دستگاه قضا باید پیشگیری درون زا داشته باشد | در مسایل فرهنگی دچار لجام گسیختگی هستیم

سرویس اجتماعی:

اختصاصی _ گیل نامه /نماینده ولی فقیه در گیلان به شعب مختلف این مجتمع حقوقی رفت و ضمن بررسی مشکلات مراجعین و تاکید بر اینکه دستگاه قضا با تمام زوایای زندگی متقاضیان سروکار دارد ، گفت : دستگاه قضاوت می بایست به مشکلات مردم رسیدگی کند و این امر مستلزم نظارت می باشد .

 

 

 

 

آیت الله فلاحتی و تنی چند از همراهان ایشان در بازدید از مجتمع محاکم حقوقی رشت در شعب مختلف این مجتمع حضور پیدا کرد و مراجعه کنندگان و قضات از نزدیک و به صورت چهره به چهره مشکلات و مسائل قضایی خود را با ایشان در میان گذاشتند.

رئیس کل دادگستری گیلان ، احمد سیاوش پور و  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رشت ، حجت الاسلام علی مصطفوی نیا در بازدید از مجتمع محاکم حقوقی شهر رشت، آیت الله فلاحتی را همراهی کردند.

 

 

 

آیت الله فلاحتی در این بازدید با اشاره بر اینکه نیمی از جمعیت شهر رشت با محاکم قضایی سروکار دارند اذعان داشت : این قبیل مسایل نشان دهنده نوعی لجام گسیختگی فرهنگی – اجتماعی است و دستگاه نظارت می بایست در این امر خطیر نظارت بیشتری داشته باشد .

 

 

وی  همچنین با یاداوری به تعرض به بانوی آمر خمامی متذکر شد : خانواده ها رکن اساسی و تربیتی فرزندان جامعه را دارند و در مقابل نهاد خانواده با تربیت فرزندان و ورود آنان به صحنه جامعه ، همکاری متقابل و نظام مند مسئولین و مدیران جامعه را مطالبه خواهند کرد و این مسئولین هستند که می بایست به جهت جلوگیری از اشائه بی بند و باری ها و ناهنجاری های جامعه به یاری خانواده ها بشتابند .

 

امام جمعه رشت با قدردانی از دستگاه قضا در پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد : پیشگیری از مسئولیت های روحانیون، آموزش و پرورش و دستگاه های فرهنگی است اما دستگاه قضا به کمک نهادهای متولی فرهنگ آمده است .

آیت الله فلاحتی، با اشاره بر اثرگذاری آموزش مسائل فرهنگی از مهدکودک و پیش دبستانی ، افزود : دانشگاه ها و مساجد مکان های مناسبی به جهت ترویج مسائل فرهنگی و تربیتی در راستای رشد عقلانیت و صلاح فرزندان می باشد .

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب رشت نیز گفت : در ۳۶ شعبه دادگاه حقوقی با ۳۸ نفر قاضی به پرونده ها رسیدگی می کنند.
مهرداد دارسرایی به وجود ۱۳ شعبه دادگاه با موضوع کیفری و جزایی در رشت اشاره کرد و افزود : تعداد ۱۳ شعبه حقوقی در مجتمع چله خانه فعال است.
وی با اشاره به فعالیت ۶ شعبه دادگاه خانواده در مجتمع پورسینای رشت، بیان کرد : ۴ شعبه دادگاه انقلاب هم در رشت فعال است.
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب رشت اعلام کرد : ماهانه بیش از ۵ هزار پرونده به محاکم شهر رشت وارد می شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.