توسعه کشور با تعامل با جهان صورت می گیرد

کیوان محمدی دردیدار با احزاب گیلانی :

گیل نامه / جلسه مجمع خانه احزاب استان گیلان با دکتر کیوان محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان در محل دفتر خانه احزاب گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /   در این جلسه ابتدا داراب مجد رئیس دوره ای خانه احزاب گیلان ضمن خیرمقدم به حضار، دغدغه اصلی احزاب گیلان را توسعه استان دانست وبه همدلی احزاب در این مورد اشاره نمود. سپس هریک از دبیران و یا نمایندگان احزاب اعم از اصولگرا؛اعتدال و اصلاح طلب به مهمترین مسائل و مشکلات کشور و استان و همچنین به چگونگی کارکرد سازمان برنامه وبودجه و انتظارات فعالان سیاسی از این سازمان پرداختند.

چگونگی نظام بودجه بندی؛ نظارت بر چگونگی تخصیص و عملکرد سازمانها در خصوص بودجه دریافتی؛استفاده از نیروهای متخصص در این سازمان،مشکلات زیست محیطی در گیلان استفاده از نخبگان در تنظیم بودجه؛عدم پاسخگویی برخی سازمانهایی که از بودجه بهره می برند ولی پاسخگو نیستند و….از جمله پرسش های نمایندگان احزاب از دکتر کیوان محمدی بود.

سپس دکتر کیوان محمدی ضمن اظهار خرسندی از این که در جمع احزاب استان حضور دارد ؛ گفت; این جمع از مجموعه هایی است که به آن دلبستگی دارم ؛ زیرا کارکرد احزاب ارتباط مستقیمی با مردم دارد و اکثر افراد حزبی در حوزه سیاسی با شفافیت عمل می کنند.

رئیس سازمان برنامه وبودجه گیلان سپس به مقوله توسعه اشاره نمود و ضمن ویژگی های یک کشور توسعه یافته؛ گفت: امروزه توسعه کشور ها با تعامل با جهان ارتباط مستقیمی دارد و کشوری به توسعه دست نمی یابد ؛ مگر این که با دنیا ارتباط و تعامل داشته باشد. دکتر محمدی ضمن وجود مشکلات در کشور بعد از خروج امریکا از برجام و همچنین به تحریم ظالمانه امریکا علیه ایران پرداخت و ادامه داد:با همه مشکلات کشور با این حال نظام و ملت ایران در مقابل زورگویی های نظام سلطه ایستاده اند و ملت ایران نشان داده که تن به ذلت نخواهد داد.
دکتر کیوان محمدی به رویکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان نیز اشاره نمود و خاطرنشان کرد که ما سعی کردیم در فرآیند بودجه در استان از متخصصان و نخبگان بهره گیریم و در این خصوص نیز در سازمان خود به تخصص بها دادیم نه به جناح خاصی.
محمدی افزود در بین همکاران و حتی معاونان خودم نیز هم فرد اصلاح طلب ؛هم اعتدالی و هم اصولگرا وجود دارد وبه جد معتقدم که کارکرد سازمان ما رویکردی علمی و تخصصی است و با نگاه صرف سیاسی نمیشود به اهداف خود رسید.
رئیس سازمان بودجه گیلان به تصویب سند آمایش استان در کمیسیون عالی آمایش بعد از ۱۳ سال اشاره نمودو خاطر نشان کرد; این سند بعد از برگزاری جلسات فراوانی با حضورمسئولان و نخبگان استان به تصویب رسید و به زودی مبنای برنامه ریزی استان قرار خواهد گرفت.وی با اشاره به این که مجموعه های نظارتی دراستان بر عملکرد دستگاه هایی که از بودجه دولتی استفاده می کنند؛ نظارت دارند؛ اشاره کرد و گفت: بهرحال برخی افراد و سازمانها همیشه از نظارت گریزانندو دنبال منافع خودهستند.
دکتر محمدی درادامه به بحث شیرابه ها ؛طرح های زباله سوز ودو رودخانه شهر رشت پرداخت و با اشاره به این که در طول سالهای اخیر به تناوب میلیاردها تومان در این خصوص اختصاص دادیم، اما متاسفانه تاکنون به خروجی مثبتی نرسیدیم افزود; افراد زیادی با انگیزه های مختلف خواستار به دست گرفتن این پروژه ها شدند ولی در عمل مشاهده نمودیم اکثر این افراد توان این پروژه های عظیم را ندارند .

وی افزود مگر ممکن است پروژه هایی، صدها میلیارد تومان هزینه اش باشد ؛بعد ما آن را دست افراد و سازمانهایی دهیم که در این خصوص اصلا تجربه ای ندارند. دکتر محمدی ادامه دادبنظرم ما باید دراین موارد از تجربیات کشورهای پیشرفته در این زمینه استفاده نمائیم.

رئیس سازمان برنامه وبودجه گیلان ضمن اشاره به برخی از پروژه ها نظیر راه آهن ، به مساعدتهای دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درکمک به چنین پروژه هایی پرداخت و افزود:به جای این که از تلاش و کوشش همین تنها فرد گیلانی وتاثیرگذار ما یعنی آقای دکتر نوبخت که در دولت حضور دارد ، تقدیر کنیم. ؛متاسفانه برخی ها به ناحق ایشان را مورد حمله قرار می دهند.

دکتر کیوان محمدی در خاتمه از همه احزاب و جناح های کشور خواست به منافع ملی و توسعه کشورو استان گیلان همت گذارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.