تمهیدات سازمان تامین اجتماعی گیلان به منظور کاهش تردد بیمه شدگان

برای پیشگیری از انتشار کرونا؛

گیل نامه / مهمترین اقدامات و برنامه های سازمان تامین اجتماعی جهت کاهش مراجعات به شعب و کارگزاری ها بمنظور مقابله با ویروس کرونا و کاهش احتمال سرایت در بین مخاطبان تشریح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / محمد موافق امروز در نشست هماهنگی بررسی بازخوردها و نتایج اقدامات و تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با ویروس کرونا در اداره کل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه تمامی تلاش ما تداوم در ارائه خدمت رسانی مطلوب با رویکرد کاهش مراجعات غیرضروری است اظهار کرد: در تمامی بحران های اجتماعی، اعتلای فرهنگ عمومی، رعایت مسئولیت اجتماعی و تقویت حس مشارکت در کنار تجارب، امکانات و تجهیزات و مدیریت صحیح از اصول مقابله و برون رفت محسوب می شود.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان خاطرنشان کرد: همدلی و همراهی کارکنان و شرکای اجتماعی و نقش آفرینی مسئولانه در ایفای وظایف و بالابردن سعه صدر و درک شرایط از مولفه هایی است که تسهیل کننده عبور از بحران فعلی خواهد بود.

موافق ادامه داد: اتخاذ تمهیدات اولیه در زمینه تمدید دفترچه های درمانی بعنوان بزرگترین دغدغه و علت مراجعات بویژه در شرایط کنونی که با یک بیماری فراگیر در کشور مواجه می باشیم از راهبردهای مناسب از سوی سازمان است.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان، امکانات فراهم شده برای پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی و رانندگانی که در روزهای اخیر لغایت فروردین، تاریخ کارت مهارت یا هوشمند آنها به اتمام می رسد در کنار تعطیلی هیات های تشخیص مطالبات و کمیسیون های پزشکی از دیگر برنامه های عملیاتی در این راستا بوده است که به نظر می رسد سبب آرامش خاطر و تحقق اهداف اصلی سازمان در مسیر امنیت روانی برای جامعه هدف شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار دفترچه درمانی بیمه شدگانی که تا پایان بهمن بود و استحقاق دریافت خدمات درمانی را دارند تا پایان فروردین ۹۹ معتبر تلقی شده و مجاز به استفاده از مزایای درمانی سازمان هستند و نیازی به مراجعه به شعب و کارگزاری‌های رسمی برای تامین اعتبار نیست.

موافق ادامه داد: تعداد برگه های نسخ دفترچه های درمانی تمامی بیماران صعب العلاج دارای کد و پرونده فعال در دفتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان افزایش می یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه بدلیل وضعیت خاص این گروه از بیماران و ضرورت مراجعات مکرر به پزشک، آزمایشگاه و… تعداد ۱۵ برگ نسخه دفترچه درمانی بعضاً ظرف دو تا سه ماه به اتمام می رسد، حسب تمهیدات اتخاذ شده و هماهنگی های صورت گرفته از طریق واکشی اطلاعات سیستمی، امکان ارائه دفترچه های درمانی با ۲۴ برگ برای این قشر فراهم شده است.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان گفت: افزایش رضایتمندی و عدم نیاز به مراجعات مکرر در فواصل زمانی کوتاه از مهمترین علل اتخاذ این رویکرد بوده است.

موافق گفت: مدت کارت مهارت فنی مشمولان قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در فواصل اسفند ماه سال ۹۸ تا فروردین ماه سال ۹۹ منقضی شود، ادامه بیمه ‌پردازی تا پایان فروردین ماه سال ۹۹ بلامانع است و پس از آن نیز درصورت تأیید و تمدید اعتبار کارت توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیازی به مراجعه بیمه شده برای اعلام موضوع و تکمیل فرم درخواست نخواهد بود.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی پیشنهاد می شود مخاطبین از بستر اینترنت و سامانه های خدمات غیرحضوری برای امور خود بهره  برداری کرده و از مراجعه حضوری خودداری کنند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان اعلام کرد: تمامی جلسات هیات های بدوی و تجدید نظر و کمیسیون های پزشکی تا پایان سال تعطیل است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.