روند تصاعدی شمار مبتلایان به کرونا در گیلان

#من_در_خانه_می_مانم

سرویس استانی :

اختصاصی _ گیل نامه / استان گیلان یکی از ۳ کانون بحرانی اپیدمی کرونا ویروس می باشد . در چند روز اخیر شاهد افزایش غیرقابل کنترل این ویروس بوده ایم . در این بین از گیلانیان فهیم انتظار می رود با عمل کردن به شعار #من_در_خانه_می_مانم ، بتوانند رشته این زنجیره را بگسلند و باری دیگر امنیت روانی و اجتماعی را به گیلان عزیزمان بازگردانند .

آخرین گزارشات وزارت بهداشت در خصوص مبتلایان به کووید ۱۹ کماکان خبر از افزایش غیرعادی این سهمی می دهد . گیلان یکی از مراکز پرخطر ابتلا به کووید۱۹ و در رتبه سوم قرار گرفته است . با نگاهی اجمالی به آمار و ارقام ۵ روز گذشته به وضوح می توان به این مسئله پی برد :

۹۸/۱۲/۲۶       شمار مبتلایان در گیلان ۱۸ نفر
۹۸/۱۲/۲۷       شمار مبتلایان در گیلان ۴۵ نفر
۹۸/۱۲/۲۸      شمار مبتلایان در گیلان ۲۱ نفر
۹۸/۱۲/۲۹      شمار مبتلایان در گیلان ۷۳ نفر
۹۹/۰۱/۰۱      شمار مبتلایان در گیلان ۹۹ نفر

متاسفانه باتوجه به آگاهی مسافرین از موقعیت پرخطر گیلان و عدم استقبال گیلانیان ، شمار زیادی از مسافرین به این استان سرازیر شدند و این مسئله به نوعی نمک بر زخم ما پاشیدن است ، باهمه اینها با کادر جهادگر و جان نثار پزشکان و پرستارانی مواجه ایم که شبانه روز با تمام قوا و حتی الامکان با کمترین تجهیزات پزشکی _ درمانی ،برای ریشه کن کردن این بلای ناگهانی مردانه ایستاده اند ، قطعا آنان نیز صاحب خانواده می باشند ، عزیزان و جگرگوشه هائی دارند که شاید هفته ها نتوانسته اند ملاقاتشان کنند . آنان نیز در مواجه با این بحران عزیزانی از دست داده اند ، اگر پای صحبت های این عزیزان بنشینید ، توصیه ای جز در خانه ماندن ندارند .

حال که با کم لطفی مسافران نوروزی مواجه شده ایم ، بیائید به یاری یکدیگر بشتابیم ، این روزها شاهد مساعدت و همکاری شمار زیادی از شما مردم فهیم و شریف گیلان بوده ایم ، از توزیع اقلام و تجهیزات بهداشتی و پیشگیری گرفته تا یاری رسانی به خانواده های بی بضاعت و محروم… اما با توجه به روند افزایشی شمار مبتلایان به کرونا در گیلان ،به نظر می رسد باید قدری محتاطانه تر عمل کنیم ، هنوز هستند عده ای که کرونا را جدی نگرفته اند و نسبت به آن بی اعتنا بوده اند .

برای آنکه بتوانیم گیلان را از این بحران نجات دهیم به نظر می رسد تنها یک راه پیش پای ما نهاده شده و آن چیزی نیست جز در خانه ماندن . از یکایک شما مردم عزیز گیلان تقاضا داریم حتی المقدور از حضور در محیط های پرخطر اجتناب کنید ، جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوید شاید خود ناقل این ویروس بوده و ناآگاهانه با حضور خود در جمعی ، عامل انتشار آن باشیم . گیلانیان فهیم بیائید برای نجات استانمان ، در منزل ماندن را تاکید کنیم و هم نوعان خود را از عواقب جبران ناپذیر آن آگاه سازیم . قطعا این همدلی و همسوئی پاسخی شگرف در پی خواهد داشت و الگوئی خواهیم شد برای سایرین.

✍🏻 مهسا یگانه پارسا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.