهای این عدالت محوری در فرهنگ و هنر تمرکززدایی از فعالیت ها، برنامه ها و بودجه های فرهنگی است، زیرا گیلان فقط رشت نیست و اتفاقات و رویدادهای استانی و ملی علاوه بر رشت، باید در سایر شهرها نیز رقم بخورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، از کیاشهر به عنوان شهری اصیل و فرهنگی یاد کرد و گفت: خوشبختانه فضای مدیریت شهری این منطقه نیز همراه و همگام با فعالیت های فرهنگی و هنری است.

ثقتی، با اشاره به نقش مشکلات اعتباری، کمبود نیروی انسانی و شیوع کرونا در تعطیلی مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) کیاشهر، خاطرنشان کرد: به زودی در قالب یک تفاهم نامه میان ارشاد و شهرداری شاهد فصل جدید و مشترکی از حمایت های فرهنگی و هنری برای اهالی این منطقه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه الگوی فعالیت مشترک ارشاد و شهرداری در همه شهرستان های گیلان اجرایی می شود، عنوان کرد: رویدادهای موفق سینمایی، موسیقی، تئاتری و… استان را به صورت برش شهرستانی علاوه بر رشت در کیاشهر نیز خواهیم دید.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، از تجدیدنظر در چگونگی توزیع بودجه های فرهنگی و هنری استان خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم از امروز شاهد فعالیت بدون وقفه این مجتمع به عنوان ویترینی از رویدادهای فرهنگی و هنری کیاشهر باشیم.

وی با بیان اینکه دولت برای مقابله با فساد و انحراف شفافیت را رویکرد خود قرار داده است، اظهار کرد: باید با زبان هنر و ابزار فرهنگ و کارکرد رسانه بین مردم و مسئولان جهت پیگیری مطالبات اجتماعی پیوند برقرار کنیم.

انتهای پیام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.