دلار ریخت قیمت خودرو سقوط کرد + جدول

رصد بازار خودروهای داخلی؛

گیل نامه /   ریزش نرخ دلار در بازار امروز موجب شد تا شاهد سقوط قیمت خودرو در بازار باشیم، افتی که موجب شد تا پرطرفدارهای ایران خودرو و سایپا با کاهش قیمت راهی بازار شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /       سیگنال بازار از صحبت‌های امروز مقام معظم رهبری بیشترین تاثیر را در تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار داشت و موجب شد تا شاهد سقوط قیمت خودرو باشیم. مقام معظم رهبری در بیانات روز یک‌شنبه (امروز) خود تاکید کردند که توافق با غرب هیچ ایرادی ندراد اما دستیابی به یک توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران در صورتی امکان‌پذیر است که زیرساخت‌های هسته‌ای کشور دست نخورده باقی بماند. واکنش ایشان به مذاکرات هسته‌ای موجب شد تا بازار با ریزش نرخ دلار روبرو شود و در کنار این ریزش شاهد افت قیمت خودرو باشیم.

طی روزهای اخیر شاهد اخبار مثبت سیاسی در بازار بودیم، اخباری که در کنار بازار خودرو بر سایر بازارهای سرمایه‌ای هم اثرگذاشت. با این شرایط و براساس ارزیابی بازار امروز پرطرفدارهای ایران خودرو با کاهش ۲۰ تا ۸۰ میلیون قیمت‌گذاری شدند و «هایما S5 پلاس» در بازار افتی ۸۰ میلیونی را تجربه کرد. افت قیمت پژو «۲۰۷ پاناراما اتومات» هم به ۷۰ میلیون رسید تا این خودرو نیز افت عجیب قیمت را تجربه کند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «۲۰۷ پاناراما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار ۵۴۵ میلیونی تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افتی ۴۳ میلیونی داشت. «هایما S5پلاس» هم در بازار یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان قیمت گذاری‌ شد و افتی ۸۰ میلیونی را تجربه کرد.

«رانا پلاس» هم در میان محصولات ایران خودرو امروز افت ۲۰میلیونی داشت و در بازار با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان قیمت خورد. «دناپلاس» هم در بازار امروز ۶۲۰میلیون تومان قیمت گذاری و افت ۲۰ میلیونی را ثبت کرد.

«دنا پلاس توربو اتومات» هم با افت ۴۲ میلیونی در بازار ۸۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز قیمت «۲۰۷ پاناراما اتومات» هم ۹۲۰ میلیون قیمت خورد و افت ۷۰ میلیونی را در بازار تجربه کرد.

ایران اقتصاد 21

اقتصاد نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.