رفتار منطقی جامعه در امور بیمه ای ، کشور را از مجموعه های حمایتی بی نیاز میکند

گیل نامه / مدیرکل تامین اجتماعی گیلان از خبرگزاری فارس در استان بازدید نمود .

به گزارش گیل نامه /  در ادامه برنامه های تعاملاتی با رسانه ها و حوزه های مختلف خبری ، جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان ضمن حضور در خبرگزاری فارس و قدردانی از تلاشهای فعالان این عرصه ، با مدیر این مجموعه دیدار و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت .

ایشان با اشاره به ضرورت انعکاس و اطلاع رسانی اقدامات و خدمات به مخاطبین ، عدم شناخت از تامین اجتماعی را یکی از عوامل نارضایتی ها برشمرده و اذعان داشت : تلاش برای آگاهی بخشی و اشاعه مفاهیم و مقررات و حقوق شرکای اجتماعی در قالب کارگاههای آموزشی ، سایتها و پایگاههای خبری و نشستهای مشترک و… یکی از برنامه های سازمان در مسیر فرهنگ سازی است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ، رفتار منطقی جامعه در امور بیمه ای ، کشور را از مجموعه های حمایتی بی نیاز خواهد کرد افزود : با رویکرد بیمه ای و اهمیت بخشیدن به آن و اطلاع کسب نمودن از حقوق و قوانین این حوزه ، افراد در آینده در محدود ترین شرایط از یک حداقل معیشتی و آرامش روانی و امنیت خاطر برخوردار خواهند بود .

جمیل حق پرست در بخش دیگری از سخنان خود با محوریت علل و ریشه های فرارهای بیمه ای ، بخشی از این مسئله را ناشی از ناتوانی های اقتصادی و سهم بزرگتری را بدلیل عدم اشراف به قوانین کار و تامین اجتماعی دانست .

ایشان نوبت دهی الکترونیکی قبل از مراجعه به شعب ، اجرای طرح ملی دمتر نوربخش در راستای توسعه خدمات غیر حضوری را از اقدامات برجسته در ماههای اخیر دانسته و خاطر نشان ساخت : افزایش کارگزاری های رسمی و برون سپاری خدمات در شهرهای بیشتری از استان را نیز در دستور کار داریم .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه نسبت پشتیبانی در سازمانهای بیمه گر از شاخصهای مهم تلقی میگردد اظهار داشت : در دهه ۵٠ که سالهای جوانی تامین اجتماعی بوده ، این نسبت برابر ٢۴ بوده است یعنی به ازای ٢۴ نفر بیمه پرداز تنها یک مستمری بگیر وجود داشت که اکنون این میزان در گیلان به ٣/٣ کاهش یافته است .

حق پرست افزود : هرچند کاهش نسبت پشتیبانی امری طبیعی در صندوقهای بیمه ای میباشد ولی شدت و نسبت آن متفاوت است و ما در کشور با یک پیری زودرس در تامین اجتماعی مواجه هستیم که استان گیلان بدلیل پیرترین استان بودن و مهاجر پذیری بالا ، از این حیث شدت بیشتری دارد .

مدیرکل تامین اجتماعی با بیان اینکه افزون بر ٢۵٢٠ میلیارد تومان تعهدات در سال گذشته پرداخت نموده ایم که بیانگر پرداخت ماهانه ٢١٠ میلیارد تومان است .

در این دیدار بسته های فرهنگی آموزشی از بروشورها و کتابچه های راهنمای قوانین به خبرنگاران خبرگزاری فارس تقدیم گردید .

 روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.