رونق گردشگری با اجرای ۲ هزار طرح در کشور

گیل نامه/معاون رئیس جمهور خبر داد : ۲ هزار طرح گردشگری هم اکنون در کشور در دست اجراست.

به گزارش گیل نامه به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در آستارا گفت : ۲ هزار طرح گردشگری با یک میلیون و ۸۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در کشور در دست اجراست و این امر نشان دهنده روند رو به رشد زیرساخت های گردشگری است.
علی اصغر مونسان با بیان اینکه در سال ۹۶، ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار و در سال گذشته ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی وارد کشور شدند افزود : تحریم ها و کاهش پروازهای مستقیم نتوانست ورود گردشگر خارجی به ایران کم کند.
وی گفت : سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، ۸۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های گردشگری گیلان اختصاص داد که از این میزان ، ۱۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح گردشگری در تالاب استیل یا دیگر مناطق گردشگرپذیر آستارا اختصاص می دهیم.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت : یک سرمایه گذار خارجی نیز آماده سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کشور به میزان یک میلیارد دلار است و یکی از مناطق پیشنهادی ما برای وی ، تالاب استیل آستارا خواهد است.
علی اصغر مونسان افزود : در سه ماه نخست امسال، ۸۰۰ مورد موافقت اصولی در حوزه گردشگری صادر شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد : توسعه زیرساخت های این حوزه ، باعث ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران داخلی و خارجی شده است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد : ایجاد گردشگری دریایی در شمال کشور از برنامه های این سازمان است و در این راستا از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی شناورهای تفریحی حمایت و استقبال می کنیم که این موضوع از یک سال قبل پیگیری شده اما تاکنون محقق نشده است.
علی اصغر مونسان گفت : در صورت آمادگی سرمایه گذاران بخش خصوصی برای خرید و راه اندازی شناور تفریحی در بندرهای مازندران و گیلان ، از آنها برای ایجاد و رونق گردشگری دریایی حمایت می کنیم.
وی افزود : سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات خوبی برای ساخت شناورهای داخلی و تفریحی با حداکثر ظرفیت ۲۵۰ نفر اختصاص می دهد اما این تسهیلات مختص تولیدات داخلی است و امکان خرید شناور خارجی با آن تسهیلات وجود ندارد.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد اضافه کرد : در زمان کنونی بحث ایجاد گردشگری دریایی بین بندرهای گیلان و مازندران مطرح است و به خاطر قدرت بالای امواج دریای خزر، برای راه اندازی گردشگری بین بندرهای گیلان و باکوی جمهوری آذربایجان، به شناور دریایی قدرتمند و بزرگ نیاز است.
علی مونسان امروز در سفر یک روزه به آستارا از تالاب استیل ، بندر ، پایانه مرزی ، پارک جنگلی بی بی یانلو و دهکده گردشگری حیران این شهرستان بازدید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.