دعوت آحاد مردم به فراگیر کردن موضوع امر به معروف و نهی از منکر|تذکر دادن با لسان نرم و ملایم

نقش معلمان و مدرسان در تحقق امر به معروف و نهی از منکر

سرویس فرهنگی :

اختصاصی _ گیل نامه / در آستانه هفته امر به معروف و نهی از منکر پایگاه خبری تحلیلی گیل نامه به مصاحبه اختصاصی با حسن کربلایی،دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر پرداخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی   گیل نامه / دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان در پاسخ به سوالات خبرنگار گیل نامه گفت:  امام حسین علیه السلام برای احیای نماز،زکات و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و در این راه به شهادت رسیدند وهمه ما موظف هستیم که رهرو  راه امام حسین علیه السلام باشیم و امر به معروف و نهی از منکر  یک وظیفه خطیر همگانی است که از خداوند نیز به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر در قرآن یاد شده است.

حسن کربلایی با اشاره بر اینکه تمامی ائمه و پیامبران در راستای تحقق امر به معروف و نهی از منکر قدم‌های ارزشمندی برداشتند، افزود:در جامعه باید امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد اما در شرایط که اسلام معین کرده است از این رو ما حق برخوردهای تند و با روش بداخلاقانه را نداریم و با لسان لین و ملایم حرف می زنیم و در بعضی از مواقع تذکر ما به صورت مخفیانه صورت می‌گیرد و نوع روش‌ها به فرد مورد خطاب  بستگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه  تمامی آمران معروف و ناهیان از منکر در وهله اول باید خودشان  رعایت کننده  همه مسائل و موضوعات باشند، عنوان کرد:هیچ کس نباید از مسئله امر به معروف و نهی از منکر به سادگی رد شود این موضوع مانند نماز و روزه و جهاد  واجب است.

حسن کربلایی ضمن دعوت از آحاد مردم به فراگیر کردن امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد:در جامعه ما معلمان مدرسان و همه کسانی که بزرگتر از ما هستند به ما توصیه هایی می کنند که این در تحقق امر به معروف و نهی از منکر نقش دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اظهار اینکه در جامعه به طور طبیعی قوانین  موجود به ما  امر و نهی میکنند،خاطرنشان کرد:همه ما از دورویی ، دروغ، فساد و دست اندازی به بیت المال خودداری می‌کنیم و این نوعی تذکر است هم برای خود و هم برای جامعه ای که در آن زندگی می کنیم.

وی ادامه داد:امر به معروف و نهی از منکر موضوع پیچیده‌ای نیست و همه اعتقاد داریم که بعضی از امور باید در جامعه صورت نگیرد.

حسن کربلایی در پایان یادآور شد:از همه مردم درخواست دارم که به کمک ما بیاید و ما را در این وظیفه خطیر همراهی کنند.

شایان ذکر است که همایش بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر ساعت ۱۲ ظهر جمعه مورخ ۹۸٫۶٫۱۵ در مصلای رشت برگزار میگردد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.