جلسه هم اندیشی و ارائه راهكار با نیروی انتظامی در راستای كاهش سرقت تجهیزات برق در استان گیلان

در شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برگزار شد:

گیل نامه / جلسه هم اندیشی و ارائه راهکار در راستای پیشگیری از وقوع سرقت تجهیزات و تاسیسات شبکه توزیع برق استان گیلان با حضور محمد اسماعیل هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ،سرهنگ محمود حافظی فرمانده انتظامی شهرستان رشت؛سرهنگ صفری جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان رشت ،سرهنگ شعبان زاده جانشین پلیس آگاهی استان گیلان ،مدیر امور توزیع برق شهرستان رشت و مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / محمد اسماعیل هنرمند در آغاز ضمن تشکر از خدمات ارزنده زحمت‌کشان نیروی انتظامی و همچنین تعامل و همکاری موثر این نیرو با شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ، به تشریح گستردگی شبکه های سیمی توزیع برق در سراسر استان و لزوم تقویت تعاملات فی مابین این شرکت و نیروی انتظامی در راستای همکاری در شناسایی ،کشف و جلوگیری از وقوع سرقت در تاسیسات شبکه های برق با تکیه بر دیدگاه برنامه محور و همچنین اقدام هماهنگ طرفین با  استفاده  ظرفیت های موجود پرداخت.

وی گفت: بیش از ۱۴ هزار کیلومتر از شبکه های توزیع برق استان سیمی و فرسوده هستند که طی برنامه ریزی صورت پذیرفته و در قالب طرح های جهادی تبدیل شبکه سیمی به خودنگهدار هر ساله بین ۱۰۰۰ تا حداکثر ۲۰۰۰ متر از شبکه های موجود سیمی فوق با کابل خودنگهدار جایگزین میشود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ضمن تشکر مجدد از نهادهای انتظامی استان به دلیل همکاری در تشکیل گشت های تلفیقی و استفاده حداکثری از ظرفیت بسیج به منظور بازدید از تاسیسات و تجهیزات شبکه برق افزود : سرقت تجهیزات شبکه های توزیع برق به یکی از مشکلات عدیده این صنعت مبدل شده است و این ناهنجاری اجتماعی شوم ، نه تنها به این صنعت زیر بنایی مستقیماً آسیب‌های جدی می‌رساند بلکه به مشترکین و تولیدات کشاورزی، صنعتی، تجاری و به طور کلی افراد جامعه نیز زیان‌های عمده ای وارد می‌سازد.

هنرمند تاکید کرد: در خلال امور جاری برای تامین و نگهداری شبکه های توزیع برق ، این گونه سرقت ها سبب خاموشی های طولانی مدت شده و فشار مضاعفی به کارکنان بخش اجرایی این شرکت و همچنین مشترکین منطقه وارد می سازد،بطوری که روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ مورد گزارش سرقت سیم های شبکه های توزیع برق در سراسر استان به همکاران مان در واحدهای اتفاقات و ۱۲۱ اطلاع رسانی میشود .

وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری  علیرغم اقدامات نظارتی و پیشگیرانه  ۷۲۰ فقره سرقت سیم گزارش و ثبت شده که این موضوع خسارتی قریب به ۱۰۰ میلیارد ریال به تاسیسات شرکت وارد آورده است، همچنین از دیگر موارد سرقت انرژی مربوط به استخراج غیرمجاز رمزارز می باشد که باهمکاری نیروی انتظامی این مراکز کشف و مورد پیگرد قضایی قرار می گیرد و گفتنی است از سال گذشته تا کنون، بیش از ۵ هزار دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در گیلان شناسایی شده است که بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال به صنعت برق استان خسارت وارد کرده اند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان در پایان اظهار داشت: این شرکت با بیش از  ۳۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط افتخار خدمت رسانی به یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک برق در استان را دارد .

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رشت نیز در ادامه این نشست ضمن تاکید بر حضور مستمر و مداوم پلیس در تمامی صحنه‌های جامعه، ضمن اشاره به ضرورت ارتباط بیشتر نیروی انتظامی با شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، آمادگی این نهاد انتظامی را در کمک به اجرای برنامه های عمرانی این شرکت و تامین امنیت اموال و دارایی‌های صنعت برق و شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اعلام کرد.

سرهنگ محمود حافظی افزود: ارتباطات نزديك و درك متقابل سازمانها از وظايف يكديگر،در بازخورد ماموريت هاي نيروي انتظامي بسيار موثر است كه خوشبختانه اين مهم (تعاملات دوسویه ارگان ها كه لازمه جامعه پوياست) در همكاري متقابل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان و نیروی انتظامی به بهترین نحو ممکن محقق شده است.

وی با تاكيد بر نقش همدلي و همیاری سازمان ها با يكديگر گفت: خوشبختانه در شرايط كنوني امنيت جامعه ما زبانزد دوست و دشمن است، اما لازمه ارتقاء و افزایش امنيت اجتماع، همدلي ،همیاری و پشتیبانی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.