رئیس کمیسیون فرهنگی شورا : تشکیل شورای ورزشی محلات از اقدامات شورای ششم / علوی ، شهردار رشت : احیاء و توسعه ورزش محله ای با تشکیل شورای ورزش محلات

در نشست با هیات‌های ورزشی ؛

گیل نامه / صبح امروز سه شنبه ۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ جلسه بررسی احیاء و توسعه ورزش محلات با حضور نادر حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، رضا عاشری عضو شورای اسلامی شهر رشت، سید امیر حسین علوی شهردار رشت، لیلا عزیزی مشاور بانوان شهرداری رشت و گروهی از روسای هیات‌های ورزشی برگزار شد.

گیل نامه / نادر حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با بیان اینکه در این دوره شورا فعالیتهای فرهنگی و ورزشی در محلات شهر در دو سطح پیگیری می گردد، اظهار کرد: انعقاد تفاهمنامه ها، برنامه ریزیها، همکاریهای مشترک و هماهنگی های اجرای برنامه ها در دو سطح ستاد و صف پیگیری و دنبال خواهند شد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ورزشی سپاه گیلان با شهرداری رشت برای ۵۵ مسابقه محله، بیان داشت: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده در ستاد، مسابقات و فعالیتهای ورزشی در سطح محلات با اولویت محله‌های کم برخوردار از امکانات ورزشی در طول سال برگزار می گردد که آغاز این اقدام مشترک همزمان با دهه مبارک فجر امسال خواهد بود.

 

نادر حسینی تشکیل شورای ورزشی محلات متشکل از بانوان، آقایان، نمایندگان مساجد، مدیران مدرسه و همه فعالان محله را مورد اشاره قرار داد و افزود: هدف ما این است که از همه ظرفیتهای موجود در محلات جهت توسعه فعالیتهای فرهنگی و ورزشی بهره مند گردیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در پایان تشکیل شورای ورزشی محلات را از اقدامات شورای ششم خواند.

سید امیر حسین علوی شهردار رشت نیز در این جلسه فلسفه این حرکت شهرداری را احیاء و رونق ورزش محله خواند و با تأکید بر پرهیز از موازی کاریها، اظهار داشت: فعالیتهای شهرداری رشت نمی بایست با هیأت های ورزشی و سایر نهادهای فعال در این حوزه همپوشانی داشته باشد.

 

شهردار رشت با تأکید بر تدوین پیوست محله برای هر یک از رشته های ورزشی اذعان داشت: می بایست از برگزاری برنامه های ورزشی به صورت متمرکز در سالنهای مرکزی شهرداری اجتناب نمود و مکان برگزاری برنامه ها و مسابقات را بر اساس پتانسیلها و استعدادهای بالقوه هر یک از محلات تعیین و برنامه ریزی نمود.

 

سید امیر حسین علوی با بیان اینکه به منظور احیاء ورزش محلات به دنبال یک ثمره خیر و ایجاد حرکت جدید در عمق محلات هستیم، گفت: در همین راستا از آنجا که فعالیتهای ورزشی سپاه با پیوستهای وسیع همراه بوده و از عمومیت بیشتری نیز برخوردار است، خواهان به اشتراک گذاری ظرفیتها و انجام اقدامات و فعالیتهای مشترک می باشیم. 

 

شهردار رشت با بیان اینکه صرفا به دنبال مشارکت و برگزاری مسابقات همچون سالهای گذشته در مناسبتهای ویژه نیستیم و می بایست بر روی رونق ورزش محلات، احیاء زمینها و باشگاههای ورزشی محلات و همچنین تشکیل شورای ورزش محلات هدف گذاری و برنامه ریزی نمائیم، اذعان داشت: حتی اگر در ابتدای امر به جای برگزاری برنامه ها و مسابقات ورزشی حرفه ای، پرهزینه و با سطح کیفی بالا، با فعالسازی شورای ورزش محلات و همچنین بهره گیری از ظرفیت پایگاههای بسیج به دنبال رونق و توسعه برنامه های ورزشی در سطح محلات در حد متوسط باشیم، بخشی از اهدافمان محقق گردیده است.

 

علوی یکی از اصلی‌ترین موضوعات مدنظر شهرداری رشت را احیاء ورزش و کشف استعدادهای محلات و معرفی آنها عنوان نمود و افزود: تکلیف و رسالت ما رونق و گسترش ورزش محلات است و در این راستا با اتخاذ نگاه و رویکرد سلامت و نشاط اجتماعی می بایست، تقویت باشگاههای محلی و سالم سازی جامعه را در اولویت سیاستها و برنامه ها قرار دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.