حضور باشکوه مردم از هر دو جناح در انتخابات مستلزم این است که آن ها را به آینده نظام امیدوار کنیم

مجید محتشمی بیان کرد:

گیل نامه / با توجه به شرایطی که به مرور در کشور بوجود می آید، در انتخابات جمهوری سیزدهم کماکان اصلاح طلبان از شانس پیروزی بیشتری برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل‌نامه /  مجید محتشمی، دبیرکل حزب آزادی و فعال سیاسی اصلاح طلب درپیرامون تاثیر انتخابات ایالات متحده بر انتخابات ۱۴۰۰ ایران؛ اظهار داشت: در ابتدا جریان های سیاسی کشور(اصولگرایان و اصلاح طلبان) باید تلاش کنند تا انتخاباتی پرشور و با حضور گسترده عموم مردم برگزار شود. همه باید تلاش کنیم به جای تضعیف روحیه مردم و ناامید کردنشان، آن ها را به شرکت در انتخابات تشویق کنیم. اگر قرار باشد، حتی اگر ۷۰درصد رای دهندگان در انتخابات شرکت کنند باید ۳۵میلیون رای در صندوق ها جمع آوری شود.
حضور باشکوه مردم از هر دوجناح در انتخابات مستلزم این است که آن ها را به آینده نظام امیدوار کنیم. این تلاش باید سرلوحه امور انتخاباتی هر دو جناح در کشور باشد.
محتشمی خاطرنشان کرد: طبعا انتخابات آمریکا با توجه به اینکه قدرت اقتصادی و نظامی بالایی دارد، قطعا هم در کشور خودش و هم در سایر نقاط جهان تاثیراتی خواهد داشت. قطعا مردم آمریکا یک نه بزرگ به ترامپ گفتند. این نه بزرگ؛ نه به خشونت، هتاکی و نه به دروغ بود طبعاً نتیجه انتخابات آمریکا بر انتخابات ۱۴۰۰ ایران و آینده روابط بین دو کشور به طور متقابل تاثير خواهد داشت.
این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران باید استراتژی تعامل سازنده در عرصه روابط بین الملل باشد، تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید از مذاکره کردن با هیچ کشوری ترس داشته باشیم. اوج مبنای حکومتی که پیامبر اسلام در مدینةالنبی پی ریزی کردند؛ با مذاکراتی بود که منجر به صلح حدیبیه شد.
وی افزود: آقای ظریف و تیمشان در مذاکرات ۵+۱ به خوبی توانستند، با حفظ اصول استقلال و از موضع برابر با قدرت هاي مذاكره كننده، فضاي جلسات را به خوبي مديريت نمايند.
در هر صورت ما با هر کشوری که خواهان داشتن روابط برابر با ماست، باید با محوریت حفظ منافع کشورمان مي توانيم وارد مذاکره شویم.
دبیرکل حزب آزادی عنوان کرد: تلاش اصلاح طلبان بر این است که تعامل سازنده در عرصه بین الملل را به عنوان یک استراتژی و یک راهبرد مهم و اساسي برای پیشبرد اهداف نظام پیش بگیرند.
وی تصریح کرد: شروع به کار مدیریت جدید کاخ سفید، رجوع به برجام و نحوه گفتگو و نوع زبان دیپلماسی و حتی چگونگي مذاکره ای که بعدً با آن ها خواهیم داشت تاثیر بسزایی در گشایش فضای بین المللی برای حضور فعال تر ایران و هم گشایش در عرصه داخلی کشور، بویژه شرایط اقتصادی خواهد داشت.
بنابراين بهبود همه این روندها باعث امیدوارتر شدن مردم و این امیدواری باعث شرکت با شکوه در انتخابات خواهد شد.
محتشمی در پایان اظهار داشت: انتخابات حداقلي مجلس یازدهم اصلا به عنوان شاخصی برای پیروزی اصولگرایان در انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری محسوب نمی شود. چراکه به صورت گسترده کاندیداهای اصلاح طلبان در سراسر کشور حذف و کنار گذاشته شدند. لذا عرصه رقابت خالی شد از نيروهاي توانمند، و آماده شد، برای نیروهایی که از پختگي لازم و سابقه و رزومه مدیریتي قوی برخوردار نبودند، و به همین دلیل است که در حال حاضر انسجام اصولي در اقدامات چند ماهه آنها مشاهده نمي شود، و به عبارتي فرمان مجلس در حال گیج زدن است.
اما مهم این است که با توجه به شرایطی که در کشور و عرصه روابط بين المللي بمرور بوجود می آید، در انتخابات جمهوری سیزدهم کماکان اصلاح طلبان از شانس پیروزی بیشتری برخوردار هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.