حدود ۷۰۰ شرکت تعاونی طی هشت سال در گیلان تشکیل شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان :

گیل نامه / مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از تشکیل ۶۹۹ شرکت تعاونی با ۱۹ هزار و ۸۰۰ نفر عضو و سرمایه ای بالغ بر یک هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال با ایجاد فرصت شغلی برای هشت هزار و ۳۹۹ نفر در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / عباس علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان به بخشی از اقدامات انجام شده توسط اداره کل در دولت تدبیر و امید پرداخت.

عباس علیزاده از تشکیل ۶۹۹ شرکت تعاونی با ۱۹ هزار و ۸۰۰ نفر عضو و سرمایه ای بالغ بر یک هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال با ایجاد فرصت شغلی برای هشت هزار و ۳۹۹ نفر در دولت تدبیر و امید خبر داد.

مدیرکل اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید از مجموع شانزده شهرستان استان تاکنون هشت شرکت تعاونی توسعه و عمران با ۱۲ هزار و ۲۶۷ عضو تشکیل شد که پنج تعاونی دیگر در شرف تاسیس است.

وی همچنین با اشاره به تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر اختصاص داده شده به استان اضافه کرد: طی برنامه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در بخش های دستگاههای اجرایی و نهادهای حمایتی ( کمیته امداد امام(ره)، بنیاد شهید ، و امور ایثارگران و بهزیستی) در مجموع تعداد ۶ هزار و ۷۳۶ طرح با مبلغ پنج هزار و ۶ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۹ هزار و ۶۲۴ نفر انجام شده است.

علیزاده با بیان اینکه این طرح ها با تمرکز و اولویت بخش های واجد مزیت نسبی در استان تامین شده اند ، افزود: همچنین در این دوره زمانی ۶ هزار و ۱۵۰ نفر با اشتغال هفت هزار و ۷۴۶ نفر ار اعتبارات مشاغل خانگی پرداخت شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان یکی دیگر از اقدامات بنیادین این اداره کل را ارتباط کنش گران بخش دولتی و غیر دولتی با کارآفرینان از طریق تاسیس کانون کارآفرینی در استان عنوان و تصریح کرد: این کانون به مثابه اتاق فکر کارآفرینان تمامی ذی نفعان حقیقی و حقوقی اعم از غیر دولتی و دولتی را به یکدیگر مرتبط می کند.

به گفته علیزاده؛ تاسیس ۱۹ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی و انجمن صنفی این مرکز به همراه تاسیس ۳ کافه کارآفرینی ، یک باشگاه کارآفرینان نوجوان ، دو فضای کار مشترک ، ۶ مرکز شتابدهنده از دیگر اقدامات این اداره کل در این دوره بوده است؛ ضمن آنکه به برگزاری جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استانی با هدف نهادینه سازی فرهنگ کارآفرینی و نوآوری در استان می توان به عنوان اقدامات دیگر اشاره کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ادامه داد: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در استان به منظور طرح شکایت از سوی کارگران و کارفرمایان لازم بود که افراد شخصا به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه و نسبت به اقامه دعوا اقدام کنند و براین اساس و به منظور جلوگیری از مراجعه حضوری کارگران و کارفرمایان نسبت به راه اندازی دادرسی الکترونیکی در استان اقدام و تلاش های بی وقفه ای در این خصوص صورت گرفت تا کارگران و کارفرمایان بتوانند از طریق کارتابل الکترونیکی خود نسبت به طرح شکایت اقدام و تمامی اوراق دعوا را از صفحه اختصاصی خود در سامانه جامعه روابط کار مشاهده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.