توقف تولید کراس اوور KMC K7، جایگزین جدید کراس اوور کرمان موتور را بشناسید + مشخصات

گیل نامه /    شرکت کرمان موتور پس از مدتی تولید خودروی کراس اوور KMC K7 را متوقف کرده است. این خودرو که در واقع همان جک S7 بود و تحت برند کرمان موتور در ایران عرضه می‌شد، قرار است با مدل جدیدتر JS6 جایگزین شود.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /          KMC K7 از یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد که حجم آن ۱۴۹۹ سی‌سی است. این موتور با تنفس توربوشارژ، حداکثر قدرت ۱۷۴ اسب بخار در ۴۸۵۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۵۱ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. قدرت تولیدی توسط یک جعبه‌دنده دوکلاچه ۶ سرعته به دیفرانسیل جلو منتقل می‌شود.

K7 در ۱۱.۹۳ ثانیه قادر به رسیدن از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بود و حداکثر سرعت آن به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسید.

این خودرو در مصرف سوخت نیز عملکرد قابل قبولی داشت، به طوری که میزان مصرف سوخت ترکیبی آن ۸.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده بود. این مقدار برای مصرف درون شهری ۱۰.۱ و برون شهری ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بود. حجم باک بنزین نیز ۶۴ لیتر است که برای یک خودروی خانواده مناسب به نظر می‌رسد.

ابعاد خودرو عبارت است از: طول ۴۷۹۰ میلی‌متر، عرض ۱۹۰۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۷۶۰ میلی‌متر. فاصله بین دو محور نیز ۲۷۵۰ میلی‌متر است. وزن خودرو بدون بارگیری ۱۷۳۵ کیلوگرم اعلام شده است.

این خودرو از استانداردهای زیست‌محیطی یورو ۵ پیروی می‌کند و از نظر ایمنی نیز در سطح مناسبی قرار دارد.

در مجموع به نظر می‌رسد KMC K7 توانسته بود خود را به عنوان یکی از گزینه‌های خوب در سگمنت کراس اوورهای پرتقاضای بازار ایران مطرح کند.

به احتمال زیاد شرکت کرمان موتور با به‌روزرسانی مدل‌های قبلی خود، سعی در حفظ سهم بازار و جلب رضایت مشتریان دارد. زیرا رقابت در بازار خودرو روزبه‌روز سخت‌تر شده و محصولات باید از نظر کیفیت، امکانات، طراحی و ایمنی همگام با روز باشند.

در نهایت آینده نزدیک نشان خواهد داد که آیا JS6 می‌تواند جایگزین مناسبی برای KMC K7 باشد یا خیر. طرفداران این برند بی‌شک با کنجکاوی انتظار عرضه این مدل جدید را می‌کشند.

کی ام سی JS6، جایگزینی برای KMC K7

آشنایی با کی ام سی JS6، جایگزینی برای KMC K7

شرکت خودروسازی کرمان موتور قصد دارد مدل جدیدی از خودروهای کراس‌اوور را با نام تجاری JS6 روانه بازار نماید. این خودرو در سال ۱۴۰۳ وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد.

JS6 از یک موتور ۴ سیلندر خطی بهره می‌برد که حجم آن ۱۴۹۹ سی‌سی بوده و مجهز به ۱۶ سوپاپ است. پیشرانه این خودرو دارای سیستم تنفس توربوشارژر با فناوری TGDi می‌باشد که طی آن حداکثر ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به دیفرانسیل جلو انجام می‌شود.

عملکرد دینامیکی JS6 در شتاب ۰ تا ۱۰۰ هنوز مشخص نشده است اما حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. این کراس اوور از تعلیق جلوی مک فرسون و تعلیق عقب مولتی لینک بهره می‌برد.

نمای عقب کی ام سی JS6

ابعاد JS6 بدین شرح است: طول ۴۶۰۵ میلی‌متر، عرض ۱۸۹۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۷۰۰ میلی‌متر با فاصله محوری ۲۷۲۰ میلی‌متر. وزن خالص این خودرو ۱۵۹۰ کیلوگرم بوده و حجم باک سوخت آن ۵۵ لیتر است. میزان مصرف سوخت ترکیبی این مدل نیز ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد. اندازه رینگ و لاستیک آن هم ۲۳۵/۵۵R18 خواهد بود.

با توجه به مشخصات ارائه شده، JS6 می‌تواند گزینه خوبی برای خریداران باشد که به دنبال خودرویی اقتصادی و عملکردی هستند. انتظار می‌رود این محصول جدید بتواند سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.