دستگاه قضایی ترک فعل مدیران را تحت تعقیب قرار می‌دهد

رئیس کل دادگستری گیلان:

گیل نامه / رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: دستگاه قضایی مدیرانی را که ترک فعل کنند مورد تعقیب قرار می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی پس از بازدید از گمرک انزلی در نشستی که به بررسی مشکلات و راهکارهای ترخیص کالا از گمرک اختصاص داشت، با بیان اینکه ماهیت کالای ورودی به گمرک بندرانزلی در سال های اخیر تغییر کرده است اظهار کرد: فرآیندهای ترخیص که متناسب با ماهیت کالاهای جدید باشد در گمرک به درستی اعمال نشده است.

وی تصریح کرد: مواد خوراکی از قبیل غلات، شرایط نگهداری ویژه ای را می طلبد که باید امکانات و تجهیزاتی متناسب با آن ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان ضمن تاکید بر بکارگیری روش ها و تجهیزات نوین در گمرک، به مشخص بودن ماموریت هر یک از دستگاه های متولی ترخیص کالا در فرآیند گمرکی اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی مدیرانی را که ترک فعل کنند مورد تعقیب قرار می دهد.

وی با تاکید بر لزوم استقرار آزمایشگاهی در بندر برای نمونه برداری سریع از کالای خوراکی و پرهیز از ارسال نمونه به آزمایشگاه های سایر شهرها خاطرنشان کرد: در شرایطی که مردم به اقلام ضروری از جمله غلات نیاز مبرم دارند و این کالاها با ارز دولتی به کشور وارد می شود، نباید به دلیل سهل انگاری در انبارها متروکه شده و بعضا فاسد و غیر قابل استفاده شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.