رشد ۷۰% صادرات شرکت های تعاونی در سال ۹۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان :

گیل نامه / مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان از صادرات ۵۰ میلیون دلاری شرکت های تعاونی این استان خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / عباس علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان ، با حضور در برنامه گل‌بهار شبکه باران با اشاره به فعالیت شرکت های تعاونی استان در حوزه صادرات، گفت : سال ۹۶ صادرات شرکت های تعاونی استان گیلان ۱۸ میلیون دلار بود و در سال ۹۷ این عدد را به ۳۲ میلیون دلار رساندیم، اما شرکت های تعاونی گیلان در سال ۹۸، بیش از ۵۰ میلیون دلار صادرات داشتند.

وی در این گفت وگو، با اشاره به ماموریت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه تعاون، اظهار کرد: گیلان یکی از استان های تعاون خیز کشور است و تعاون گران زیاد و بالغ بر ۲۴۰۰ تعاونی فعال یا در دست اجرا دارد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد حمل و نقل درون شهری و برون شهری استان توسط واحدهای تعاونی انجام می شود، تصریح کرد: واحدهای تعاونی بیش از ۴۰ درصد گوشت سفید(مرغ و جوجه یکروزه) استان را تامین می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، بزرگترین شرکت های تولیدکننده در حوزه پرورش ماهیان خاویاری استان را در بخش تعاون دانست و افزود: صد درصد صید و صیادی استان گیلان توسط شرکت های تعاونی ارائه خدمت می کند. همچنین هفت شرکت تعاونی پرورش ماهی در قفس در گیلان فعال است.

علیزاده، با اشاره به فعالیت بزرگترین مراکز تشخیص طبی استان با شخصیت حقوقی تعاون، تصریح کرد: یکی از کارهای اثرگذار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با شدت و حدت در استان گیلان پیگیری می شود، تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمرانی شهرستانی است، زیرا همه مردم را در بخش تعاون شریک می کنیم.

وی تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمران در شهرستان ها را یکی از برنامه های اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان دانست و عنوان کرد: در حال حاضر هشت شرکت تعاونی توسعه و عمران داریم و امیدواریم در سال ۹۹ در باقی شهرستان ها نسبت به تشکیل این شرکت های تعاونی اقدام تا همه مردم استان از خدمات و مزیت های این تعاونی ها بهره ببرند.
این مدیرکل با بیان اینکه بالغ بر دو میلیون و ۱۴۰ هزار نفر در استان گیلان عضو شرکت های تعاونی هستند، گفت: بیش از ۳۳ هزار نفر به صورت مستقیم در شرکت های تعاونی استان اشتغال دارند.
علیزاده، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین اقدامات دولت دوازدهم پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری بوده که از سال ۹۷ اجرایی شده است. سال گذشته در گیلان بالغ بر ۳۵۹ میلیارد تومان وام شش درصد در اختیار شرکت های تعاونی، شرکت های غیر تعاونی و افراد حقیقی که به دنبال ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری بودند، قرار گرفت و در مجموع ۶۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرد.

وی از پرداخت ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر در حوزه شهری و شهرک های صنعتی استان طی سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: این تسهیلات در اختیار فعالان عرصه تولید قرار گرفت و برای ۱۴۵۰ نفر شغل ایجاد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان،با بیان اینکه از جوانان خلاق در حوزه دانش های نوین جهت توسعه اشتغال حمایت می کنیم، ادامه داد: طبق تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صندوق کارآفرینی امید، تسهیلات ارزان قیمت به ایده های خلاقانه جوانان پرداخت می شود. همچنین در راستای تحقق شعار «جهش تولید» از شرکت های تعاونی حوزه تولید که با حداقل ظرفیت کار می کنند یا غیر فعال هستند نیز حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به حمایت از جامعه کار و تلاش، افزود : تمام تلاش خود را در رسیدگی به هیات های حل اختلاف کارگری انجام داده ایم. این اتفاق را با کم کردن زمان بررسی به حدود ۳۰ روز در سال گذشته رساندیم.

مدیر کل با اشاره به توصیه نامه ۳۰ بندی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ارسال آن به کلیه واحدهای تولیدی گیلان، افزود : بیش از ۷۰۰ مورد بازرسی در یک ماه گذشته توسط بازرسین کار این اداره کل صورت گرفته است .

در پایان با توجه به شیوع ویروس کرونا و ارائه خدمات غیرحضوری الکترونیکی توسط سامانه های مختلف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مردم شریف استان درخواست نمود تا در خانه بمانند و از این خدمات استفاده نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.