توزیع کود شیمیایی در گیلان

گیل نامه / ۳۱ هزار تن کود شیمیایی میان کشاورزان گیلان توزیع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی   گیل نامه  /  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت : تاکنون حدود۳۱ هزار تن انواع کودهای شیمیایی نظیر ازته ، فسفاته و پتاسه در استان توزیع شده است .

مسعود الماسی با بیان اینکه هیچ نگرانی برای تامین به موقع کود مورد نیاز کشاورزان وجود ندارد افزود : این میزان کودهای شیمیایی بین شالیکاران و چایکاران در کارگزاری‌های بخش خصوصی و تعاونی‌های روستایی گیلان توزیع‌شد.

وی اضافه کرد : هم‌اکنون حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی در انبارها گیلان موجود است  و۳ هزار و ۵۰۰ تن دیگر نیز از کارخانه‌های پتروشیمی در حال حمل به استان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه ارقام هاشمی ، علی کاظمی ، صدری ، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود از رقم‌های پرمحصولی هستند که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود ، افزود : در این میان بیشترین رقم‌های کشت‌شده برنج در این استان ، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که بیش از ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود و بیشترین زمین شالیکاری استان نیز در شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا وجود دارد.

گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد که هرسال یک ‌میلیون و۲۰۰ هزار تن شلتوک و حدود ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج سفید تولید می شود.

گیلان بزرگ ‌ترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار ، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیر کشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.