حق رشت و شهرهای گیلان ضایع شده است

رییس شورای شهر رشت:

گیل نامه /  رمضانپور نرگسی عقب افتادگی رشت از شهرهای دیگر کشور را نبود مدیران گیلانی در بدنه دولت ها دانست و گفت: حق رشت و شهرهای گیلان طی ۴۰ سال گذشته ضایع شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /  «احمد رمضانپور نرگسی» در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر که امروز(چهارشنبه،۳ دی) تشکیل شد، با اشاره به افتخارات رشت در سده ی گذشته اظهار کرد: شهری که روزگاری نخستین های کشور در آن رقم می خورد، امروز از سایر شهرها عقب افتاده است.

 

رییس شورای شهر رشت با بیان اینکه در طول ۴۰ سال گذشته، فرزندان گیلان در بدنه دولت ها سهمی نداشته اند افزود: حضور دولتمردان از هر استان و شهری در بدنه دولت ها موجب رشد و توسعه آن شهرها شده که متاسفانه این مهم برای گیلان طی ۴۰ سال گذشته رخ نداده و امروز شاهد ضایع شدن حق شهرهایی مانند رشت در کشور هستیم.

رییس شورا با انتقاد از عدم پیشبرد طرح تراموای رشت گفت: بسیاری از طرح های اینچنینی با کارشکنی برخی از افراد به راحتی از رشت گرفته شده و به شهرهای دیگر اعطا می شود که نمونه بارز آن، طرح تراموا است که متاسفانه با عدم همراهی مسئولان همین شهر و استان در بلاتکلیفی است.

رمضانپور به انحلال سازمان موتوری شهرداری هم اشاره و بیان کرد: اگر امروز سازمان موتوری شهرداری منحل نشده بود و ماشین الات آن به حراج نرفته بود، وزارت کشور از منابع ملی موظف به نوسازی آن و اعطای ماشین آلات سنگین برای مدیریت و کنترل مواقع بحرانی مانند بارش برف بود.

وی افزود: در زمستان پیش رو که پیش بینی ها از بارش برف در آن خبر می دهند باید آمادگی لازم را داشته باشیم هرچند کنترل و مدیریت برف در شهرها صرفا بر عهده ی مدیریت شهری نیست.

رییس شورا خواستار تشکیل ستاد بحران شهرستان رشت شد و گفت: احیای سازمان موتوری شهرداری باید در اولویت قرار گیرد تا با بهره مندی از تجارب سال های گذشته بتوانیم آمادگی لازم برای روزهای بحرانی زمستان را داشته باشیم.

*عملکرد شهرداری در برف سال گذشته رضایت شهروندان را جلب نکرد

« فاطمه شیرزاد» در ستاد بحران شهرداری هم در این جلسه، با اشاره به بودجه ۹ میلیاردتومانی شهرداری برای نوسازی ماشین آلات سنگین در سال ۹۹ اظهار کرد: در بارش برف سال گذشته، نتوانستیم عملکرد خوبی نشان دهیم و رضایت شهروندان جلب نشد.

نماینده شورای شهر رشت افزود: تعمیرات و تحویل ماشین آلات سنگین به مناطق پنج گانه شهرداری باید هر چه سریعتر انجام گیرد تا در زمان بارش با مشکلات عدیده ای رو به رو نباشیم.

وی بر تامین لباس گرم و تجهیزات شخصی مناسب برای نیروهای کارگری و حوزه خدمات شهری در زمستان امسال تاکید کرد و گفت: بسیاری از نیروهای کارگری در باران شدید ماه گذشته از عدم دسترسی به لباس مناسب گرم ناراضی بودند که شهرداری موظف است این امور را به شرکت های پیمانکار طرف قرارداد تاکید کند.

عضو شورا مدیریت منابع مالی موجود برای بحران برف را متذکر شد و خاطرنشان ساخت: باید حداقل هر سال نسبت به خرید تجهیزات سنگین و نیمه سنگین برای مواقع بحرانی اقدام کرد تا بتوانیم خدمات بهتری در زمان وقوع بحران به شهروندان ارائه کنیم.

خبر فارسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.