تویوتا کرولا هیبرید با سایپا به ایران می‌آید

 گیل نامه /   براساس پیگیری‌های خبرنگاران حوزه خودرو، سایپا مجوز واردات نسخه هیبریدی تویوتا کرولا را دریافت کرده است و نسخه‌های اولیه این خودرو اکنون وارد ایران شده‌اند. همچنین تصاویری از این خودرو در ایران به دست ما رسیده است. سایپا تصمیم دارد تا پایان سال جاری، ۲۰۰ دستگاه تویوتا کرولا هیبریدی مدل ۲۰۲۳ را به بازار ایران عرضه کند. همچنین سایپا در تلاش است تا پس از عرضه اولیه ۲۰۰ دستگاهی، هزار دستگاه دیگر تویوتا کرولا هیبریدی ۲۰۲۳ را به بازار ایران عرضه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /      واردات تویوتا کرولا هیبریدی در حالی صورت می‌گیرد که معین خودرو مجوز واردات نسخه‌های درون‌سوز این خودرو را برعهده دارد و تاکنون دو مدل تویوتا کرولا ۱۲۰۰ و تویوتا کرولا ۱۵۰۰ را به بازار ایران عرضه کرده است. پیش از این نیز شاهد اعطای مجوز واردات خودروهای نیسان به چند شرکت مختلف بوده‌ایم.

نسخه هیبریدی تویوتا کرولا ۲۰۲۳ از ترکیب موتور ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی بنزینی به همراه موتور برقی بهره می‌برد. پیشرانه هیبریدی این خودرو در مجموع ۱۳۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند.

تویوتا کرولا هیبرید

گیربکس CVT مخصوص خودروهای هیبریدی موسوم به E-CVT نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد. بنابراین تویوتا کرولا هیبریدی از نظر رفتار مشخصات فنی به نسخه‌های قبلی تویوتا کرولا هیبریدی شباهت دارد که در سالیان گذشته وارد ایران شده‌اند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو، بزرگترین مزیت آن برای مصرف‌کنندگان است. کرولا هیبریدی در سیکل ترکیبی به ازای هر صد کیلومتر پیمایش، حدود ۴ لیتر بنزین می‌سوزاند.

تویوتا کرولا هیبریدی ۲۰۲۳ در قالب نسخه الیت به بازار ایران عرضه خواهد شد، بنابراین امکانات رفاهی آن در سطح متوسط قرار دارد. البته امکانات ایمنی کامل شاهد شش کیسه هوا به همراه دستیارهای رانندگی خودران سطح دوم را در این خودرو خواهیم دید. قیمت این خودرو در بازارهای جهانی حدود ۲۳ هزار دلار است اما به دلیل عوارض مناسب واردات خودروهای هیبریدی، انتظار داریم تا این خودرو با رقمی مطلوب به بازار ایران برسد. اخبار مربوط به عرضه تویوتا کرولا هیبریدی در سامانه یکپارچه را از طریق خودروبانک به شما اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.