توافق روسیه و اسرائیل بر سر عدم ارسال تسلیحات پیشرفته به تهران!

ادعای العربی الجدید:

گیل نامه /     بر اساس ادعای العربی ‌‌الجدید، تل آویو با مسکو به تفاهمی رسیده‌اند که در آن مسکو از ارسال سلاح به تهران خودداری می‌کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /      وب‌سایت العربی ‌‌‌‌‌الجدید به نقل از  شبکه ۱۲ اسرائیل ادعا کرد، تل آویو با مسکو به تفاهمی رسیده‌اند که بر اساس آن مسکو از ارسال سلاح به تهران خودداری می‌کند.

بر اساس این گزارش، اسرائیل نگران این است که روسیه در ازای دریافت [ادعایی] پهپادهای ایرانی، جت‌های جنگنده و سامانه‌های دفاع هوایی به ایران بدهد.

به ادعای این کانال، این مذاکرات در دوره پیچیده‌ای برای اسرائیل اتفاق می‌افتد که در آن این رژیم نگران تقویت توان نظامی ایران است. این گزارش مدعیست تهران در ازای تامین پهپادها به روس‌ها درخواست‌هایی داشته است. اکنون اسرائیل خواهان عدم پاسخ‌گویی روسیه به درخواست ایران است و در مقابل وعده داده که تسلیحات تهاجمی به اوکراین ارائه نکند‌.

اسرائیل از دستیابی ایران به هواپیماهای جنگی، سامانه‌های دفاع هوایی و سامانه‌هایی که می‌توانند در جنگ الکترونیک استفاده شوند، هراس دارد. این کانال ادعا کرد که تفاهمات اسرائیل و روسیه در خدمت منافع مشترک دو طرف است، اما در احتمال پایداری آنها در آینده تردید وجود دارد.

این گزارش هم‌چنین ادعا کرده، برآوردهای اسرائیل نشان می‌دهد که تداوم همکاری نظامی ایران با روسیه، مسکو را در ادامه جنگ با اوکراین تقویت کرده و با گذشت زمان ممکن است وابستگی روسیه به ایرانی ها افزایش یافته و سپس توافقی که تل‌آویو و مسکو به آن دست یافته‌اند تغییر کند.

اکو ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.