جریمه نقدی ۵۰۰ هزار تومانی برای ۱۰۰ خودروی متخلف در گیلان؛ ۳۸ خودرو به‌مدت یک ماه توقیف شدند

گیل نامه /  استاندار گیلان از جریمه نقدی ۵۰۰ هزار تومانی برای ۱۰۰ خودروی متخلف در این استان خبر داد و گفت: ۳۸ خودرو به‌مدت یک ماه توقیف شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /  ارسلان زارع امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر استمرار پویش «در خانه بمانیم» برای مهار بیماری کرونا در گیلان اظهار داشت: ارزیابی‌ها حاکی از آن است که اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا به امروز موفقیت آمیز بوده است و تنها تعدادی از هموطنان که از اجرای این طرح مطلع نبودند توسط عوامل اجرایی این طرح به استان‌های خود بازگردانده شدند.

استاندار گیلان با اشاره به جریمه نقدی ۵ میلیون ریالی حدود ۱۰۰ خودرو به‌دلیل بی‌توجهی به قوانین و هشدارها خاطرنشان کرد: ۳۸ خودرو نیز به‌دلیل زیر پا گذاشتن قوانین وضع شده به‌مدت یک ماه توقیف شدند و در روز نخست اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در گیلان این خودروها را به پارکینگ انتقال دادیم.

نماینده عالی دولت در گیلان از مردم خواست که نکات بهداشتی و قرنطینه خانگی را در ایام تعطیلات نوروز و به‌ویژه در روز سیزدهم فروردین و روز طبیعت رعایت کنند و افزود: پلیس در صورت مشاهده تخلفات و خودروهای غیربومی شهرها ناچار به اعمال قانون و جریمه خواهد بود.

زارع با اشاره به مشکلات احتمالی مردم ناشی از بسته بودن مغازه‌ها و عدم فعالیت برخی اصناف برای تهیه اقلام مورد نیاز زندگی خاطرنشان کرد: مقرر شد سامانه‌ای توسط سازمان صمت و اتحادیه اصناف و اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات طراحی شود تا در آن فروشگاه‌های بزرگ برای تامین محصولات مورد نیاز مردم تحمیع شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه وظیفه نظارت بر قیمت و کیفیت کالاها بر عهده کارگروه تولید، توزیع و نظارت ستاد مدیریت بیماری کرونا استان با همکاری تعزیرات حکومتی است گفت: اجازه ورود خودرو با پلاک غیر بومی به شهرستان‌های دارای کمربندی را مگر در شرایط اضطراری نخواهیم داد.

وی از ارائه تسهیلات با بهره ۱۲ درصد توسط دولت به صاحبان مشاغلی که در این مدت دچار زیان اقتصادی شدند خبر داد و عنوان کرد: به سازمان‌های ذی‌ربط ابلاغ شد که نسبت به شناسایی و هدایت آسیب دیدگان ناشی از شیوع کرونا به بانک‌های عامل اقدام کنند تا این طرح بدون مشکل اجرایی شود.

تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.