حمایت معاون سیاسی استانداری گیلان از ورزش اسپوکس

سرویس ورزشی :

اختصاصی _ گیل نامه / چند تن از اعضای هیئت رئیسه اسپوکس گیلان با معاون سیاسی استانداری گیلان دیدار و به گفتگو پرداختند و این جلسه حامل خبر های خوش شامل مساعدت های مالی ، فرهنگی در راستای ارتقا و توسعه این ورزش نوپا و جذاب بود.

 

 

 

در این جلسه  “محمدرضا هاشم پور پاشاکی” بنیانگذار ورزش اسپوکس و رئیس انجمن اسپوکس ایران  ، منوچهر محسنی سیگارودی و ایزدیار به ترتیب رییس و دبیر کمیته اسپوکس گیلان حضور داشتند و طی گفتگویی ارسلان زارع قول مساعدت و کمک های چندجانبه به جهت توسعه ورزش اسپوکس در گیلان و سطح کشور را داد .

 

اسپوکس دارای ۴ وسیله ابزار مبارزه شامل شمشیر کوتاه تکی و شمشیر کوتاه دوبلو شمشیر بلند و نیزه یک سر و دوسر تمامی دستورات و احترامات ایرانی بوده بعنوان مثال  شمشیر کوتاه بنام آکیناکه که شمشیر باستانی ایرانی است؛ اسم این ورزش مخفف ورزش «سریع ترین باهوش ترین و قوی ترین» است  و یک ورزشکار  هرچقدر این سه خصیصه را داشته باشد در آن موفق تر خواهد بود . اسپوکس ورزش بسیار مفرح و هوازی است و در ارتقا روحیه شجاعت پذیری و دلیری کودکان و نوجوانان  موثر می باشد .

 

رئیس کمیته اسپوکس گیلان در این دیدار افزود : انتظار می رود به تدریج مراکز باشگاهی اسپوکس در ۱۸ کشور خارجی گسترش داده شود.

وی درباره جایگاه اسپوکس در ایران تصریح کرد : براساس آخرین آمار منتشرشده، استان گیلان مقام نخست در رده های مختلف سنی را در اختیار دارد و این نیازمند توجه بیشتر مدیران و مسئولان ورزشی استان هم از نظر مالی هم فرهنگی در راستای بسط و گسترش آن بخصوص در قشر جوانان علاقه مند و ورزشکار جامعه می باشد .

 

گفتنی است ،  فدراسیون انجمن‌های ورزشی ۲۰ انجمن و بیش از ۳۵ رشته را تحت پوشش دارد و به عنوان یکی از بزرگترین فدراسیون‌ها و تشکل‌های ورزشی کشور فعالیت میکند که در این بین اسپوکس  با  تلاش‌های مستمر و پیگیر کمیته های استانی و مدیریت دلسوزانه استادبزرگ رزمی “محمدرضا هاشم پور پاشاکی” به عنوان یکی از انجمن‌های تازه تاسیس پیشرفت خوبی در زمینه تشکیل کنفدراسیون آسیا در ایران و گرفتن چند کرسی و متعاقب آن جذب چند کشور آسیایی در این مدت کوتاه داشته است .

شایان ذکر است ؛ پایگاه خبری _ تحلیلیگیل نامه حامی رسانه ای اسپوکس گیلان می باشد .

 

کانال پرمخاطب گیل نامه
#گیل_نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.