رونمایی از کتاب « حر گیلان »

گیل نامه /  امروز در مراسمی از کتاب زندگینامه و خاطرات شهید شیخ حسن محمدی با عنوان « حر گیلان » در رشت رونمایی شد.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /    کتاب « حر گیلان » شامل زندگینامه و خاطرات شهید شیخ حسن محمدی از شهدای عملیات کربلای ۵ ، امروز با حضور سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان و خانواده ی این شهید ، در کانون بسیج رشت رونمایی شد.

  • غلامرضا امیری رئیس ستاد کنگره ی سرداران ، امیران و ۸ هزار شهید گیلان با تشریح زندگینامه ی این شهید گفت : در این کتاب ۲ هزار و صد صفحه ای، زندگی پر ماجرای این شهید پیش از شرفیابی به بارگاه حضرت ثامن الحجج امام رضا علیه السلام و تحول درونی وی پس از توبه به درگاه حق، روایتی خواندنی ست که در آن ، طلب حاجت این شهید دلسوخته از درگاه الهی را مبنی بر شهادت در راه خدا در عملیات کربلای ۵ ، به تصویر کشیده شده است.
  • حجت‌الاسلام محمدی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم بر ضرورت پاسداشت نام و یاد شهدا و جمع آوری و ثبت زندگینامه و خاطرات آنان تاکید کرد و افزود : لحظه به لحظه ی زندگی شهدا سرشار از شرافت ، خلوص و از خودگذشتگی ست که انتقال این مفاهیم به نسل جوان ، ضامن حفظ دستاوردهای انقلاب است .
  • در ادامه ی این مراسم زهرا محمدی ، فرزند شهید محمدی و علی سمیعی نویسنده ی کتاب « حر گیلان »، در خصوص ویژگی‌های رفتاری و نقاط عطف زندگی شهید شیخ حسن محمدی مطالبی بیان کرد.
  • شهید شیخ حسن محمدی فروردین ۱۳۳۹ در روستای تمل محله ی خشکبیجار بدنیا آمد و ۲۶ دیماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج در شلمچه به شهادت رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.