خروج ۵ شهرستان گیلان از وضعیت قرمز کرونایی

گیل نامه / رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با اشاره به خروج پنج شهرستان استان از وضعیت قرمز کرونایی، بر ضرورت تداوم اجرای طرح جامع محدودیت‌های هوشمند متناسب با تغییر رنگ‌بندی‌ها و نیز تسریع در تزریق دُز دوم واکسن مشمولان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و شهیدان والامقام رجایی و باهنربا اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی های اعلام شده در ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: پنج شهرستان گیلان از شرایط قرمز کرونایی خارج شده و هم اینک رودسر، املش، شفت، فومن و رضوانشهر در شرایط نارنجی قرار دارند و متناسب با این وضعیت، مدیریت محدودیت‌های هوشمند اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه به واسطه برقراری محدودیت‌های کرونایی هم در بخش فعالیت اصناف و هم تردد بین استانی، شاهد تأثیر مثبت آن بوده‌ایم، افزود: باتوجه به شکننده بودن شرایط، انتظار است با استمرار رعایت توصیه‌های مراقبتی از سوی مردم، روند بهبود شرایط تداوم یافته و شمار بیماران و مبتلایان، روز به روز کاهش یابد.

رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان به کاهش ۲۰ درصدی تعداد بیماران بستری‌ در بیمارستانی و نیز سیر نزولی مراجعه بیماران سرپایی به مراکز تشخیصی‌ و درمانی اشاره کرد و گفت: این سیر نزولی در سایه همکاری مردم، مشارکت اصناف، تلاش کادر درمان بیمارستان‌های دولتی، تأمین اجتماعی و غیردولتی، فرمانداران، شهرداران، کمیته‌های ستاد استانی و شهرستانی، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، هلال احمر، صمت و شرکت‌های تولیدکننده اکسیژن است.

استاندار گیلان با یادآوری چند باره اهمیت مراعات پروتکل‌ها و نقش مهم این امر در قطع زنجیره انتقال ویروس، خواستار توجه بیشتر هم‌ استانی‌ها به موضوع یادشده و در عین حال؛ استمرار نظارت‌های جدی بر رعایت محدودیت‌های کرونایی توسط اصناف شد.

وی به جلسه گذشته ستاد استانی مدیریت کرونا و تأکید بر ضرورت چاره‌اندیشی فوری برای معطل نشدن مردم در مراکز تجمیعی واکسیناسیون، عدم شکل‌گیری تجمعات انسانی و صف‌های طولانی خودرویی اشاره کرد و افزود: طبق گزارش‌های رسیده، وضعیت بهتر شده و شاهد رضایت نسبی مردم بوده‌ایم که انتظار دارم رضایت کامل شهروندان جلب شود.

زارع لزوم تلاش برای افزایش میزان دسترسی به واکسن را مورد تأکید قرار داد و گفت: اولویت تزریق واکسن با دوز دوم باشد تا در مدت مقرر، نگرانی برای مردم ایجاد نشود.

استاندار گیلان مشارکت گروه‌های جهادی و بسیجیان به ویژه در تهیه ۵۰۰ کپسول اکسیژن را بسیار اثرگذار دانست و خواستار استمرار چنین حرکت‌های امیدوارکننده‌ای شد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر لزوم استمرار آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی‌ها در جهت تداوم مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی، پرهیز از حضور در اجتماعات و ترددهای غیرضروری توسط کارگروه رسانه و فضای مجازی، صداوسیما و رسانه‌ها تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، سیره آنان را الگوی جامع مدیریتی برای خدمت به مردم در نظامی دانست که مردم در آن جامعه، ولی نعمت هستند و تصریح کرد: با تأسی از سلوک آن شهیدان والامقام که صرفاً در اندیشه خدمت به مردم و گره‌گشایی از امور آنان بودند، بسیاری از دشواری‌های امروز، رفع می‌شود و شاهد گشایش های زیادی خواهیم بود.

زارع همچنین پنجم شهریورماه روز داروساز را به فعالان این عرصه تبریک گفت و از اقدامات ارزنده این قشر از جامعه پزشکی در دوره شیوع کرونا قدردانی کرد.

در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا به ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه خود پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.