دیدار شورای مرکزی خانه احزاب گیلان با رئیس زندان های استان

گیل نامه / اعضای شورای مرکزی خانه احزاب استان گیلان با محمدی اصل رئیس زندان های استان گیلان در محل دفترشان دیدار و پیشنهادات خود راباایشان مطرح نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل‌نامه /  در این جلسه محمدی اصل با اشاره به این که بعداز انتصاب حاج محمدی در ریاست زندان کشور ؛تحولات خوبی در سطح زندان ها و همچنین در استان گیلان اتفاق افتاد؛گفت: بررسی و تحقیق مانشان می دهد که بیکاری و عدم اشتغال ؛ زمینه ساز ۸۰ درصد جرائم بوده و هرچه در این خصوص جدیت بیشتری داشته باشیم،آمار جرائم و زندانی کاهش خواهد یافت. وی افزود: وقتی که بیکاری و متعاقب آن فقر افزایش یابد،تعداد زندانی نیز افزایش می یابد.

رئیس زندانهای استان گیلان همچنین بیسوادی وتحصیلات پایین افراد را نیز یکی از دلائل وجود زندانی عنوان نمودو اظهار امیدواری کردبا همت مسئولین ورفع بیکاری ،تعداد زندانیان نیزدرکشورکاهش یابد.

محمدی اصل در ادامه خاطر نشان کرد: ماسعی نمودیم که مشکل زندانیان را در زندان گیلان به حداقل رسانیم ودراین خصوص در حوزه بهداشت و درمان نیز حساسیت خودمان را داریم و از هنگام بیماری کرونا ضدعفونی در زندانهای استان و ایجاد فضایی برای قرنطینه بیماران احتمالی کرونارا مدنظر داشته ایم. ضمن اینکه تغذیه مناسب زندانیان نیزجزء اولویت های مابرای رفاه زندانیان است.

محمدی اصل درمورد زندانیانی که به جهت بیماری کرونا در مرخصی هستند؛ گفت:۲۵۰۰نفر ازاین زندانیان در سطح استان در مرخصی به سر می برندو اینکه برخی ها شایع نمودند که دلیل برخی از سرقت های اخیرناشی از مرخصی آنان بوده ؛افزود:سارقان مسلح و افرادشرور جزء کسانی نیستند که شامل چنین مرخصی هایی باشند و سرقت دوباره و جرم افرادی که زندانی بوده واینک در مرخصی هستند؛ صحت ندارد.

رئیس زندانهای استان گیلان ایجاد کلاسهای آموزشی و کارگاه های مختلف برای زندانیان را یکی از برنامه های سازمان زندانیان اعلام نمود و از انجمن حمایت از زندانیان در خصوص رفع مشکلات آنان تشکر نمود.

وی همچنین از تلاش ستاد دیه استان نیز که در مورد آزادی زندانیان تلاش نموده قدردانی کرد.

محمدی فلاح یکی از مشکلات سازمان خودرا عدم همکاری برخی سازمان ها در خرید زمین برای این سازمان در برخی شهرها عنوان کردو افزود:اگر دراین مورد همکاری صورت گیرد،دربرخی از شهرستانها ما میتوانیم به جای زندان های فرسوده ؛زندانهایی با استاندارد داشته باشیم.

در ادامه این جلسه ، اعضای شورای مرکزی خانه احزاب استان گیلان نیز نظرات وپیشنهادات خودرا مطرح نمودند.

برای نمونه آقایان ؛

مجد رئیس دوره ای خانه احزاب گیلان در مورد اهمیت تعامل بین خانه احزاب با سازمان زندان ها؛

حجت الاسلام محبی؛ آمادگی خانه احزاب برای هماهنگی با سازمان زندان ها و کمک به سازمان زندان ها،شادمان، در مورد آسیب پذیری و افزایش سرقت در ایام بیماری کرونا؛

مؤیدی؛ راهکارهایی برای اشتغال زندانیان؛نصر؛ درباره مشکلات زندانیان وسازمان زندانیان؛ ایزدی ؛درخصوص کمک به اشتغال زندانیان ،

راستی؛ در خصوص حقوق زندانیان سیاسی وامنیتی

خانم مدارایی درباره مشکلات زنان زندانی و کمک به مشکلات خانوادگی آنان مطالبی را مطرح نمودند.

در خاتمه این جلسه مقرر شد به زودی اعضای خانه احزاب استان گیلان پس از اخذ مجوزات لازم دیداری از زندانهای استان داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.